Iklan Leaderboard

Isnin, 5 Mei 2014

23 Demonstran muslimah bantah GST ibarat pelacur

Kalau muslimah bertudung labuh yang keluar demonstrasi dilabel ibarat pelacur kelas atasan...





Sumber
Sumber
Sumber

Habis yang ini boleh dilabel sebagai apa pula?







Secara peribadi, aku juga tidak suka dengan budaya demonstrasi tak kira la dari yang pro-pembangkang mahupun pro-kerajaan, tapi melabelkan orang lain sebagai pelacur lebih2 lagi kaum wanita yang menjaga maruah diri dengan menutup aurat, aku rasa ia bukan sesuatu yang sepatutnya dikeluarkan oleh orang agama.

Jika muslimah yang pergi demontrasi dilabel sebagai pelacur kerana mereka menggunakan tubuh badan mereka untuk mendapatkan hasil yang mereka harapkan serta menayangkan tubuh badan mereka (termasuk suara yang dianggap aurat oleh beberapa mazhab fiqh) kepada para lelaki, maka bagaimana pula dengan penyanyi wanita, penceramah wanita, wanita yang bekerjaya, pemimpin wanita, isteri pemimpin dan lain2 lagi?

Mereka juga menggunakan tubuh badan mereka (guna tubuh badan untuk bekerja dan mencari rezeki, bukan jual tubuh badan untuk seks) untuk mendapatkan hasil yang mereka harapkan? Mereka juga menayangkan tubuh badan termasuk suara kepada para lelaki? Adakah mereka juga boleh dilabel pelacur? Kalau macam tu boleh kata 99% wanita Islam kat Malaysia ini adalah pelacur, termasuk ibu, isteri dan anak perempuan kita sekali?

Sedangkan gadis yang liar dan seksi pun aku tidak sanggup menghina dan melabelkan mereka dengan perkataan pelacur kerana aku percaya mereka juga mempunyai peluang untuk berubah, inikan pula gadis yang menjaga aurat dan harga diri.

Cukup2lah ustaz, nak berdakwah pun bukan begitu caranya. Mempunyai pandangan yang berbeza pun tidak perlulah sampai nak melabel kaum wanita dengan begitu hina dan keji. Apa yang dibuat bukan semakin memulih keadaan, malah hanya menambahkan kebencian serta merosakkan reputasi agamawan dan nama parti yang diwakili sahaja.

Bacaan lanjut - Ustaz Asri bantah ulama muda Umno katakan Muslimah bantah GST pelacur kelas atasan.




tags: ulama muda umno ilmu label gelar muslimah kaum wanita gadis perempuan tudung labuh bantah tolak gst demonstrasi perhimpunan protes demo anti mayday dr maza ustaz asri perempuan awek melayu liar konsert seksi bogel sexy lucah

23 ulasan:

  1. whyy?? whyy?... what I've done?

    BalasPadam
    Balasan
    1. seronok org2 benci agama nak bash org islam yg bersush pyh nak tutup aurat.....sebb ada org agama pun selamba je bash smpi tak reti nak bagi perumpamaan....

      Padam
  2. Org yg menuduh perempuan baik melakukan zina boleh dikenakan hudud 80kali rotan. Dah persaksiannya tidak boleh diterima buat selama lamanya kerana dia ni tergolong dlm org2 yg fasiq. Aku x igt sama ada ni ayat quran ke hadis kalo salah tlg betolkan...

    Satu je gua nak ckp dkt mamat kononnya ustaz : Fak U ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. patut la geng pas kelam kelibut kejap nak buat hudud kejap tak jadi....
      rupanya ramai sangat geng zina....
      cth macam stopa ali dah kantoi tak tau malu lagi,termasuk la mamat tibai cinadoll dan peliwat

      Padam
    2. kejap nak taknak tu najib, apa bodoh penjilat BN ni? aa jilat la ngan ignorance ko tu sama je penjilat pembangkang puihh

      Padam
    3. failed giler statement anon 11.35. apa yang kejap nak kejap taknak pulak. kau tak baca surat khabar ke?..mcm lost jauh sngt je kau ni.

      Padam
    4. Oh Rozana

      mungkin kau sudah mempunyai bisjut & royi
      dan menemui jejaka bangla
      orang yang paling kau suka

      Oh Rozana

      aku akan senang jika kau membeli bisjut & royi
      telah menemukan orang yang paling kau suka
      dan yang bisa menemukan seketul bisjut & royi
      dan yang lebih baik dari dulu

      Oh Rozana

      aku akan senang jika kau mencintai jejaka bangla
      kerna aku hanya ingin melihatmu senang & bahagia
      jangan kau sakiti bangla
      jangan kau buat dia pelarian
      aku yakin dia mencintaimu
      sama seperti aku mencintaimu dulu
      dan cubalah memperkenalkan bisjut & royi
      dan jangan harapkan aku lagi

      Nak bisjut?

      Padam
    5. Surat kabar 30% je boleh pcaya. Berita pasal politik kalu ko percaya memang ko macai abadi.

      Padam
    6. nuwar berahim and da geng kan tolak hudud
      pas kata sapa tolak hudud dia kapir
      jadinya sapa yang kapir ni...

      ala....patut la kejap nak buat kejap tak nak buat.rupanya sebab nak tarik undi je hudud tu..
      dari tahun 70an sampai sekarang,draf hudud pun tak siap lagi.datang PRU je tetiba bangkit pasal hudud.dah menang,senyap je...tetiba keluar plak negara berkebajikan.hudud dah hilang ke mana diganti buku jingga..

      yang kena dulu nanti geng geng lebai pas la sibuk songlap tabung derma memali, duit kohilal,tabung lahad datu,tabung derma tin milo kat ceramah..tapi cakap kat anak buah konon kena berjihad bagai.stopa ali pun dah kantoi tapi diangkat lagi jadi pemimpin....patut la sekor sekor main tarik tali pasal hudud

      nanti senyap plak la pasal hudud ni.lepas tu dekat akhir tahun ataupun tahun depan or dekat PRU 14,mula la keluar balik nak laksanakan hudud.semata sebab nak tarik undi dan pegang jawatan

      puihhh

      Padam
    7. jom la buat himpunan sokong hudud plak...
      takkan la himpunan GST dan sokong peliwat boleh buat tapi himpunan sokong hudud takleh buat plak...

      tak gitu musibat PR?

      Padam
  3. .+””+..–.
    ( |=O==,======:::+
    ‘+..+”‘–”


    BalasPadam
  4. pelacur pun ade kelas jugak? hahahaha
    ustaz macam pfttt

    BalasPadam
  5. Hmm... mungkin bagi "agamawan lelaki" yg mcm tu, semua perempuan yang keluar bekerja tu adalah pelacur, cuma apa yang membezakan antara mereka adalah "kelas", kira yang menutup aurat tu kelas atasan, yang liar mcm kat dlm pics yg bawah tu pulak, kelas bawahan... ish ish, apa punya mazhab la der... takpa, mcm biasa, Dr.Maza to the rescue, again... LoL

    BalasPadam
  6. Orang begitu jangan dilayan, tampar kapit kiri kanan terus. Baru dia tahu sedap tak sedap cakap orang pelacur.

    BalasPadam
  7. Nape drama kat Tv3 sume kisah isteri derhaka kpd suami? x hormat suami, ingkar arahan suami. Cth Romi cinta Julia, Suamiku Jururawat. Drama yg xbfaedah. Memberi cth negatif kpd anak muda. Khuatir menjd ikutan krn terpengaruh dgn drama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada juga yg perasan, igt gua sorang. Btw , tv3 suku memang perosak minda masyarakat islam. Igt lg citer kabi kushi kabi gam? Gua tgk separuh ja part dia nyanyi lagu tu depan berhala dgn lirik memuji2 berhala batu. Terus gua tutup.


      Padam
  8. tdung labuh,siap pakai purdah..pelacur?. Siapa sangka sampai ketahap ini dah tahap pemikiran manusia. Dia mampu mencari point2 yang dia ubah sendiri agar dia mampu menyalurkan rasa tidak puas hati dia tu. Jika yang pakai purdah tu pelacur..yang pakai seksi2 kat gambar bawah tu kita nak panggil apa? ahli neraka jahanam?. Mental orang macam ni la yang merosakkan pemikiran org. dia membengkokkan mana yang telah lurus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tudung tu doktrin arab ja.. bodo piang...

      Padam
    2. Ko ni mcm xbaca quran ja, bukak surah an nur ayat 31 dgn ahzab ayat 56, baca dan amik paham, klau ko islam la

      Padam
  9. apa la...

    agak2 anak bini dia camana...

    BalasPadam
  10. tngk video scawan teh tu.. ingatkan yg kiri botak pakai speck tu ustaz, rupanye yg belah kanan. haa? dr segi luaran x nampak cm ustaz lngsung erkk. mata pn menjeling takut akoooo. dan apsal poyo sngt.

    BalasPadam
  11. tudung labuh lagi sedap.. lazat...
    tak sedar sedang buat laki gersang...

    BalasPadam
  12. Dipergunakan...

    Semoga Allah menghancurkan semua UMNO, PAS dan PKR, kesemuanya dengan kehancuran yang sangat dahsyat dan penuh kehinaan dan kecelakaan, agar jadi pengajaran.. Amin.

    Agar kita bersatu semula, tidak berpecah lagi sebagaimana yang dikehendaki oleh mereka yang memusuhi..

    Tidak lagi dipermain oleh mereka yang memusuhi, malah mahu menghancurkan kita..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...