Iklan Leaderboard

Sabtu, 19 Mac 2016

9 Sebuah kisah realiti kehidupan paling sukar

Kemungkinan besar, bahagian hidup paling susah datang sekitar umur 21 -29 tahun. Tekanan untuk menjadi 'sesuatu' atau 'seseorang', bila lihat sekeliling, seperti semua orang tengah buat sesuatu, menjalani kehidupan yang selama ini kau hanya mampu impikan.






Untuk baca sambungannya boleh baca di laman web MatKomik atau di akaun FB pelukisnya sendiri iaitu Sketchbook Amirulfaiz Kott.

Aku rasa ramai orang yang dah pun baca komik ini, namun aku kongsikan di sini bagi mereka yang tidak ada FB tahu dan dapat baca sekali. Komik ini telah pun viral di FB dengan perkongsian semula sebanyak 22,000 share (setakat entry ini ditulis).

Kenapa komik ini boleh jadi begitu viral sekali? Because the feel is real. Komik yang mengisahkan tentang dilema, perasaan dan pengalaman yang begitu dekat dengan ramai orang di Malaysia terutama golongan anak muda atau young adult zaman sekarang. Tiada cerita angan-angan suami romantik, kacak dan sado, tiada kisah kahwin paksa dengan anak orang kaya, hanya cerita yang terlalu realiti tentang kehidupan sebenar rakyat marhaen.

Maka, adakah kau sedang mengejar impian kau hari ini?


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: Sasya - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: sebuah kisah cerita realiti kehidupan paling sukar kejar impian

9 ulasan:

  1. Ini lah apa yang aku alami sekarang, sungguh tahi sekali kehidupan ini, dunia memang tidak pernah adil...jilake

    BalasPadam
  2. 1st ! proOtt prEetT d muka KEDEPAN

    BalasPadam
  3. kehidupan ini pasti ada cabarannya..nak buat macam mana..

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Wahhh PON

    Kehidupan ini memang boleh kata kene dengan kehidupan aku sekarang :'(

    Cool Guy

    BalasPadam
  6. untuk mengelakkan perkara ini terjadi, jauhilah media sosial seperti FB dan Instagram, media media inilah yang menyebarkan riak seseorang dan menimbulkan perasaan dengki sesama manusia,

    hati aku tenang tanpa media sosial..

    BalasPadam
  7. Kita nmpk x adil sbb selalu anggap dunia ni sepatutnya mcm dlm tv...semuanya sempurna n fantasi...muda2 leh kaya raya n dpt awek comel2, rumah besar2...sedangkan semuanya palsu.

    Tp sbnrnya hidup kita skrg dah cukup beruntung..compare hidup rakyat di negara dunia ketiga..jauh beza. Jgn compare ayat sy ni dgn bersyukur dgn BN atau seumpamanya...xde kena mengena. Its more on how u manage urself to become successful person, bukan jatuh dr langit kita terus berjaya...

    I respect someone berjaya sbb usaha dia sendiri start dr zero...bukan hasil harta mak bapak atuk nenek atau express rakyat.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...