Jumaat, 21 Ogos 2015

8 Perbezaan belajar sewaktu kecil dan besar

Pembelajaran adalah suatu proses yang panjang. Kita sudah mula belajar secara formal di sekolah bermula seawal 7 tahun sehinggalah 17 tahun dan kemudiannya menyambung ke peringkat lebih tinggi. Namun walau kita masih belajar subjek yang sama, kisah yang sama, namun pembelajaran sewaktu umur sudah banyak tidaklah seindah seperti belajar sewaktu masih kanak-kanak.














tags: before and after 10th school college meme funny joke lawak sebelum dan selepas sekolah rendah menengah kolej universiti umur 10 tahun atas bawah kanak-kanak budak remaja pelajar murid mahasiswa mahasiswi beza

8 ulasan:

  1. Haha.....

    Masa belajar dibrainwash supaya belajar pandai2 dpt result bagus n better future...dah tau kehidupan sebenar baru tau result shj x cukup utk diterima kerja n berjaya..more on generic skills n competency in work in group & committed worker.

    Paling xleh bla, scroll (diploma/degree) skrg pun boleh diberi kalau ada duit...setel. Title Datuk pun boleh beli...

    BalasPadam
  2. Aku respect org yg belajar sampai ke peringkat tinggi2, tapi aq pelik kenapa sampai nak berhutang ratusan ribu sedangkan ilmu yg dpt tak dipraktikkan dalam seharian.Adakah semata2 mengejar gelaran?

    BalasPadam
  3. apabila melihat gambo dlm blog ni.. membuatkan aku teringatkan calculus.. yang membuatkan aku separa gila.

    BalasPadam
  4. Aksi mendebarkan!
    https://www.youtube.com/watch?v=e7Az7Y00l84

    BalasPadam
  5. Seronok masa zaman bljr2 dulu..

    Masalah lipas dlm kereta?
    https://www.facebook.com/myseranggabertaubat

    BalasPadam
  6. hahaha...sooo true la gambar2 ni. :)

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.