Iklan Leaderboard

Jumaat, 7 November 2014

42 Golongan pondan dibenarkan berpakaian perempuan

Berita baik buat golongan pondan, mak nyah, bapok dan shemale. Kini korang semua boleh teruskan jadi pondan dan pakai pakaian perempuan, kerana mahkamah kita sudah mengiktiraf hak transgender dan membenarkan anda semua berpakaian serta berkelakuan seperti wanita. Ini satu kemenangan buat kesemua bapok dan pondan2 di luar sana terutama yang beragama Islam kerana telah berjaya memartabatkan hukum manusia lebih tinggi dari hukum Tuhan. Tahinah, tahinah diucapkan kepada anda semua!


Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini memutuskan bahawa Seksyen 66 Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Sembilan) 1992 yang memperuntukkan hukuman ke atas lelaki Islam berpakaian wanita bercanggah dengan perlembagaan.

Hakim Datuk Mohd Hishamudin Mohd Yunus menyampaikan keputusan yang mengisytiharkan Seksyen 66 sebagai terbatal.

Keputusan berkenaan secara tidak langsung mengiktiraf hak golongan transgender yang mengalami disforia gender dan berpakaian serta berkelakuan seperti wanita.

Keputusan berkenaan disambut dengan gembira oleh para penyokong dan kumpulan transgender yang hadir di mahkamah hari ini.

Berita selanjutnya di Malaysiakini, TMI, Astro Awani, Mstar dan Berita Harian.

Bagus. Memang bagus sangat. Apa guna Islam menjadi agama rasmi negara kita, ada undang2 syariah, diwujudkan banyak agensi2 dan jabatan kerajaan yang ditugaskan untuk menjaga agama Islam, lantik banyak mufti agama, malah ada ramai Ketua Agama Islam di peringkat negeri dan persekutuan, jika akhirnya hukum Tuhan itu diketepikan atas dasar hak asasi manusia?

Mana pergi pejuang agama? Mana organisasi dan badan yang sebelum ini begitu lantang mempertahankan kedaulatan agama Islam? Mana UMNO yang mempunyai kuasa untuk memartabatkan agama Islam? Mana PERKASA dan JATI yang begitu lantang menegakkan kesucian agama Islam? Mana? Mana?

Selepas ini apa pula hukum Tuhan yang hendak dicabar dan diketepikan?


Syok la lepas ni geng2 pondan remaja Icyyes Fabulous Linguistics jadah haram diorang bebas nak berpakaian perempuan, sebab ia tidak salah mengikut perlembagaan Malaysia.

Serius, aku dah semakin kecewa dengan sistem perundangan di Malaysia ni, langsung dah takde harapan.




tags:bapok pondan mak nyah shemale tranny transexual transgender transvestite my body my right human right hak asasi manusia menang mahkamah rayuan isytihar pakaian wanita dibenar bukan jenayah tidak berperlembagaan iktiraf hak gay homoseksual homosexual homo jadah haram lelaki penghidap penyakit sindrom gender identity disorder gid

42 ulasan:

  1. Siapa kata kita perlukan Anwar Ibrahim?
    Tanpa dia pun, negara kita dah jadi negara bebas dan menuju ke arah pelaksanaan transgender dan LGBT.
    Syabas.
    Beta bangga sama rakyat beta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syabas BN sebab anda telah iktiraf LGBT! Aku yakin lepas ni ramai LGBT nak dok N9 sebab hak LGBT diorang terjaga haha!!

      Padam
    2. Bodol betol kau. Dah sah2 mahkamah suma Pembangang yg jaga. Dah tu saper yg bagi kebenaran kat pondan ni?

      Padam
  2. Yahuu.. kemenangan moral untuk golongan tak bermoral. Camana noob cakap berita mcm sedih jer. Ini berita gembira, betul-betul berita gembira. Semua manusia tak sabar-sabar nak masuk neraka. Nak bergembira di neraka.

    BalasPadam
  3. Maka hakim tu pun masuklah ke dalam neraka. Bila sampai dipintu neraka..dia menjerit ketakutan. "Eh?!!!!ape ni???!!! Pehal aku masuk sini pulak?!!!!". Di pintu masuk ada tertulis jahanam. Malaikat lantas membalas," menurut seksyen 66 ko..transgender tu boleh.. Manakala menurut 666 aku pulak..rentung la ko".

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang masuk neraka pun dia, dialah yang buang kes aku hari tuh...hari-hari aku doa dia masuk neraka sebab buang kes aku, tuduh aku gila...ni Tuhan dah tunjuk dah siapa dia nih...

      Padam
    2. Serius ke memang hakim yg sama bro?

      Padam
    3. sama daaa, nampaknya aku merasa puas hati sebab aku kalah pasal hakim ada masalah keliru jantina...kalau kau jumpa dia pun kau akan agak dia ni ada masalah keliru jantina nih...serius! aku akan bawak kes aku ke SPRM, kenapa dia putus hukum kes bapok nih dia ikut Perlembagaan, kes aku tak ikut pulak! mana boleh! berapa ribu bapok-bapok tu dah suap dia aku pun tatau!

      Padam
    4. Ko patut lempang muke hakim tu dari dulu lagi.memang bodoh punye hakim.

      Padam
    5. kau biar betul! aku lempang? dah laa aku dituduh GILA...karang tak pasal contempt in court...Alhamdulillah, Allah dah tunjuk siapa dia Hishamuddin Yunus nih...owhhh kenapa time aku dia tak kata pun Perlembagaan melindungi hak aku? bodo punya hakim!

      Padam
    6. Ala,rilek la ed,ko boleh bagi apa sangat,setakat bapok bapok tu,diorang leh je bg free servis maaa.momantai loooo...ko boleh bagi apa?hahaha

      Padam
    7. eh? betul jugak cakap kau nih....aku tak terfikir lah!

      Padam
  4. tu yg aku pelik. nama je islam agama rasmi negara.. bnyak2 doa agar Allah pelihara malaysia ni..
    inilah jadiknya kalo tiada batas. Sumer nak freedom freedom. kalo 100% freedom, mmg hancur la dunia sbb orang suka hati nk buat ape sj. yela, 100% freedom la katakan.

    BalasPadam
  5. Slm.. Hebat negara ku yg wasatiyah ni. Lps ni gay marriage plak.

    BalasPadam
  6. pas pis pus,, Pr00000000oootttT dmuka sirosli

    BalasPadam
  7. Hak asasi kepala otak dia!Bapok tak ade life.Loser.Ini kah negara Islam yang kita banggakan sangat ni?Seronok lah bapok2 ni.Syam Kinda dengan geng dia sekarang ni mesti seronok gila.Bodo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang kepala otak dia laaa Hishamuddin tuh!

      Padam
  8. Mmg masalah bapok ni xleh dibendung sbb dia dtg dr macam2 faktor..tp jgnla bg lampu hijau kat dorg..ini mgalakkan lg rmai bapok.. +generasi skrg ngn generasi baru yg kian membapok, membuatkn wanita tkde pilihan lain selain tpksa kongsi suami utk meneruskan legasi

    BalasPadam
  9. beribu ribu taHinah diucapkan...

    BalasPadam
  10. tahniah... tahniah... tahniah...
    bab anjing sungguh bersuara, bab benda cenggini yang sememangnya bercanggah, taknak buat demokrasi ke...??? oh malaysiaku..... ISLAM sangat ~~~

    BalasPadam
  11. Hishamuddin Mohd Yunus? errr...dah faham dah kenapa dia hukumkan macam tu.

    BalasPadam
  12. Yang jadi pondan tu adalah ciptaan Allah jua, mereka pun tidak mahu dilahirkan begitu, kita hanya tahu menghina, mengutuk, sebab itu Allah adakan hukum bagi lelaki, perempuan, kanak2, kunsa,apakah kita ini lebih baik dari mereka? apakah kita boleh menjamin diri untuk masuk syurga, apakah usaha kita sudah sampai kemaksimum munkin memberi nasihat dan tunjuk ajar kepada mereka, apakah pertolongan yang telah kita berikan kepada mereka untuk membentuk diri mereka kembali kepada islam, mereka dalam tengah sesat, apakah kita sudah memberi mereka jalan kebenaran untuk kembali menjadi insan, apakah kita sudah berdoa sehabis munkin utk mereka kembali kejalan yang benar, pemerintah kena bertangungjawah sepenuhnya kepada mereka serupa kita memberikan pertolongan kepada OKU, dosa kita menghina belum tentu Allah ampunkan, dan menghina tidak akan merubah perkara yang berlaku, moga Allah ampunkan mereka dan kembali kejalan yang benar, kita doakan mereka kembali menjadi lelaki dan berubah taat kepada Allah,amin.. insyaAllah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko cakap mcm pusing2. Mula2 Allah yg jadikan mereka mcm tu. Lepas tu moga Allah ampunkan dosa mereka. Bunyi mcm tuhan tu buat keje bodoh je. Allah jadikan kita ni seeloknya.yg hanyut tu kite sendiri atas hasutan nafsu dan syaitan. Sebab tu wujud syurga dan neraka. Konsep kne jelas. Tuhan jadikan kite elok. Kita yg cari pasal buat benda tuhan marah. Jadi terima la kesannya.
      Kenapa pulak ko kne sebut 'kite' dlm menasihati bapok tu? Aku tak knal pun bapok2 tu dan aku takde mase nak pergi search bapok2. Diorang ada kawan sendiri, family sendiri, saudara dan ramai lagi keliling dia.mst la ada yg dah bnyak kali tegur.
      Aku tak suke konsep bile ada org sesat, kite salahkan org lain sebab tak tegur dia. Memang sah sah la dah ramai tegur. Itu baru la keje tuhan.dia hntr org supaya bg ingatan kat ko. Tp kalau ko sendiri yg keras kepala ikut hawa nafsu dan syaitan..maka tuhan dah spare kat ko neraka kat atas sne. Be responsible utk diri sendiri la bro. Setiap kesalahan diri kita ni, kita yg cari dan buat sendiri..jadi berani tanggung gak la. Smpai bila nak salahkan org lain sebab tak tegur. Sendiri mau ingat la. Nama pun manusia..bukan lembu.

      Padam
    2. Khunsa = hermaphrodite = dijadikan dengan 2 alat kemaluan lelaki dan wanita.
      Khunsa memang ciptaan Tuhan, dan boleh dilabel OKU kerana kecacatan ada 2 kemaluan.
      Khunsa bukan pondan.
      Pondan = orang lelaki yang hanya ada kemaluan lelaki tapi mengubah diri menjadi wanita dengan berpakaian wanita, ambil hormon untuk besarkan payudara dan ke tahap yang lebih ekstrim dengan buat pembedahan buang kemaluan lelaki untuk menukar jantina kepada perempuan.
      Tiada satu orang kat dunia ni lahir2 terus jadi pondan. Pondan adalah kehendak dan nafsu manusia itu sendiri untuk menukar jantina dari lelaki ke wanita.
      Cuba bagitau aku apa hukum menukar dan mengubah fitrah dan ciptaan Tuhan yang sudah sempurna sifat lelakinya dan tiada sebarang kecacatan sejak lahir?

      Padam
    3. Tanpa Nama 10:05 - aku nak gelak pun ada, kalau biasanya aku komen aku bunyi macam liberal, tapi yang ni kau pakai nas Tuhan yang mana nih? ni liberal terbabas nih! Bila masa Tuhan jadikan manusia tu pondan? Setau aku pondan nih pasal genetik dia tak betul...jarang ada berlaku dalam dunia kalau ada pun 1 dalam sepuluh juta...memang hujjahan kat atas tu ada betulnya jugak..."pompuan2" nih terlebih hormon, kecacatan genetik...betul lah tu hukum Tuhan tapi masalahnya depa ada akal...dan sudah pasti depa ada "kemaluan"...cuba depa cek, kemaluan depa leper ka panjang! ha ha ha!...dah tau kemaluan panjang tak payah mengada-ngada nak pakai cam pompuan...ni logik liberal kesaksamaan manusia nih! jangan samakan pondan dengan lelaki lembut, lelaki lembut pasal faktor sekeliling...pondan, dia tak boleh ubah dah...tapi kita masih kena support depa, pasal depa nih sebenarnya keliru jantina...logik akal...kalau kemaluan kau panjang...sajak ke kau pakai skirt? kau fikirlah kalau kau nak liberal gila ba** pun!

      Padam
    4. ohhh yaka kah .betul tu apa yg u ckp .tapi ada yg lebih baik kita berdiam jgn menghina sesama makluk .sebb kita di jadi kan semua tak sempurna .kalau diri kita prfec btul mulut jgn celupar >>>

      Padam
  13. Sori100% sokong pondan... ubah fitrah.. mmg pondan manusia... tp manusia jenis apa pun depa sendiri keliru... tq peguam2.. tq hakim2... sesungguhnya undang2 mengatasi segalanya... hr tu puting beliung mai.. lepas ni apa pula la malapetaka nk dtg....

    BalasPadam
  14. Pas=sokong SiS=perosak Islam=sokong LGBT
    Pas=sokong LGBT

    hidup PR!!

    BalasPadam
  15. Adus lepas ni xboleh beza dah mana satu pempuan betul mana satu jantan bersalut pempuan. Pakaian pun dah sama pakai baju kurung jilbooobs ...

    Kang nk berjimak ... Lari pulak si jantan. Sama2 lawan pedang ... Wakakaka ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang teknology tinggi semua pun boleh di buat >. harap klau mau comen tu biar bertapis ckit k .

      Padam
  16. aku taknak tinggal lagi kat planet ni...

    BalasPadam
  17. Makcik2 puan2 akak2 adik2 lepas ni kalau masuk tandas wanita hati2 ya manalah tahu tiba2 ada "lelaki berpakaian wanita" tengah membetulkan bra depan cermin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye btul tu .tapi sebaiknya kita menasuhatkan bukan menjatukan maruah org >fikir la sediri >jika kluarga kamu mempunyai sifat sedemikian harap maklum >jika ada terkasar bahasa tolong maafkan >>>

      Padam
  18. Shrek is love,Shrek is life9 November 2014 2:07 PTG

    pondan pegi semayang jumaat x?

    BalasPadam
  19. pergh...hairan macam mana hakim boleh lepas macam tu,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak baik ckp mcm tu .lebih baik berdiam dari pada melukakan perasaan org

      Padam
  20. Sesungguhnya baginda Rasulullah s.a.w. telah mendapat pendidikan yang sempurna dari al-Quran, lalu baginda mendidik ummatnya pula dengan al-Quran juga.

    Sebab itulah Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

    “Aku telah diutus semata-mata untuk menyempurnakan budi pekerti yang mulia.”

    Dalam sebuah Hadis pula:

    “Sesungguhnya Allah menghiasi Islam dengan budi pekerti yang mulia dan perbuatan yang terpuji.”

    Dalam kontek Hadis tersebut ialah: Bergaul dengan baik memperlakukan secara terhormat dan sopan-santun, membuat baik, memberi makanan dan minuman, memberi salam, melawat pesakit, mengiringi jenazah, berbaik-baik dengan semua jiran, tidak kira Muslim atau kafir, menghormati orang yang lebih tua, menerima undangan dan mendoakan bagi si pengundang, memaafkan orang memperdamaikan antara orang ramai, murah hati dan sedia memberi, berlapang dada, menahan marah, meninggalkan segala larangan agama, menjauhi caci-maki, tidak bohong, tidak kikir dan bakhil, tidak menghampakan, tidak menipu atau memperdayakan orang, tidak mengumpat, tidak mengadu domba, tidak memutuskan tali silaturrahim, tidak berakhlak jahat, tidak sombong, tidak bermegah diri, tidak meninggi diri, tidak banyak bicara, tidak bercakap kotor, tidak melakukan keji-kejian, tidak menyumpah-seranah, tidak dengki atau hasad, tidak memuji diri, tidak membuat curang, tidak melanggar batas dan tidak menganiayai.

    “Sesungguhnya Allah memerintah agar berlaku adil, berbuat baik dan memberi keluarga yang terdekat dan Dia melarang berbuat kekejian (zina), kemungkaran dan kedurhakaan. Allah menasihati kamu moga-moga kamu sekalian ingat”. (an-Nahl: 90)

    Berkata Mu’az pula: Rasulullah s.a.w. telah berwasiat kepadaku, katanya: Wahai Mu’az! Aku mewasiatkan engkau dengan bertaqwa kepada Allah, dan berbicara benar, menepati janji, menunaikan amanat, menjauhi khianat, memelihara tetangga, berbelas kasihan terhadap anak yatim, berlunak dalam kata bicara, memberi salam, bagus dalam pekerjaan, sedikit berangan-angan, menetapi keimanan, mendalami al-Quran, mencintai akhirat, gentar akan hari penghisaban dan merendah diri.

    Aku mewasiatkan lagi agar engkau sentiasa takut kepada Allah pada setiap batu, pohon dan tanah. Dan hendaklah engkau bertaubat pada setiap dosa yang engkau lakukan. Yang rahsia secara rahsia, dan yang terang secara terang-terangan.

    Demikianlah contohnya baginda Rasulullah s.a.w. mendidik umatnya serta menyeru mereka supaya bersifat dengan budi pekerti yang luhur dan akhlak yang mulia.

    BalasPadam
  21. Firman Allah s.w.t:
    وَلَا تُطِعۡ كُلَّ حَلَّافٍ۬ مَّهِينٍ (١٠) هَمَّازٍ۬ مَّشَّآءِۭ بِنَمِيمٍ۬ (١١) مَّنَّاعٍ۬ لِّلۡخَيۡرِ مُعۡتَدٍ أَثِيمٍ (١٢)

    Ertinya:
    "Dan janganlah kamu ikuti setiap orang yang banyak bersumpah lagi hina yang banyak mencela serta menyebar fitnah,banyak menghalang berbuat baik,melampaui batas lagi banyak melakukan dosa."
    (Al-Qalam:10-12)

    Firman Allah s.w.t:
    يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ

    Ertinya:
    "Hai orang-orang yang beriman,janganlah kamu menghina(mencaci)suatu kaum yang dihina itu lebih baik dari kaum yang menghina."
    (Al-Hujurat:11)

    Dalam islam setiap muslim itu bersaudara terhadap sesama muslim yang lain dan tidak menghina atau menganiaya.Jika seseorang itu menghina,mengutuk atau mengeji,maka dianggap berlaku jahat sesama muslim.

    Perbuatan mencaci maki sesama muslim amat dibenci dan mendatangkan kemurkaan Allah s.w.t.

    Rasulullah s.a.w bersabda:

    Ertinya:
    "Mencaci orang islam itu termasuk fasik dan membunuhnya termasuk kafir."
    (HR.Abu Daud)

    Firman Allah s.w.t:
    يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱجۡتَنِبُواْ كَثِيرً۬ا مِّنَ ٱلظَّنِّ إِنَّ بَعۡضَ ٱلظَّنِّ إِثۡمٌ۬‌ۖ وَلَا تَجَسَّسُواْ وَلَا يَغۡتَب بَّعۡضُكُم بَعۡضًا‌ۚ

    Ertinya:
    "Hai orang-orang yang beriman,jauhilah kebanyakan buruk sangka(sesama muslim)kerana sebahagian buruk sangka itu adalah dosa dan janganlah kamu mencari aib orang dan jangan pula sebahagian kamu mengumpat yang lain."
    (Al-Hujurat:12)

    BalasPadam
  22. Kemenangan besar buat Anwar Ibrahim dan PKR.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...