Iklan Leaderboard

Isnin, 14 Mac 2016

5 Lupa di kala gembira, kembali ingat ketika duka

Apakah yang manusia sering kali lupa ketika di waktu gembira dan senang, dan kemudian kembali mengingati di kala sedih dan susah. Itulah Tuhan. Kita seringkali mengabaikan perintah dan melanggar larangan-Nya ketika ketika sedang kesenangan, namun kembali mencari-Nya ketika dilanda kesusahan dan musibah.

Manusia memang tidak lari dengan kelemahan, namun berusahalah agar sentiasa ingat pada yang Maha Esa. Tuhan itu bukanlah suatu yang kau hanya perlukan di saat kau mendapat kesusahan dan musibah sahaja. Setiap rezeki dan nikmat yang kau perolehi hari ini pun adalah dengan keizinan-Nya. Maka usahlah berpaling daripada-Nya lebih-lebih lagi sewaktu senang dan gembira, kerana kita pasti kembali pada-Nya di saat susah dan duka.

Pelukis: Elly Elias


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: Sasya - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: manusia sering alpa lupa mengingati tuhan pada masa senang susah gembira duka nestapa malapetaka musibah

5 ulasan:

  1. 2 scene yang berbeza x patut di campur sekali, ini menyukarkan pembacaan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan dah letak kotak hitam kat belakang panel untuk memudahkan pembacaan, masih konfius ya? Kalau masih konfius saya mohon maaf atas kelemahan ini.

      Padam
    2. Yup! A bit connfusing.

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...