Iklan Leaderboard

Khamis, 10 Oktober 2013

37 Harga gula dan tepung naik, rakyat sejahtera

Kerajaan berkemungkinan akan menaikkan harga mengurangkan subsidi tepung dan gula selepas pengumuman Bajet 2014 pada 25 Oktober ini. Keputusan kerajaan menaikkan harga tepung dan gula adalah demi menjaga kestabilan ekonomi negara di samping menjaga kesejahteraan hidup rakyat, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hasan Malek



1. Ya kerajaan memang sangat prihatin dan menjaga kesejahteraan rakyat. Seperti yang kita sedia maklum, dengan kenaikan harga gula maka pesakit diabetes dapat dikurangkan. Mungkinkah dengan kenaikan harga tepung maka pesakit gout dapat dikurangkan? Aku harap kerajaan dapat naikkan juga harga garam dan harga minyak masak so pesakit darah tinggi dan jantung dapat dikurangkan.

2. Dalam tahun ni je, lepas pilihanraya ke-13, macam2 harga naik, minyak petrol naik, diesel naik, tambang bas naik, rokok naik, rumah naik. Serius memang takde apa yang turun ke? Mana la orang tak kaitkan BN dengan Barang Naik kalau semua asyik naik je.

3. Kalau rasa memang nak naikkan harga suatu barangan, jangan bagi jaminan yang ia takkan naik. Ini tak sampai sebulan bagi jaminan harga gula dan tepung tak naik, lepas tu cakap nak naikkan harga pulak. Rasa macam tertipu pun ada.


4. Kalau tak suka dengan kenaikan harga tepung ni, gi tanam pokok gandum sendiri la, jangan jadi dungu sangat komplain macam2.





tags: harga gula dan tepung naik untuk kesejahteraan rakyat kata menteri datuk hasan malek kementerian perdagangan dalam negeri koperasi dan kepenggunaan kpdnkk jamin harga gula tepung tak naik ladang pokok gandum minyak ron 95 diesel subsidi kurang turun flip flop hipokrit munafik

37 ulasan:

  1. sejahtera golongan yang kaya sahaja,

    BalasPadam
  2. janji dicipapti

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooi jgn mencarut kay!!

      Padam
  3. Salam Sayang dan Salam 1Najib

    Akak heran, kenaikan cuma kecil. Kenapa nak merungut. Kalau harga tepung dari RM2.20 sekilo menjadi RM2.40, naik 20sen sahaja. Tepung, minyak, gas memasak, gula naik semua bising. Tapi harga kondom naik, harga tukang urut china doll naik, harga enpon naik, harga kereta Honda Accord cecah RM150,000 tahun ni dari cuma RM50,000 tahun 1990an korang tak bising. Alahai.. sabar je la...

    Akak bangga, kerana inilah cara terbijak pernah kerajaan buat untuk kesejahteraan rakyat Malaysia. Inilah pemimpin yang diyakini rakyat menerusi majoriti kerusi di Parlimen. Syukur negara masih aman dan sejahtera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini statement ni mcm x ikhlas je...mcm sarcastic je bunyi nye.

      Padam
    2. akak tak kisah pun harga tepung naik 20 sen. kalau biasa akak beli tepung rm10, akak cuma kena byr rm10.20 je. tp knp menteri umporno ni munafik sgt kata harga x naik tiba2 naik?

      Padam
    3. Harga Honda tu dalam RM50k je kalau takda cukai.. cuba check harga tanpa cukai.. tanpa AP kalau akak tak caya..

      Padam
    4. Laki Senah (Ori)11 Oktober 2013 8:34 PG

      Senah... Ooo Senah... Kondom aku mane Senah oi... Aku nak gi merasa China doll yang Abg Najib offer kat aku tempoh hari... Abg Najib kate kalau aku tak suke China doll tu aku kena anta die masok hutan utk diletopkan... Ala macam minah Mongolia tu... Mane kondom aku Senah oi...

      Padam
    5. Of Course Senah, ko tu kaya mane merasa so you don't give a shxt about that. Banyak sangat tengok TV3 tuh lah pasal.

      Padam
    6. Sokong Laki Senah (Ori). BN bagaikan alat kelamin tanpa bulu ari-ari.

      Padam
  4. gula ngn tepung lak....
    wat tepung sndiri.... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beli tepung naik sendiri la.. gerenti tepung naik..

      Padam
  5. tepung dengan gula naik boleh tahan lagi.. tapi bila minyak naik.. sangat terasa :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2-2 sama naik kak oii.. benda xde kaitan ngan tepuk tiba2 nak naik... gak akhirtahun akn berlaku kegillan naik arge..x tentu pasal mabuk todi

      Padam
  6. Kita mewah sangat dengan makanan ni dan memabzir tu kena naikan harga hahaha.. :)
    Payah sangat nak didik..

    Tapi tak fikir jangka panjang ke kalau semua naik rakyat jadi stress semua orang pakat mogok tak mau kerja stabil ke ekonomi negara?? sihat sejahtera ke rakyat..??

    BalasPadam
  7. 2. Dalam tahun ni je, lepas pilihanraya ke-13, macam2 harga naik, minyak petrol naik, diesel naik, tambang bas naik, rokok naik, rumah naik. Serius memang takde apa yang turun ke? Mana la orang tak kaitkan BN dengan Barang Naik kalau semua asyik naik je. <---ade ape barang yang turun...

    Kereta kan turun harga~~ hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana ada kereta turun harga... proton pun cuma keluar model kereta baru yg murah, kereta2 lain semua sama je harga... itu semua propaganda utusan untuk memperbodohkan rakyat jelata

      Padam
  8. Takdir tu hohoho

    BalasPadam
  9. rasa tertipu? serius sahih baru kenal umno. lulz

    BalasPadam
  10. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  11. yang kena screen shot tu makan taik ke ape?? mmg la harga kuih still harga sama kalau harga tepung dah naik, tp saiz kuih tu MAKIN kecik takkan tak perasan ?? gaji tak naik, dia tak sedar ke ??

    BalasPadam
  12. Yg tak naik gaji kau je

    BalasPadam
    Balasan
    1. gaji ko naik berapa peratus?

      Padam
  13. klu hrga ayam naik xyah mkn ayam... klu hrga tepung naik xyah mkn tepung... klu gla naik xyah mkn gula... mknlh ulam-ulaman.... bleh tnm kt blakang umah..

    BalasPadam
  14. hai semua, noob mlm ni aq nk kongkek bini aq kaw2 pnye, yg dh kawin slamt mnunaikn tgungjwb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kongkek je la setan. abah kau lahanat tu pun nak bg tau ke.

      Padam
    2. baru selesai kongkek, betol2 nikmat!

      Padam
    3. tahniah, semoga tidak melahirkan generasi tahi seperti bapanya.

      Padam
  15. Hebat dan perihatin betul menteri2 Malaysia ni...

    Nak elakan rakyat merokok naikan harga rokok..
    Nak rakyat sihat naikan harga gula garam tepung..
    Nak rakyat berjimat naikan harga minyak..
    Nak suruh rakyat kongsi kereta elakan jalan sesak naikan insuran juga interest bank loan kereta..
    Nak bagi rakyat happy enjoy jemput PSY juga K-Pop..

    Tapi sayang rakyat ni masih juga tak berterima kasih.. asik kondem kerajaan aje..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ajaran freemason macam tuh lah.

      Padam
    2. nak kurangkan kadar kematian... naikkan harga batu nisan..???

      Padam
  16. our nation is governed by all the shitty dumbass minded person..stupidity exposed there

    BalasPadam
    Balasan
    1. Not just shitty, but the most and craziest people that can solved by killing them (seriously).

      Padam
  17. naik harga gula - kurang diabetis

    naik harga tepung - kurang gout

    mohon naik kan gaji menteri..boleh kurangkan menteri...barangkali

    BalasPadam
  18. hemm.. yolah.. rakyat bio x makan apa sebenonya..

    BalasPadam
  19. lepas ni mesti roti canai naik jadi rm1.20


    recent post : Makan Yogurt Dengan Buah Segar

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...