Persekitaran kerja berkait rapat dan boleh mempengaruhi moral, motivasi dan semangat bekerja kakitangan. Persekitaran kerja yang bagus dapat meningkatkan produktiviti dan semangat bekerja, manakala persekitaran kerja yang teruk boleh menurunkan motivasi dan semangat untuk bekerja.
Terdapat beberapa faktor yang menentukan tahap kesihatan persekitaran tempat kerja. Antaranya adalah kualiti udara, pencahayaan, ergonomik dan pergerakan, kebersihan (hygiene), suhu, akustika (bunyi) dan visual.
Infografik berikut menerangkan adakah pejabat anda berada dalam keadaan sihat atau sebaliknya:
Klik pada imej untuk besarkan.
Sumber daripada Matador Network dan The Washington Post.
Macam tempat kerja Aila sendiri persekitaran tu dah ok, duduk kat tepi tingkap lagi, permandangan pun cantik, cuma bos je yang tak berapa nak ok T_T.
P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:
Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541
tags: tahap kesihatan suasana persekitaran tempat kerja bekerja sihat kurang lemah buruk baik infografik toxic
nak sembang pasal tmpt kerja cek balik tak kerja pun haha2
BalasPadamoh aila.. aku cinta padamu
BalasPadamoh aila mintak no wasap mu, nak add masuk dlm grup cinta kita.
Padam-anon 12.33-
oh yeah??
BalasPadam