Iklan Leaderboard

Khamis, 22 Mei 2014

12 Kemalangan dahsyat dilanggar kereta Ketua Menteri

Apa salah calon bebas untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Bukit Gelugor, Abu Backer Sidek Mohamad Zan sehingga dilanggar kereta milik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng di hadapan bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) ni, sampai kepala terperosok di bawah kereta dan mengalami kecederaan di bahagian rusuk kiri dan kanan?



Ya, apa la biol punya orang pergi berpura2 langgar kereta. Serius macam bodoh dan memperbodohkan diri. Tapi yang peliknya kenapa pihak penguasa hanya sekadar membuat pagar manusia, kenapa tak pegang terus mamat tu dan bawak dia ke tepi? Yang buat hal tu seorang je kot. Bukankah ini dah dikira menghalang tugas pihak berkuasa dan penjawat awam menjalankan tugas? Cuba tu kereta DS Najib, atau menteri2 kabinet, timbalan2 menteri, MB/KM Perak, Terengganu, Pahang, Johor, Melaka, Perlis, Kedah, rasa dah lama dah kena tarik masuk trak dan humban dalam lokap.



Walaupun korang tak suka KM Pulau Pinang tu sebab dia tu DAP, orang Cina, cauvinis, komunis atau apa2 sebab yang menyebabkan korang tak suka dia, tapi dia tu masih pemimpin kerajaan negeri yang dipilih oleh majoriti rakyat negeri tersebut, tak perlu buat benda2 wayang kulit yang menampakkan kebodohan diri untuk buat kecoh dan tarik perhatian minta simpati.

Kredit video Amenoworld.




tags: kereta mb pulau pinang penang lim guan eng langgar calon bebas prk bukit gelugor abu backer pg1 bangang berpura pura cedera rusuk kiri kanan hospital depan dun rempuh lge video bukti mendesak hantar memorandum kecoh

12 ulasan:

  1. getik la baca berita ni..

    BalasPadam
  2. Ini semua poyo...hehe

    Maybe sbb kurg dpt liputan wartawan utk PRK, asyik byk komen dr wakil DAP n Nabi Bux..so buat isu accident ni maybe sedikit sebanyak boleh tarik perhatian pengundi.

    Tp jika majoriti pengundi ialah non muslim, another 2 calon more pro-islam mmg agak payah nak menang. Skrg ramai lebih tertumpu utk PRK Teluk Intan yg calon lebih hot n spicy.

    BalasPadam
  3. Noob, apa kata kau buat entri fasal Fuad Charming hahaha

    BalasPadam
  4. tu bukan polis betul tu dia x tahan org tu.

    BalasPadam
  5. apabila orang gila pun boleh masuk bertanding dalam politik, ini la jadinya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang gila macam nuwar berahim dan keluarga kan.
      gila meliwat dan tibai cinadoll

      Padam
  6. Bukti manusia politik dan penyokong mereka sebagai dungu..

    BalasPadam
  7. Noob, ko da bc surat TNB bg kat Jibby?

    http://www.mazeermohamad.com/2014/05/surat-tnb-kepada-perdana-menteri.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menarik juga ni.. tapi kena ingat yer.. TNB ni org tengah.. mcm peraih ikan gitu. Kalo dia beli ikan kembong yg baru dibawa naik 500kg, selalunya dia dpt RM0.70 sen sekg. Lalu dijual di pasar dgn harga RM8-RM15 sekg. Mcm mana boleh rugi?

      Kes ni sbb tak puashati pegawai dgn nelayan Cina saja. Lagi satu, sentimen rasis di Mesia ni tebal dgn pemisahan kaum. Nak pi be kedai coklat pun, ada isu kedai Cina India Mrlayu. Inikan pula bisnes berbillion.

      Pada saya, jika tuan pernah baca PPA, tuan akan tahu bagaimana perjanjian ini berlaku. Saya akui pegawai TNB ni cuma bergaji 20k-40k.. jadi hasad dengki melayu ni..jeles tgk Cina untung berbillion.. jadi mereka berpakat nak dajalkan Cina YTL ni.

      Tuan cuba lihat bil2 rumah tuan, lihat gak bil2 rumah yg TNB dajalkan. Tak kira melayu cina india..para pegawai TNB sudah berani "cakap sedap2 hati jer" jika kita pergi kaunter bertanyakan mengapa bil rumah kita mendadak naik sejak 10 bulan kebelakangan ini. Tahun lepas maintain RM100 jer, tahun ni maintain RM600!!! Apa dah jadi ni? Ada yg bitau, bayar jer, jangan cakap banyak. Siap poyo bitau yg kita dpt subsidi lgi. Dah dpt subsidi, nakkan bil yg murah pulak. Kita x minta pun subsidi.. nak menyumpah kang, dikata tak bersyukur dgn kerajaan pulak.

      Ketahuilah..TNB ni penyangak lebih hebat dari YTL. Mcm proton jugak. Berselindung atas nama Melayu dan Islam. Asal org tanya kualiti kereta mcm tin sardin, dia ubah jawapan luar konteks spt nak bayar gaji pekerja yg melayu dan islam jugak..yg sama mcm kita. Ada elemen membodohkan kita atas nama islam dan melayu. Jgn kerana melayu dan kerana islam kita langgani sesuatu..ini zaman kapitalist. Kapitalist tidak ada bangsa dan agama. Tuhannya ialah wang dan keuntungan maksima. Berapa banyak org susah TNB bantu jika TNB ni kompeni berkebajikan? Staff sendiri pun x dibantu..tambah2 lagi dgn org kebanyakan.

      Saya bukan benci melayu atau islam.. saya benci peniaga-peraih yg menyalahgunakan nama melayu dan islam demi mengolah persetujuan untuh dia kekal untung secara maksima dan menindas kerana mereka memonopoli perniagaan. Dalam islam, tiada perniagaan monopoli. Jika pihak TNB yg swasta ini berniaga secara monopoli, ini adalah salah. Mereka tidak layak lagi mendapat status islam-melayu dan bumiputra. Ini alasan2 nak membodohkan kita demi kekal untung maksima yg diperolehi.

      Tolonglah tambahkan bacaan kita, buat analisis dan statistik data dan teruskan meneliti bacaan dan perhatikan gerak geri org melayu islam berniaga. Percayalah, tiada istilah islam lagi dipraktikkan dlm bisnes melainkan bila mereka menindas dgn gunakan islam utk meredakan kemarahan org ramai. Islam hanya pada nama, tempek2 uth bodohkan pelanggan. Nilaikan sendiri ya. Harap membantu.

      Padam
  8. siapa undi jugak dia masa prk nanti mmg lembu mcm dia jugak

    BalasPadam
  9. Bagi aku manusia pemecah belah umat ni adalah golongan mamak ,org Penang kata buat ramai,gempaq keling ,bodo punya mamak

    BalasPadam
  10. kalah teruk mamat ni bhai..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...