Iklan Leaderboard

Selasa, 12 April 2016

4 Persekitaran tempat kerja sihat VS tidak sihat

Adakah sekarang ini anda bekerja dalam suasana dan persekitaran yang sihat? Adakah pejabat anda mempunyai pencahayaan yang baik, dekorasi yang menyakitkan mata, warna dinding yang menjengkelkan, rakan sekerja yang tak suka bagi kerjasama, bos yang suka marah anda depan orang lain dan sebagainya?

Persekitaran kerja berkait rapat dan boleh mempengaruhi moral, motivasi dan semangat bekerja kakitangan. Persekitaran kerja yang bagus dapat meningkatkan produktiviti dan semangat bekerja, manakala persekitaran kerja yang teruk boleh menurunkan motivasi dan semangat untuk bekerja.


Terdapat beberapa faktor yang menentukan tahap kesihatan persekitaran tempat kerja. Antaranya adalah kualiti udara, pencahayaan, ergonomik dan pergerakan, kebersihan (hygiene), suhu, akustika (bunyi) dan visual.

Infografik berikut menerangkan adakah pejabat anda berada dalam keadaan sihat atau sebaliknya:

Klik pada imej untuk besarkan.

Sumber daripada Matador Network dan The Washington Post.
Macam tempat kerja Aila sendiri persekitaran tu dah ok, duduk kat tepi tingkap lagi, permandangan pun cantik, cuma bos je yang tak berapa nak ok T_T.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: tahap kesihatan suasana persekitaran tempat kerja bekerja sihat kurang lemah buruk baik infografik toxic

4 ulasan:

  1. nak sembang pasal tmpt kerja cek balik tak kerja pun haha2

    BalasPadam
  2. oh aila.. aku cinta padamu

    BalasPadam
    Balasan
    1. oh aila mintak no wasap mu, nak add masuk dlm grup cinta kita.

      -anon 12.33-

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...