Iklan Leaderboard

Isnin, 12 Mei 2014

28 Soalan ujian matematik dicemari unsur politik

Alangkah terkejutnya apabila seorang bapa melihat kertas peperiksaan anaknya baru-baru ini. Kertas soalan peperiksaan matematik sebuah kolej vokasional di Pulau Pinang dipengaruhi dengan ketaksuban seorang guru yang berfahaman Parti PAS.


Soalan tersebut secara terang-terangan menyerupai logo PAS. Pengalaman admin bersekolah tidak ada soalan matematik sebegini dibuat sebegitu rupa waima berbentuk rupa logo kepartian. Tidak salah mahu menyokong mana-mana parti namun jangan gunakan institusi pendidikan tempat meracuni pemikiran anak murid.

Mereka masih muda yang tidak faham lagi membuat pertimbangan yang wajar. Kementerian Pendidikan Malaysia dan Najib Razak Muhyiddin Yassin kena ambil tindakan tegas sebelum perkara ini bertambah parah.

Sumber sini dan sini.



Kenapa tak cakap cikgu yang buat soalan ni taksub dengan negara Jepun? Asal ada kotak kat tengah2 ada bulat, so bendera PAS? Punyalah fobia dengan bendera PAS.

Orang yang buat kotak loyang ni mesti taksub PAS.

Orang yang cipta washer kotak ni mesti taksub PAS.

Cikgu yang buat soalan matematik ada dacing ni mesti macai BN.


Ini adalah salah satu sebab kenapa Malaysia masih lagi kekal negara membangun. Di kala rakyat negara lain lebih sibuk membangunkan teknologi dan mencipta sesuatu yang baru, masa kita pula lebih banyak dihabiskan dengan berpolitik... dan jadi budak baru nak up bani pavi.

Setiap hari, setiap masa, setiap ketika mesti nak berpolitik, sampai soalan Matematik pun dituduhnya ada unsur politik, sedangkan bentuk2 macam tu memang berlambak dalam subjek Matematik.

Kalau diri sendiri bodoh, jangan ajak orang lain jadi bodoh sama. Kadangkala lebih baik bodoh tu disimpan je sorang2 dalam kepala otak.




tags: soalan peperiksaan ujian matematik parti pas kolej vokasional pulau pinang bulatan dalam kotak segiempat tepat sama kira hitung luas kawasan berlorek cikgu guru taksub macai bapa pelajar murid student

28 ulasan:

  1. hanya mampu sengih sambil korek hidung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. tempat kerja aku cat ofis warna hijau, dikatakan warna PAS.. apekebenda!

      Padam
  2. Bodoh, tu la dulu time kelas matematik tidur...

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Roundabout pon ade unsur politik.. Kena buat roundabout patsagi la..

    BalasPadam
  5. Sama macam pemikiran orang kita mengenai illuminati

    BalasPadam
  6. satu je aku nak taip ..
    BODOH!!!

    BalasPadam
  7. Bila sel-sel otak tak berhubung ^^

    BalasPadam
  8. Itu bendera Bangladesh tu...
    Takde sape plak nak anti Bangladesh...

    BalasPadam
  9. Bila sel-sel otak hanya dipenuhi politik malaysia semata-mata, tiada ruang untuk isi benda lain...

    BalasPadam
  10. undi pas masuk syurga. peh bestnye

    BalasPadam
    Balasan
    1. oi macai babi najib, xlawak pun komen ko ni... sama bodoh mcm najib

      Padam
    2. memang tak lawak pun..
      gi kasitau kat hadi bawang tu
      sama bodo macam nuwar berahi

      Padam
    3. dua dua dapat dosa pree.. tapi sayang..dua dua penakut.

      Padam
    4. pegi bagitau kt najib pm kesayangan ko tu sama bodoh dgn laki dia rosmah

      Padam
  11. org cerdik sila komen

    BalasPadam
  12. org yg post benda ni x blaja math ke? selalu sangat aku jumpe soalan ni dalam kertas math tulah fobia sangat nampak soalan macam tu katanya bendera pas

    BalasPadam
  13. Kdg2 malas nak borak politik...sbb outcome kita berpecah belah...kita nak bincang sesuatu benda yg membuat kita bersatu padu n semakin kuat...even teknologi semakin maju..tp politik kita still takuk lama...

    BalasPadam
  14. Oh Rozana

    Bisjut bawa royi
    royi bawa bisjut
    bangla bawa bisjut & royi
    bisjut & royi bawa bangla
    kau bawa bisjut
    aku bawa royi
    bisjut bawa kamu
    royi bawa aku
    bisjut & royi bawa kita bersama

    Oh Rozana

    Apa itu bisjut?
    Apa itu royi ?

    Nak bisjut?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh Rozana

      keheningan malam ini yang membuatku sedih
      sembilu rasa mengiris bisjut & royi di relung hati
      bangla teriak dan ingin tumpahkan segudang tangis
      mengapa jadi bisjut & royi terasa miris

      Oh Rozana

      Bisjut & royi berkecamuk di dalam jiwa
      Galau dan gundah mengelayuti sukma
      Meradang dan Kecewa akibat bangla
      Pandanganku melayang jauh ketatapan hampa
      Imajinasi melayang bersama bisjut & royi

      Oh Rozana

      Pedih…Hati ini
      mengapa jadi pedih yang kurasakan
      Mengapa jadi sepi dalam hiruk pikuk keramaian jejaka bangla
      mengapa berubah jadi bisjut & royi
      mengapa semua menjadi tak indah tuk kupandang

      Oh Rozana

      Aku terpaku sendirian dalam pekat malam .
      Terkurung dalam dekap risau kegalauan
      Terkungkung dalam kepedihan dan kesedihan
      Terpasung di sudut kedai bisjut & royi

      Oh Rozana

      Kegundahan telah membunuh rasa kantuk
      mungkin kuterjaga semalam suntuk
      mencari seketul bisjut & royi
      dalam hening sunyi ku berlari membawa bisjut & royi
      dalam duka ku cuba memakan bisjut & royi
      coba bertahan dan temukan seketul bisjut
      dalam asa kuberharap dapatkan bisjut & royi

      Nak bisjut?

      Padam
  15. Pastu persoalkan kenapa anak dia bodoh dan tak perform dalam pelajaran. No need for other answers.tgk je bapak dia bodoh macam mana. Simple je..si dumbass membesarkan anak dengan kaedah dumbass..maka membesarlah anak itu menjadi seorang dumbass.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak macai politik fags ni semua patut dimandulkn terus, jgn bg membiak langsung, asal nmpk bntuk segiempat tepat dn bulat je mula nk kaitkn dgn pas, jgn bg membiak diorng nih, menyekat pmbangunan pendidikan dn teknologi dlm negara..

      Padam
    2. Tu la.macam tak percaya ada yang mentaliti sampai tahap macam tu. petak,tengah2 bulat..pas. apa kejadahnye pemikiran bodoh macam tu.

      Padam
  16. bagus la pakcik tu..kita patut hntar dia pergi marikh. mungkin dia boleh berkomunikasi dengan alien..sebab dia ada pemikiran yang luar biasa.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...