Iklan Leaderboard

Rabu, 28 Mei 2014

37 Siapa dah termakan coklat babi sila tukar darah

Kepada yang dah termakan coklat Cadbury babi tu, sila sertu (atau samak mengikut pemahaman orang meleis) organ2 dalaman badan anda dengan menelan 6 kali air mutlak serta 1 kali air tanah. Jangan lupa pergi ke hospital2 yang berdekatan untuk menukar darah anda kerana DNA babi tersebut telah berada dalam darah daging anda.



Apa punya logik daa. Masa awal2 tu dah bagus, tapi bila masuk tang cuci darah tu dah mengarut. Kalau macam tu semua orang yang bukan Islam yang nak peluk agama Islam kena cuci darah diorang dulu ke macam mana sebab sebelum masuk Islam diorang banyak makan babi?

Macam mana pula dengan orang Islam yang kuat minum arak, kuat makan rasuah, kuat main judi, segala yang haram dah jadi darah daging juga, bila nak bertaubat nanti kena tukar darah jugak? Btw yakin ke darah yang nak ditukar tu bukan daripada penderma yang makan babi?

Orang Melayu ni ramai yang kalau bab agama suka berlebih2an sangat sampai buat benda yang Nabi tak buat pun. Islam itu mudah. Bila disusahkan2 macam ni lah yang membuatkan orang bukan Islam serta orang Islam sendiri salah faham terhadap Islam.

Baca lagi dari sudut pandangan ustaz Dr. Asri, ustaz Azhar Idrus dan ustas Idris Sulaiman.




tags: accin mahu cadbury bayar kos tukar darah umat islam yang dah termakan coklat dna babi porcelain samak sertu mulut kumur hukum ustaz dr asri maza azhar idrus uai idris sulaiman

37 ulasan:

  1. ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

    BalasPadam
    Balasan
    1. mohon anonymous™ di ats tukar darah di hospital putrajaya..

      Padam
    2. mohon anonymous™ di atas aku tukar dara di hospital tanjung rambutan..

      Padam
    3. bila org yg tak berakal kasi peluang berkata²

      Padam
    4. Ala Melayu Crewz ko tu pon bukannye berakal sgt. Tgk profile ko pon dh tau. I mean Under 18? Serious wtf man. Go get a life dude.

      Padam
  2. kena tukaq kepala otak sekali...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala kt bawah pun tukar sekali

      Padam
    2. Kepala bana pun tukar sekali

      Padam
  3. Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan,
    mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari
    berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin
    menggunakan Tanpa Nama , mohon letakkan Nickname
    untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan
    kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan
    dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen
    akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham

    BalasPadam
  4. Oh Rozana

    Sepi

    Merantai kelu hati

    Bisjut berkecai dilamun ombak nan damai



    Royi

    Menutup sisa bisjut & royi dari kuntum yang pernah dibaja

    Lalu enggan mengerti sejauh mana laungan rindu jejaka bangla



    Bagaimana mahu membeli bisjut & royi?

    Jika sering saja jatuh tenggelam

    Sedang angan-angan waktu memasak bisjut & royi

    menjadi peta menandai dimana jejaka bangla berada

    bagaimana mahu membeli royi?

    Kalau selalu saja kaku terlentang



    Di setiap selekoh waktu

    Ada sepasang pasangan bangla

    Menyelinap di segenap tubuh sederas hujan musim tengkujuh

    Nak bisjut?

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku nak kau tukar darah kau yg sudah tercemar teruk dgn bisjut dan royi bis bis..

      Padam
    2. Aku nak ko mampos.

      Padam
  5. melayu kalau perli melebih2 perli nya, dan kalau kuat agama sampai melebih2 pula nak tak suruh dia buatnya puihhh dasar bangsa wtf

    BalasPadam
  6. Kdg2 buat benda2 mengarut ni smi org non-muslim pun pandang agama islam sgt menyusahkn. Bila sy perhati kat isu ni kat FB,dlm bahagian komen org islam kebanyakannya marah pasal isu ini, tp bukan islam mem memperlekeh isu ini n menganggap satu sabotaj, menang saman free, yg paling penting x dpt makan coklet cadbury kegemaran mereka even they are non-muslim.

    Belum sy dgr cite isu yg lagi pelik ialah keputusan ujian pada bulan Feb 2014, tp baru skrg didedahkan...jg isu sbb kebocoran maklumat, smpi ada yg kata ada 15 produk lagi yg disahkan mengandungi DNA babi bersama coklat cadbury cuma x didedahkn lg. Tp sy x pasti kesahihannya, cuma yg tarikh ujian 2 conform betul selepas 3 bulan (check tarikh ujian DNA kat google).

    Mcm ustaz selalu ckp, Islam itu mudah, tp jgn ambil mudah.

    BalasPadam
  7. cadburyyyy...cadburryyy everywhere..

    BalasPadam
  8. Kita x tahu..
    Minta ampun dgn Allah. Yg lain biar mereka selesaikan.

    BalasPadam
  9. Simpleton Meleis noob.. bukan saja melebih2.. malah lari dari konteks jugak.. mula2 cakap mcm baguih..makin lama baru tau dia mahu jadi lebih maksum dari serbanistas dan ada mazhab meleis tersendiri.. tu la pasal, orang suruh banyak membaca, punyerlah malas tahap gaban meleis ni.. bila dah kene kutuk, emo sampai lari konteks pulak..prejudisnya hampir mengalahkan muktazilah..

    Hidup tiada nabi dan tuhan.. gitulah meleis ni meracau meraban.. nabinya duit.. tuhannya tokpekkong.. tak tahu mana nak rujuk.. akhirnya jadilah ketahian tahap gaban..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ketahian macam ko la kan?
      simpleton meleis...

      Padam
    2. ape yg aku nmpk, dlm video tu ialah seorang meleis emo yg bedendam ngn cadbury, sm emo mcm anon meleis 4:25 kt atas aku ni..

      so bile kau nk gi cuci drh? lol

      Padam
    3. ko takmau cuci darah gak ke?
      darah meleis emo ko? lol

      Padam
  10. over siot. kita mana la tau sebelum ni cadbury tu ada DNA menatang alah tu. kita bergantung kat logo halal jakim tu je. sekarang bila tau ada DNA menatang tu..tak payah la makan dah. Bukan salah kita pun dulu pernah makan coklat cadbury. Bagi yang nak taubat tu, taubat la. Bagi yang serik tu, serik la. tak perlu cuci darah segala bagai, dalam tv3 semalam siap ada yang emo sampi cakap pergi haji pun nanti takut tak diterima. Allah maha memahami dan mengampuni. Sekarang hang dah tau tak boleh makan, tak payah la makan. Benda cmni pun nak over2..

    BalasPadam
  11. apa yang patut masuk tv3: Pandangan ustaz2 seperti "tak perlu samak dan buat berlebihan. kita tidak tahu dahulu ada DNA khinzir dalam coklat tersebut. Selepas kita tahu, kita tak perlu la makan lagi. Cuma haram bila dah tahu tetap makan juga".

    tapi yang masuk tv3: Pandangan pakcik2 mane ntah " saya sebagai umat islam malaysia merasa malu..terasa hina..terasa ditipu. Mana nak letak muka kami utk berdepan dengan Allah? macam mana nak pergi haji kalau darah daging kami ni ada benda haram? kita patut hukum, bagi pengajaran kepada syarikat tu!"

    tuan2 dan puan2..itulah contoh media membentuk pemikiran manusia. dengan tahap pemikiran yang disampaikan media..memang kenalah dengan keadaan sekeliling kita sekarang..org cakap merapu, remaja rosak akhlak dan suka memberontak dan macam2 lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aha komen kau bagus, komen yg paling munasabah setakat ini..

      Padam
    2. tv3 ko tgk bahagian sukan dah la.yang lain ko jgn tgk.rosak otak. tv3 dari dulu lagi memang terkenal dengan sifat berat sebelah, cerita yang bukan apa yang sebenarnye berlaku pastu suka munculkan individu2 yang ntah apa2.

      Padam
  12. Walaupun aku setuju dgn komen2 di atas,
    tp aku rasa faktor utama kebangangan kepala dia bukan disebabkan dia melayu (or meleis).
    Cuma lain kali, kalau nak bercakap, pastikan berilmu ttg hal yg nak dicakapkan..

    BalasPadam
  13. Dari umur 4 tahun, jadi peminat kadburi sampai dah besar panjang masuk unibersiti graduate dan makan gaji. Sebab kadburi dah jadi darah daging, maka kaki yang dah panjang, tangan yang dah besar, badan yang dah berotot-otot itu harus disiat, dipotong, dikerat, sebab membesar dengan kadburi berbab*. Otak yang dah besar tu juga harus dikaut dari tempurung sebab membesar dengan kadburi berbab*. Tempurung cetek, tidak sukar untuk dikaut.

    ????????????

    =.=" mengarut sungguh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xperlu buat semua tu...cukup la taubat dan tidak ulang lg kesilapan....btw, ini mcm ada usaha nak buruk2kan islam...islam x susah mcm tu....islam itu mudah...

      Padam
  14. klu prangai cm babi!.... kna samak jgak ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko perangai cam babi ke?

      Padam
  15. Gila CADBURI noob ni semua ostat2 yg dirujuk bapak Yahudi@wahabi upanya...jecuali Azhar idrus,...piang betul otak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. habis tu ostad azhar derus paspispus tu yg plg maksum kaaa? ni mesti xtgk video ustak deruih tu sampai abis... lg la mengarot. ada ke suh org basuh mulut kumur dgn air tanah??? xtau ke kat tanah tu byk kuman bakteria nk suruh masuk mulut? karut betul

      Padam
  16. BILA ORG JAHIL BERCAKAP .......memalukan

    BalasPadam
  17. Nak salahkan siapa dalam hal ni? kalau isu ni tak keluar mungkin ramai umat islam yang makan bendalah ni dan jadi mangsa penipuan pihak berkenaan.

    BalasPadam
  18. tp kalo kter cakap mcm x sokong pernyataan makcik tu, ade org akan kate kter x tegas, tak sokong tindakan mengutuk syarikat cadburry..

    yolaaaa, mmg la rase terhina mcm rase ditipu, tp masalahnye jgn jadikan islam tu nampak susah, smpai nk kena cuci darah bagai tu.. kter pn bergantung pd logo jakim. lepas ni dh xyah beli lg.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...