Iklan Leaderboard

Selasa, 27 Oktober 2015

8 Perangai jangan jadi lebih jijik dari najis

Sejijik-jijik najis... masih boleh dibasuh dan dicuci dengan mudah.
Namun sejijik-jijik perangai, sental dengan berus dawai sekalipun belum tentu hilang.
Sebab tu... kita ni... kalau boleh... perangai tu... jangan jadi lebih jijik... dari najis.

Macam mana nak tahu perangai kita ni najis ke tidak?
Kalau sikap kita ni begitu menyusah dan menyakitkan hati orang lain... haa najis la tu.


Kartun di atas ni contoh perangai najis yang biasa kita jumpa masa belajar.Tapi bila dah kerja pun ramai.
Atas jalanraya pun ramai.
Kat Internet toksah cakap, sehari tak jumpa memang tak sah.



tags: perangai sikap najis jijik menyusahkan orang lain sakit hati buat tugasan assignment ahli tidur berkumpulan kerja projek satu team

8 ulasan:

  1. Saya selalu jadi mangsa kawan macam tu sebab diorang tahu kita ni boleh buat kerja. Patutlah tiada siapa nak ambil diorang masuk group.

    BalasPadam
  2. Prooott. Di hidung seriously

    BalasPadam
  3. Kalau jumpa orang macam tu, banyakkan bersabar...

    BalasPadam
  4. prooOoOotTT preEeTt d mulut sirosli. argh lega baq angg

    BalasPadam
  5. Zaman study dulu memang banyak macam ni...
    Tp sebab kawan punya pasal, halalkan je...
    Tapi bila dah kerja ni, kalau ada yg macam ni aku sound terus je.
    Perangai serupa tahi.

    BalasPadam
  6. ini contoh kerja group.tp jangan kate budak mase u,budak skolah pon macam ni jugak skarang ni.sorang buat kerja.y lain fotostat kerje.bukan printt tapi fotostat.dan cikgu pon biarkan sahaja perkara mcm ni berlaku.

    perkara ini betul2 terjadi,bukan acah2...

    BalasPadam
  7. Dulu masa U selalu mcm ni kat sy..sbb 2 diaorg suka lantik sy jd ketua kelas, pas2 sy jd ketua kumpulan...sy ni pulak jenis baik sangka, rajin, bertanggungjawab.....in other words x kisah take the kredit even lain x buat kerja sgt....tp yg paling bangsat, bila keluar result final, diaorg markah lg titop dr sy sbb diaorg jenis genius tp malas...huhu

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...