Ahad, 2 Ogos 2015

30 Jika esok PRU, parti mana anda akan pilih?

Bekas TPM Muhyiddin Yassin berkata, sekiranya pilihan raya umum diadakan esok, Barisan Nasional akan kalah.

Timbalan Menteri MITI Ahmad Maslan pula berkata, jika esok pilihan raya, saya jawab esok bukan PRU. Esok adalah persiapan untuk pilihan raya.

Di FB PM Najib Razak pula dibanjiri dengan komen #najibletakjwtanPM, #najibletakjawatan, #kamisupportnajibletakjawatan dan yang sewaktu dengannya.

Tapi orang Malaysia biasa cakap je lebih tak sokong BN ke apa, tapi bila PRU nanti pangkah dacing juga.

So kita try buat undian atau poll, jika esok PRU, parti mana anda akan pilih?




Jika esok Pilihanraya Umum (PRU), parti mana anda pilih?

BN
PR (PKR-DAP-GHB)
PAS
Poll Maker






30 ulasan:

  1. x valid la noob sembang la poll la BN akan menang jugak.... dunia ni penuh ngan orang tak adil.... buang masa je....

    BalasPadam
  2. melayu mudah lupa bro. dia akan pangkah yg bagi taik kat dia.

    abg horny

    BalasPadam
  3. susah tau x nak buat pilihan. sebab semua parti tu sampah. xundi makin sampah. kalau undi wujudkan sampah.erghhh

    BalasPadam
  4. Yang sebenarnya dah kalah boleh jadi takkan kalah.. Dunia adalah siapa pegang kuasa, dia boleh ubah apa2 keputusan. Peace!

    BalasPadam
  5. Wahai peimipin,
    go die.
    thank you.

    BalasPadam
  6. Kat malaysia rakyat cuma boleh pilih parti bukan pilih calon...and ofkos rakyat cuma boleh pilih mana yang kurang korup dan kurang songlap duit.Bukan mana yang lebih baik tapi mana yang kurang teruk.

    BalasPadam
  7. Semua pilihan yg ada sampah

    BalasPadam
  8. argh, susah sia soalan ni..
    semua pilihan adalah sampah..pemimpin sampah gila pangkat kuasa..
    nak pilih yg kurang korup pun susah jgk sbb fokos pembangkang kurag korup sbb dia belum dpt kuasa lg..ciri2 korup dah mmg dlm dna dah..

    BalasPadam
  9. aku pilih tak mengundi.. tgk je isu sensasi...

    BalasPadam
  10. Alamak kurang satu la noob. 'Undi rosak'. Mana tau kali ni peratusan 'undi rosak' paling tinggi mengalahkan undi parti-parti. Pertama kali dalam sejarahlah 'undi rosak' tak hilang wang deposit hahahahahahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Undi rosak sama macam tak mengundi langsung sebab tak mempengaruhi keputusan pun. Aku nak tengok sejauh mana orang sanggup pangkah BN atau sejauh mana orang sanggup mempertahankan BN.

      Padam
  11. Aku tetap pangkah BN. Seburuk2 BN, kurang2 aman juga kita hidup walaupun hidup susah.

    Kalo PR naik, aku x jamin kita akan aman. Berkelahi dgn isu remeh. Yg kecik2 pun xleh settle, berangan pulak nak jaga negara. Bila dah dpt kuasa, silap haribulan, perangai pemimpin lebih teruk dari UMNO.

    Kalo Haji Hadi, confirm senyap sunyi buat dasar. 2x5 dgn DAP. Kurang2 dlm UMNO berkelahi, askar polis dan pasukan keselamatan boleh kowtim atas nama UMNO. Jamin sangat ka polis ngan askar nak bagi kerjasama dgn parti DAP mahupun PAS, apatah lagi PKR.. buat la pasukan keselamatan sendiri jika nak tadbir Malaysia. Yg ada skrg, mmg kutip duit cukai rakyat, tapi setia utk UMNO BN. Bukan utk PR.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak!

      Macai TOTOK di atas!

      Padam
    2. Yeah... go f*** yourself!

      Padam
    3. aku belum nampak ada kekacauan di negeri2 pembangkang...hujah biar bernas ...sebaliknya fikir selepas 5 dekad merdeka dengan sumber balak dan minyak..kita makin menjunam jatuh ketinggalan dari setiap aspek...pendidikan...ekonomi..boleh kalah dengan singapura yang tiada sumber asli atau tiada langsung ladang sawit...hutang makin bertimbun ...sabah sarawak...ketinggalan...masih belum lengkap kemudahan asas...keselamatan kian merosot...perairan negara mudah bolos.,..rasuah ...universiti pula hanya layak buat dodol terbesar/ terapanjang..aku pernah tonton dokumentari tentang korea...terlalu daif...kini selepas 20 tahun...negara2 maju pun pakai hp - kereta nya..

      Padam
    4. korea selatan dah berapa kali revolt bro? mula mula dorang terajang sultan dan kalifah korea dulu, pastu kena revolt again terajang regim general general tentera yang corupt. bolehland demo pun tak jalan, apatah lagi nak revolt. harap mitos parang terbang jerlah..

      Padam
    5. anda memalukan penyokong umno. dulu penyokong umno kelihatan bijak. kini semakin lama semakin ........

      Padam
  12. setuju anon 9.45.. aku masih pilih BN.. tp x pilih Najib,ahmad maslan,azlina dan sewaku dengan ny.. aku bukan pilih orang...

    BalasPadam
  13. Aku undi selain apa sahaja selain bn.nak bagi bn ni sedar.Yang aku tau undi bn mmg barang akan naik tanpa sebarang keraguan lagi,yg kena bayar aku jugak bukannya penyokong2 bn yg nnti mesti akan perli komen aku ni.So tula sebb aku undi selain bn sekian

    BalasPadam
  14. aku undi selain bn..cam celaka satu manifesto pru pun x tunai lg..APA yg terbaik bn boleh buat ialah burukan pembankang kat tv..Dan longgok samseng NGO kat TV berucap

    BalasPadam
  15. Aq rasa berat nk undi selain BN. Tapi dah truk sngtla BN ni, terpksa jgk undi len

    BalasPadam
  16. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  17. Yeah...dah undi. Malas nak komen. undi adalah rahsia....

    BalasPadam
  18. yang pasti aku xkan pilih pas, sebab.. tengok je la tadika pasti kendalian pas.. kos + yuran lebih mahal dari tadika kerajaan/kemas, bayangkan kalau semua sektor ditadbir oleh pas.. komfem rakyat akan jadi hampas. aku hanya pentingkan servis kerajaan kpd rakyat.. soal diorang nak gaduh ke cilok duit ke aku x pedulik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OK..ko ready ke nak undi DAP MCA atau MIC? Jom la undi BN, buruk2 BN pun, kowang kutuk pun, kowang tetap sayang jugak kan BN? Alolo..nak seposen, MP BN kencing dan berak dalam periuk kau pun, insyaAllah undi BN yeak?

      Padam
    2. Papepun majority undi rules.....semua ada pendapat masing2, tp x semesti pendapat personal yg paling 100% betul.

      Cuba anda undi. n tgk sapa yg undi paling banyak...ini negara demokrasi. Maybe undi kat BO ini x melambangkan 100% rakyat malaysia, tp at least sedikit sebanyak ada kaitan dgn undi org muda n mostly bumiputera.

      Padam
    3. anon 2.10, aku pon xtau ko ni bingai ke ape.. aku ckp aku xkan undi pas, yg ngko cite berak kencing dlm periuk ni apekehe.. ape salahnye kalu undi bn pon, selagi kita masih aman, cukup makan pakai, kalu ko nak undi parti tikus sekalipon lantak la.. yg ngko nak butthurt apa fasal..haktuih..

      Padam
    4. 345.. apa butthurt pulak? Aku xder marah2 ko pun..yg ko tu butthurt pehal? Mmg patut la ko biol pun.. buat malu jer melawat BO

      Padam
  19. aku teringin nak undi pas, tapi kawasan aku mengundi pas tak pernah letak calon(sembang jer lebih pas ni nak buat hudud lah, kerusi MP pun tak cukup). so pilihan terbaik aku samada dap atau pkr.

    BalasPadam
  20. TBH gua dah tak tau nk undi sapa: kerajaan dan dipenuhi dgn monyet, pembangkang pulak mcm tak berapa nak stabil. tp mmg tak lah nk pangkah DAP. cukuplah sengsara di Penang ni dipimpin oleh bangsa tersebut.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.