Iklan Leaderboard

Sabtu, 22 Ogos 2015

10 Apabila manusia itu lebih hina daripada binatang

Kenapa haiwan itu lebih mulia daripada sesetengah manusia? Kerana walaupun mereka tidak berakal, tapi mereka ada emosi dan sifat kebinatangaan, mereka tidak menganiaya dan menzalimi haiwan lain dan menyayangi keluarga mereka, berbeza dengan sesetengah manusia, walaupun sudah ada akal, tapi langsung tiada emosi simpati dan empati serta sifat kemanusiaan sehingga sanggup menganiaya dan menzalimi haiwan malah sesama manusia termasuk keluarga sendiri.

Beruk dibaling mercun, kucing dibaling dari tingkat 9, anjing dibaling batu, anak sendiri dibuang, didera dan dizalimi, apa nak jadi dengan manusia hari ini?  Apa masalah manusia2 bangang seperti ini? Aku harap spesis orang macam ini tidak lagi membiak kerana mereka hanya akan membuatkan bumi ini bukan tempat yang selamat untuk didiami kehidupan.





tags: beruk monyet baling mercun meletup tangan pecah berdarah anak bagi makan kucing dibaling lempar campak dari tingkat 7 mati 3 ekor anjing baling batu dera kejam zalim aniaya binatang haiwan mechai

10 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak Sabarudin, kami dah banyak duit dah.. baru jer masuk RM2600 juta ke dalam akaun peribadi hasil derma.

      Padam
    2. noob plz delete this motchafucker togel

      Padam
  2. ProOO00ootTt dmuka sirosli

    BalasPadam
  3. kesiannye kat beruk tu. sakit tgn dia. cacat. :(

    Beruk pun hamba Allah jgk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasanya beruk tu mati dah... ada cina dah cuba tangkap dan bawa beruk tu ke klinik haiwan tapi menurut doktor kecederaan terlalu serius utk diselamatkan, kejadian di Taman TAR Ampang...

      Padam
  4. Kesiannya.. Xada sifat kemanusiaan langsung..

    BalasPadam
  5. Diorg takda perasaan ke? Species manusia macam ni patut di blend ramai2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ingat hang saja yg geram? Rasanya hampir semua cukup geram dgn spesis gini. Allah Taala lagi la geram. Sbb tu dia dah awal2 lagi sediakan segala bentuk siksa dan neraka untuk spesis2 begini.

      Padam
  6. Humanity loss......skrg ni buat benda pelik2 yg dianggap trend, asalkn x kena batang hidung n keluarga kita, semua kita redah je. Walaupun si mangsa ialah beruk..still catatan tetap ditulis di sebelah kiri...kalau pegangan agama x kuat, x buat benda2 merepek ni.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...