Khamis, 24 Oktober 2013

24 Identiti pengawal keselamatan yang lahanat

Seorang pegawai operasi bank wanita maut ditembak dengan pump gun di kepala dalam sebuah rompakan yang dilakukan oleh pengawal keselamatan bank itu sendiri. Gila bangsat! It's a fucking PUMP GUN!!! Ini bukan game Counter Strike atau GTA V tapi nyawa manusia! Harapkan pegar, pegar makan padi. Harapkan pengawal keselamatan, pengawal keselamatan yang rompak bank dan bunuh pegawai bank!


Subang Jaya: Seorang pegawai operasi sebuah bank di sini, maut ditembak dalam satu kejadian rompakan oleh pegawal keselamatan bank itu sendiri di Jalan USJ Sentral 2, petang tadi.

Dalam kejadian 6.18 petang itu, mangsa, Norazita Abu Talib, 37, yang sudah berkhidmat 16 tahun dengan bank berkenaan maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala akibat ditembak dengan senjata jenis pump gun oleh suspek.

Ketika kejadian, mangsa bersama suspek berusia 37 tahun serta tiga lagi pekerja wanita bank berada di premis berkenaan untuk membuka sebuah peti besi.

Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, apabila peti pintu kebal itu dibuka, suspek kemudian melepaskan tembakan yang mengenai muka mangsa yang kemudiaannya meninggal dunia di tempat kejadian.

Suspek yang berjaya mengambil sejumlah wang itu telah melarikan diri dengan sebuah motosikal.

Sumber Berita Harian.

Gambar mangsa bersama keluarga

Ucapan takziah kepada keluarga mangsa, semoga kuat dan tabah menghadapi dugaan ini. Aku perasan ramai yang kongsikan di blog dan media2 sosial gambar mangsa yang terbujur kaku ditembak di kepala, so aku harap korang semua jangan kongsikan lagi gambar2 itu bagi menghormati dan menjaga perasaan keluarga mangsa. Dan mengenangkan mangsa masih muda dan ada anak2 yang masih kecil ini, pembunuh ni memang syaitan lahanat yang tidak layak hidup di muka bumi ini.

Berikut merupakan identiti syaitan ini, kalau terjumpa kat mana2 laporkan pada pihak berkuasa.


Nama Penuh: Ardi bin Hamza
Umur: 37 Tahun
Pekerjaan: Pengawal Keselamatan Ambank
Alamat: Jalan Apas Batu 2 No.70 Tawau Sabah

Wajah suspek

Tapi serius pembunuh ni memang bangang. Dia pengawal keselamatan, segala maklumat butiran peribadi ada rekod, dia pun tahu kat bank tempat dia kerja mesti ada CCTV, tapi kenapa dia boleh nak bunuh dan rompak jugak? Aku percaya dengan kecekapan pihak polis, pasti sekejap je si syaitan lahanat yang bertopengkan manusia ini akan dapat ditangkap dan dihukum dengan sewajarnya.

Apakah langkah pencegahan yang korang rasa boleh dilakukan bagi mengelakkan kejadian api dalam sekam, duri dalam daging, musuh dalam selimut ini?




tags: pegawai bank ambank wanita mati maut mati meninggal ditembak bunuh parah kepala pump gun mangsa norazita abu talib https://www.facebook.com/norazita.abutalib gambar keluarga anak pengawal keselamatan pak guard jaga security ardi bin hamza tawau sabah suspek cctv video identiti maklumat sial celaka lahanat syaitan

24 ulasan:

  1. astagfirullah..
    teringat dulu masa kerja bank.. syukur xde apa2 jadi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar Ibrahim (PM wannabe)24 Oktober 2013 pada 11:28 PG

      ni semua rompakan nekad akibat desakan hidup. Jadi kesimpulannya ini semua salah UMNO/BN. Hudud tak dilaksanakan, subsidi tak ditambah, harga kereta tak turun, dan BR1M cuma RM500.

      Padam
    2. pale buto utk anwar ibrahim(PM wannabe) nih
      bukan setakat macai malah bersampah ulat politik dlm pale otak kau!
      hakttuiiiihhh

      Padam
    3. aku sokong statement anwar ni tapi bukan atas alasan parti.tapi setiap cara perancangan tu memberi kesan jika kita kaji betul2..de fikir tak jika perancangan dilakukan sebaliknya.ekonomi,keamanan,politik agama, mesti dijalan seiringan bru betul.

      Padam
    4. @Tanpa Nama 24 Oktober 2013 2:25 PTG:
      kalau xde desakan hidup xkn la org sangup wt cm tu..pena bace pasal mencuri untuk beli nasi? nmpk x permainan kat dia?

      Padam
  2. berderau darah baca.. al-fatihah untk arwah.. :(

    BalasPadam
  3. bimbang pasni org lain pulak jd mangsa pak gat ni

    BalasPadam
  4. hasil projek IC...
    takziah buat keluarga mangsa

    BalasPadam
  5. Samaran kot pakai topeng macam mission impossible :)

    Tapi sekarang ni zaman berani mati macam budak yang rompak cyber kafe tu la tunjuk hasil rompakan dalam facebook...

    Mungkin pengaruh filem ganas yang ditayangkan kot dari kl gangster dampak dan sebagainya..
    semua jenis berani mati..


    BalasPadam
    Balasan
    1. filem tu ditayang ke tidak tetap sama selagi manusia tidak berperikemanusiaan wujud dmuka bumi

      Padam
  6. bulan lepas pak guard kena marah ngan pukul oleh bini orang. bulan ni pula pak guard rompak dan bunuh bini orang..bulan depan pak guard nak buat apa plak tataw la yer...hmmm....syukurla malaysia masih aman bak kata caicaicai

    BalasPadam
  7. Musim kisah realiti pak guard..

    BalasPadam
  8. Allah sedihnya..main tembak mcm tu je..

    takziah keluarga mangsa..

    BalasPadam
  9. Ini orang pakai IC palsu, Sabah sana senang dapat IC, seorang boleh pakai dua IC, penyamun ni pun smart jugak, sebelom buat job dia planing awal lagi.. Buat IC yg fake, kerja guard jaga duit, samun.. Job complete..

    BalasPadam
    Balasan
    1. lemah la sistem security kat malaysia..ambik pekerja pon xleh blah

      Padam
  10. jangan gunakan lagi khidmat pak guard yang majoritinya xde spm. sebaliknya gunakan polis bantuan yang kerjanya juga xubah mcm pak guard tapi diorang ade training jugak kt pulapol dan konfem ade spm, sekurang kurangnya berilmu la jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya sokong statement sedara..knape pemimpin takleh fikir cara..sume rakyat2 mcm kite ni jer yg selalu bgi cadangan yg wajar..mane pemimpin ni sume senyap jer...tengok la pe dh jadi sekarang ni...

      Padam
    2. bukan nk ckp la..kalau polis bantuan ni..depa ni lg lebih2 dari polis betol..sbb bende ni aku dengar sendiri dari inspektor polis..depa pon xrespect polis..cm ane la kita rakyat biasa dala xde pangkat..kalau nk guna..guna jela polis betol..xde masalah pon aku rasa..

      Padam
    3. polis bantuan pun setakat ada spm tapi tak lulus nak buat apa.. pokoknya bukan ada spm atau takda..tapi integriti sebagai manusia tambahan pula kalau diri tu muslim dan melayu(bangsa agung muka bumi).

      kalau nak ikut taraf pendidikan berapa banyak polisi ada spm tapi korup juga.

      Padam
    4. cari pak guard yg hafal 30 juzuk alquran pengalaman berkhidmat suka rela menjadi siak masjid/surau selama 2 tahun...... back ground bersih tanpa pinjaman bank dan pinjaman "along"

      lulz

      Padam
  11. security di malaysia utk buat duit, bkn jaga kselamatan...

    BalasPadam
  12. merompaklah! tetapi apa hak kamu nak tarik nyawa orang lain ?

    BalasPadam
  13. Semua ini disebabkan oleh kurangnya penguatkuasaan berhubung dengan kad pengenalan. Sepatutnya permohonan kad pengenalan perlu melalui tapisan jika pemohon tersebut dalam kategori di diragui. Di Sabah keadaan ini sudah menjadi parah. Ada antara anak-anak yang menggunakan kad pengenalan palsu sudah menjawat jawatan pegawai kerajaan.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.