Iklan Leaderboard

Ahad, 9 November 2014

22 Harga rumah teres di Putrajaya kini RM1.2 juta?

Ada seorang kenalan saya yang kerja dengan kerajaan di Putrajaya ini mahu membeli rumah melalui skim CSRU, setelah dipotong 25% dikatakan rumah teres yang "available" kini harganya adalah RM1.2 juta. Sahabat saya itu gred 48. saya pun terfikir, makhluk Allah mana yang mampu beli rumah "semurah" itu di Putrajaya? Sudah tentu bukan pegawai kerajaan, jika ya pun, mungkin pasangan suami isteri yang berpangkat JUSA saja kot mampu beli rumah itu.

Setelah ditanya, mereka kata PEMAJU yang tetapkan harga. Wah, nampaknya kerajaan tidak berkuasa langsung lah? Itu baru rumah teres. Yang pasti pemaju perumahan CINA dan para kroni parasit Melayu nya yang untung. Lambat laun yang mampu beli rumah mahal di Putrajaya ini ialah tauke-tauke CINA dari luar yang boleh menjadi pengundi di kawasan itu, maka muncullah DAP di Putrajaya.



Kronologi di atas ditulis oleh seorang pengguna FB dan dikongsikan di page Saya Sayang Tun Dr Mahathir Mohammad. Kalau ikut kronologi yang ditulis oleh orang yang pro BN dan Tun M itu:

Putrajaya = Pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan
Kerajaan Persekutuan = Barisan Nasional
Pemaju perumahan = Cina kafir
Kroni parasit melayu = Kroni? Dah tentu melayu yang pro-kerajaan persekutuan yang pegang Putrajaya yang ada link dengan pemaju2 perumahan.
Yang beli rumah mahal di Putrajaya = Tauke-tauke cina kafir dari luar.
Kesannya = Muncul DAP Putrajaya

So adakah salah DAP juga bila diorang muncul di Putrajaya? Salah siapa sebenarnya muncul DAP kat Putrajaya? Siapa yang memerintah dan berkuasa di Putrajaya? Siapa yang buat dasar pasal sektor perumahan? Siapa yang luluskan projek perumahan yang mahal di Putrajaya? Adakah DAP juga?

Seriously, apa sebenarnya yang kerajaan BN dah buat? Dan kebanyakan penyokongnya pula, masih salahkan pihak lain atas kesalahan dan kesilapan pemimpin mereka sendiri. Pergi la suarakan kat DS Najib dan Ahmad Maslan.

Clap clap clap!




tags: harga rumah teres di putrajaya kini rm1.2 juta mahal pemaju kroni cina kafir dap muncul bn barisan nasional dasar kerajaan beli rumah murah online lelong

22 ulasan:

  1. Adeh tak mampu den... mampu tengok je

    BalasPadam
  2. mahalnya..kesian orng2 muda yang dah berkahwin..sampai ke tua lah nampaknya menyewa rumah kalau macam ni

    BalasPadam
  3. Cuba tanya orang umno siapa punya perbadanan putrajaya tu, pejabat kerajaan disitu ingat free ke, kena bayar tau, cuba tanya pada orang umno sape yang kaya urus putrajaya tu? Flat murah adalah sikit, nak beli appartment orang melayu yg pangkat sokongan tak mampu beli, lone xcukup, yang beli banyak orang luar, yang rumah mahal lagi la melayu tak mampu, yang ada rumah setingan kena halau, itu lah yang dinamakan rakyat didahulukan, dahulukan kasi lingkup, lepas tu depa kaut.

    BalasPadam
  4. Pr00000000oootttT! dmuka seriously! arghh!! leganya

    BalasPadam
  5. ProoOooOoOOoottTtTttT ! dmuka edeved. Argh !! Lega ...

    BalasPadam
  6. pale butoh la noob, g la sokong dap tu.. mmg salah dap pun! apahal? ko xpuas hati? patutnya dap tu bkn saja xpatut wujud kat putrajaya je, tp kat satu malaysia pun spatutnya dap kena haramkan.. melayu2 bodoh cm noob ni lg nk sokong cina cauvanis dapig... harga rumah kt putrajaya mahal lantak diorg la, kalau xmampu xpyh beli.. tu la sapa suruh miskin, cuba kalau rajin skt mesti dh kaya cam cina, br leh beli rumah kt putrajaya.. ini melayu mcm ko dh la pemalas, tau nk kondem kerajaan je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah baran nampak?Nape marah dik? Adakah sebab hang tak dapat terima fakta yang memang pemimpin hang telah auta hang sejak dulu lagi? Kah kah kah and clap clap clap!!!

      Padam
    2. kafir tak tau halal haram.. asal dapat kaut untung masyuk, memang dorang rembat la.. islam wajip pasal haram halal ni.. boleh je orang islam ni kalau tak ambik port pasal haram halal, tapi setakat kaya kat dunia je la.. buat apa.. kat akhirat nanti sendiri menanggung seksa neraka..

      Padam
  7. harga rumah sekarang semakin naik melampau2. adoi la... takpe la.. aku sewa je...

    BalasPadam
  8. 1.2 juta 1 angka yg munasabah bg mereka yg bediri d blkang ahmad maslan academy...

    BalasPadam
  9. Satu lagi sy tau stail bisnes org cina..dia just 'suapkan' kpd org2 penting kaw2..so objective senang terabai. Lgpun byk org melayu lebih pentingkan duit yg dtg dr langit dr nak bantu kaum sendiri dr ditindas kaum lain.

    BalasPadam
  10. Kroni parasit ni tak kira dalam parti apa pn ada..

    Cuba tgk kat negeri X..

    Balak2 dapat kat sapa.. tanah2 negeri dipajak kepada siapa?

    Hinggakan emas negeri kpyaan rakyat pn diberi kepada org luar yg korek dan kerajaan negeri X dapat taik idung jer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm.. Negeri X... Aku tengah bayangkan Sarawak and Taib Mahmood... Hmm...

      Padam
    2. Negeri X mesti byk poster kan.. Tapi tak buat pun benda yang diposterkan tu..

      Padam
  11. Pqlinh tak tahan sengal tibe tibe salahkqn DAP. Padahal sqlah sendiri

    BalasPadam
  12. rumah transit satu malaya kan ade..lepas dua tahun duduk bawah kolong pulak..

    BalasPadam
  13. Ini pula harga rumah di Kota Bharu:
    http://www.mudah.my/Rumah+kg+panji-30870679.htm

    BalasPadam
  14. Saya salah seorang seperti brader pangkat 48 tu, haritue byr RM100 daftar umah, dan2 diorang ckp plg murah rumah 1.2 juta.... aleee utoooo die laaa .....

    BalasPadam
  15. Shukur rumah dekat malaya masih murah....kita disuruh bersyukur apa saja yg naik kehkehkeh

    BalasPadam
  16. 1.2 juta.. alamak..murahnya.. tak tahu bersyukur langsung.. kalau aku, aku malu nak beli sebab murah..patutnya rumah tu berbaloi-baloi dengan harga 30 juta. Ini baru 1 juta, dah sebok menggelupor tak dapat beli rumah.

    Kita patut puji kerajaan dengan target menjadikan Malaysia maju. Baru-baru ni, aku menjadi hairan akan noob memuji langkah kerajaan menaikkan harga minyak. Siap dicadangkan lagi kepada golongan yang tak mampu yang melangut harapkan sabsidi dan tunggu masa nak kene ketuk kepala dan terus mampus. Ini pulak dah mula tak bersetuju dengan kerajaan pasal harga rumah mahal. Kalo nak murah, pigi duduk sana Bukit Beruntung. Berlambak2 lagi rumah kosong dan free pun ada. Tak tahu bersyukur langsung.

    Inilah melayu simpleton, hati tak kental. Kalo rumah 1 juta, kita beli rumah 5 juta. Kalo harga rumah 15 juta, kita beli 50 juta. Rezeki Allah melimpah ruah ni pun, masih malas berpikir dan buat duit.. Ini Malaysia aman. Bangla Pakistan Myanmar pun boleh sewa tapak pasar malam 15000 sebulan..inikan Melayu yg bergraduate, masih mengharapkan subsidi kerajaan. Belajar percuma.. dari sekolah tadika.. hingga universiti.. masih nak harapkan harga rumah yg murah dan mampu milik? Pathetic la. Ko blajar la bagi rajin, baru dapat gaji 100k sebulan.. masuk bertanding MP dan pandai bawa diri hingga jadi menteri.. Ini rumah baru satu juta dua, dah mula nak melawan..tak reti bersyukur..

    Aku bersyukur dgn BN yang memberi harga setimpal dengan rakyat. Rumah tu, even harga dinilai 2,000, 000 kita bagi 10 juta.. sbb murah.. nak lagi murah, u boleh melancap tgh hari tu.. insyaAllah u boleh bayar dgn sperma berbillion2 tu. Mamak kuey musti terima.

    BalasPadam
  17. hutang sampai anak cucu cicit la beli rumah kat putrajaya

    BalasPadam
  18. aduhai.... hutang menimbun nanti.... huhuhu

    - Mia Liana -

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...