Iklan Leaderboard

Sabtu, 16 Jun 2012

20 Andai negara masih dijajah

Sebelum merdeka negara kita dah pernah kena jajah dengan Portugis, Belanda, British dan Jepun. Andai kata negara kita tidak merdeka dan masih lagi dibawah jajahan dan taklukan negara2 ini sampai sekarang, mungkin benda2 seperti berikut akan berlaku di negara kita.



1. Portugis

Mungkin Cristiano Ronaldo lahir di Malaysia.


2. Belanda

Mungkin akan ada Muzium Seks di Malaysia seperti di Amsterdam.


3. British

Mungkin perkahwinan Putera William dan Kate Middleton diadakan di Malaysia.



Dan last sekali
.
.
.
.
.

4. Jepun

Mungkin orang Malaysia akan jadik pelik dan weird macam orang Jepun...
























So bersyukur tak negara kita dah merdeka???


tags: negara malaysia merdeka tanah melayu pernah dijajah portugis portugal cristiano ronaldo belanda netherlands holland amsterdam sexmuseum muzium seks british britain united kingdom prince putera william kate middleton kahwin married japan jepun nihon freak weird creepy

20 ulasan:

  1. seram bila tngok pic2 yg kat jepun bnyk2 tu. =..=

    BalasPadam
  2. tapi mahadir kata pandang ke timur (Jepun)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, maksud mantan PM kita tu, ikut cara jepun bekerja. Kalau suami balik kerja awal kena marah, suruh balik ofis, sambung kerja balik.
      Kat malaysia lain pulak, suami balik kerja lambat, isteri melenting, tuduh suami cari pompuan lain la, gi dangdut la..

      Padam
    2. well said..haha..
      jepun workaholic..kerja 12 jam sehari tuh normal. tak ada mengular.
      maka, contohilah jepun..

      Padam
  3. nasib baik tak pernah kena jajah dengan korea(mereka pernah invade kee?),
    kalau tidak ppuan jd plastik, tak kira freehair atau hijabsta. ehhh

    BalasPadam
  4. pic no lima kalau ada kat sini mmg bagos... mesti beratur panjang org nk pakai..

    BalasPadam
  5. ada 1 perkara yang aku cukup tertanya2 sampai sekarang~ kenapa buku sejarah sekolah2 menengah tak diajar tentang tamadun2 melayu tahun 1000 masihi~ sedangkan kita tahu, melayu sudah wujud~ yang diutarakan cuma kerajaan melaka & kejatuhan tamadun melayu ~

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ko gunakan utube ko cari watak jindrax. watak ni monster dlm power rangers. dalam scene tu jindrax ada senjata ....dan guess what?

      iannya KERIS NUSANTARA. siap dengan pemegang siap dengan lekuk.aku search nama weapon tu ....orang putih call it sword. takde nama specified

      Padam
  6. Balasan
    1. patung mana yg gambar bawah sekali tu ke? sex doll

      Padam
  7. portugal 2-1 belanda = malaysia A 2-1 malaysia B mungkin?hehe

    BalasPadam
  8. blog budak2 ni..akai setahun jagung
    banyakkan cari ilmu lagi

    BalasPadam
  9. kenapa budak2 pompuan tu kene londeh spender...mcm sex harrasment je...takut kalau ada kat mlysia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpe, rasa berangin sikit kat bawah tu..

      Padam
  10. Kurosagi: Itulah nasib negara yang dijajah apabila sejarah akan diubah dan dilenyapkan agar menampakkan Negara Penjajah lebih hebat dari Negara yang kena jajah...Fakta sejarah akan diputar belitkan sebagaima yang berlaku pada tamadun islam..Ilmuwan, cendiakawan dan perekacipta Islam tidak diiktiraf dan diangkat sebaliknya kita diajar tentang Einstein, Graham Bell, edison dan lain lain lagi sdgkan mrk itu semua ciplak kepakaran dan ilmu org Islam....

    Sebenarnya negara kita dan rakyat kita sendri masih belum merdeka...Siapa kata kita dah merdeka???????????????
    Pada aku kita masih dijajah..kita dijajah minda, muzik kita dijajah..budaya kita dijajah dan undang-undang kita juga masih dijajah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks bro~ gua sedih bangsa sendiri dah kena 'mind control'~ kita rasa bangsa penjajah hebat~ itulah puncanya~ diajar dalam buku teks sejarah kita dijajah 1 demi 1 kuasa barat~ sejarah kegemilangan bangsa melayu nusantara tahun 1000 masihi sehingga 1400(sebelum melaka) hilang begitu sahaja tanpa kesan~ melayu kemboja ?? melayu pasifik ?? bahasa melayu yang cukup fleksibel sehingga boleh ditulis dengan menggunakan pelbagai jenis tulisan, rencong, sanskrit, jawi malah rumi(yang dicipta barat)~ siapa yang tahu melainkan mereka yang benar2 mendalami sejarah~ sejarah yang 'disimpan kemas' dari dibaca oleh bangsanya sendiri~

      sedangkan kita sibuk bergaduh sesama sendiri~ parti yang kononnya memperjuangkan bangsa melayu~ INI CABARAN SAYA! BUANG SEGALA TIPU HELAH dari buku teks sejarah, AJAR BUDAK2 SEKOLAH kehebatan bangsa melayu yang suatu masa dahulu pernah menguasai nusantara sehingga ke PASIFIK biar mereka sedar bangsa mereka sebenarnya hebat, bukan bangsa terjajah~

      Padam
  11. Itulah masalah kita sekarang.. kita lebih berbanggga dengan kejayaan penipuan mereka dari kisah benar dan kisah kehebatan Tamadun Islam dan Kesulatanan Melayu kita yang sebenarnya cukup gemilang..Jika kita tidak hebat masakan Melaka menjadi pusat tumpuan seluruh dunia dan satu soalan cepuemas saya pada semua..
    1- Apakah pusat tumpuan seantero dunia tidak maju dengan peradaban??
    2- Adakah pedagang-pedagang senjata api pada masa itu tidak mengambil kesempatan menjual senjata pada kerajaan Melaka??
    3- Apakah mungkin Pusat Tumpuan masih menggunakan alatan keselamatan seperti keris dan tombak?

    Renung2kan dan Fikir2kanlah.. Ketepikan Fakta dari si penjajah yang menafikan kesahihan dan bukti kehebatan bangsa dan tamadun kita!!!!

    Mgkn ada juga yg pernah dengar cerita ini.. Sewaktu alfonso de albuquerque menawan Melaka.. Dia terperanjat beruk apabila nampak manusia didalam piring yang digantung didinding istana!!!
    Piring yang dimaksudkan ialah Cermin...jadi dari cerita ini siapa yang lebih maju kita atau penjajah keparat tu???
    Saya sokong Kurosagi..sedih melihat kan byk Fakta diputar belitkan oleh pihak yang berkepentingan kenapa tiada yang sanggup mendedahkan kebenaran menjejaki kesahihan... kita terus menerus diam membantu apabila satu persatu sejarah kita dipadamkan bermula dari Hang Tuah lagi...sebaliknya sibuk bergaduh, bertikam lidah kerana fahaman politik yang berbeza

    BalasPadam
  12. Pada yang rasa xpercaya pada apa yg aku katakan korang leh rujuk kat sini:

    http://akusatudandunia.blogspot.com/2009/08/sebab-sebenar-kejatuhan-melaka.html

    Selamat meneliti...

    BalasPadam
  13. Merdeka sbb gabungan antara2 negara sabah,s'wak dan semenanjung malaya.Tapi bila masa 31 Ogos merupakan tarikh merdeka M'sia HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHA.Kena check balik Sejarah wehhhhh.

    BalasPadam
  14. Penyatuan antara Negeri..bukan Negara Sabah, Sarawak dan Semenajung adalah pada 16 September dan gabungan tersebut telah membentuk Malaysia yang sblm ini hanya dinamakan Persekutuan Tanah Melayu..Merdeka mmg bukan pada 31 Ogos tapi tarikh tersebut telah dipilih setelah dicadangkan oleh Bapa Pak Lah supaya di isytiharkan sbg Merdeka setelah diperkenankan oleh British...Kena paham tu bro

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...