Iklan Leaderboard

Ahad, 20 Julai 2014

43 Geng mata sepet pakai baju bercorak ayat Al-Quran

Gambar wanita cina pakai baju Ayat Al Quran (Surah Al Fatihah) di Pasaraya Hero, Taman Dagang, Ampang tersebar. Menerusi laman sosial, orang ramai mengecam tindakan wanita berkenaan kerana memakai baju dengan corak tertera ayat Al Quran. Tindakan itu juga seolah menghina kesucian agama Islam. Dalam foto tersebut, dapat dilihat seorang lelaki menegur wanita berkenaan kerana memakai baju tertera ayat Al Quran. Nampaknya sekali lagi geng mata sepet ni dengan beraninya mencabar orang Melayu dan kesucian agama Islam. Adakah mereka ini mahu peristiwa 13 Mei berulang kembali?


Ya, begitulah reaksi over react kebanyakan tentera keyboard warrior meleis yang rata2 terdiri daripada divisyen Caci Maki dan divisyen Pejuang Agama dan Bangsa sebelum sempat divisyen Penyiasatan dan Stalker buat kerja. Dapat gambar, sebar dan terus kutuk, tanpa tahu hujung pangkal pun. Orang yang ambil gambar ni dan mulakan viral ni pun mesti dah tahu cerita, tapi sengaja tak bagitau perkara sebenar sebab nak laga2kan orang Melayu dan Cina dan menambahkan lagi kebencian ramai meleis pada kaum cina.

Gambar tu dah kecoh di laman sosial sejak semalam, tapi sengaja aku tidak tulis pasal tu, aku nak tunggu dan tahu cerita sebenar dulu baru aku akan tulis, sebab aku tengok dari gambar tu macam ada suatu yang tak kena, terlalu obvious bagi orang yang sengaja nak menghina agama orang lain. Kalau ada orang Malaysia nak hina kaum atau agama lain, biasanya orang takkan buat secara obvious, biasanya diorang sama ada kutuk kat FB atau Twitter guna fake profile atau cakap akaun diorang kena hack.

Dan logik meleis, kalau nampak orang mata sepet je, mesti itu adalah kaum cina Malaysia, dan kalau orang cina tu buat hal, mesti dilabel cina cauvanis DAPig. Dia lupa yang mata sepet kat Malaysia ni boleh jadi pelancong dari Jepun, Korea, Vietnam, China, Taiwan dan lain2. Betapa emosional dan pendek akalnya golongan meleis (melayu yang loser) yang selalunya berakhir dengan memberi malu kepada seluruh kaum melayu. Aku malas nak copy paste komen2 meleis yang memalukan ni, korang tengok jelah sendiri contohnya cam kat sini, sini, sini dan sini.

Yang sebenarnya, auntie tersebut adalah pelancong dari Korea, dan dia beli baju tu kat negara India. Dia tak tahu pun tulisan kat baju adalah ayat2 Al-Quran. Mungkin dia beli baju tu sebab nampak unik dan seni. Yelah what to expect, Islam bukan agama majoriti pun kat sana. Gambar itu diambil di Muzium Diraja (Istana Negara Lama) dan ia disahkan sendiri oleh kakitangan Istana tersebut serta pihak Polis sendiri.

Sumber
Sumber

Ha nampak, tak pasal2 je Cina kena tuduh, padahal cina Malaysia takde kaitan langsung dengan gambar tu. Kan tak pasal2 dah malu sendiri. Even kalau Cina pun yang buat, yang bodohnya adalah individu tersebut, bukan seluruh kaum dia. Bayangkan kalau ko pergi ke US, nampak sebuah baju yang cantik ada tulisan2 Jepun, korang bukan faham pun makna dia tapi beli jugak sebab nampak cantik. Lepas tu ko pergi negara Jepun pakai baju tu, kena sound dengan orang Jepun sebab rupa2nya tulisan kat baju tu tertulis "Orang Jepun memang bodoh". Lepas tu orang ambil gambar kau, sebar kat Internet, lepas tu semua orang Jepun pakat bukan sahaja kutuk kau, malah kutuk seluruh kaum melayu. Kan tak pasal2 je, tak ke bangang namanya tu?

Meleis oo meleis, jangan la emo sangat dan cepat sangat buat kesimpulan. Rasional la sikit. Tunjukkan yang kita ni bukan kaum yang gelojoh dan malas cari maklumat. Rajin2 la sikit untuk dapatkan kesahihan dan cerita sebenar sebelum main kutuk je. Inilah akibatnya kalau tangan tu menulis lebih laju dari otak, atau otak tu letak kat kepala lutut.




tags: auntie ah soh aunty makcik cina korea korean girl pakai baju ayat al-quran surah al-fatihah kena sound pak arab mengamuk marah tegur nasihat melayu kutuk laga kaum bangsa

43 ulasan:

  1. keyboard warriors memang sepantas internert 300mbs melepasi sempadan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahah..terbaik.

      Padam
    2. disebabkan keyboard warior la banyak isu sensitif orng mula buka mata.. kalau harapkan org mcm ko tu tau nak perli jer, maka duduklah orang2 lain tanpa kesedaran yang bangsa dan agama kita ni sering dipermainkan oleh mereka.. celaka la

      Padam
  2. tu lah zmn skrg ni bukan buleh.
    kira nak bantai dulu.
    kemudian baru nk malu. heshh~

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita kena sentiasa sensitif dgn bangsa sendiri dan agama.. siapa tak marah kalau org hina agama kita.. ada kita hina agama mereka? takde kan?

      biar malu, tapi jangan sampai agama tergadai.. apa yg nk ditakutkan dgn malu?

      Padam
    2. bodog gila falsafah 114 atas ni..memang bertentangan giler dengan ajaran islam. Syiah ke ko ni? syiah ni musuh dalam slimut. tugasnya adalah menunjukkan imej yang buruk bagi agama islam.

      Padam
    3. bagitau aku kat mana ayat aku yg bertentangan dgn islam? jangan sampai ko terlalu cintakan orang yang memusuhi islam, sampai ko nak suruh orang yang cintakan agama ni terkeluar dari ajaran islam..

      ko malu bila orang hina ko macai, bila ko nak bela agama? maksud ko biarkan agama Islam di hina, asalkan perasaan malu ko tu terjaga dengan baik? macam tu?

      Padam
    4. Kenapa perlu persoal syiah sunnah? Untuk apa? Soal UMNO dan PAS yang menyatukan bangsa selama ini tidak lagi penting ke? Yang mustahak ialah cina yang disokong mesti menang dalam apa jua permintaan depa... itulah penyakit kamu sekarang ni

      Padam
  3. yang paling xtahan, ramai keyboard warrior salahkan DAP je..Melayu Campur Arab pula cmne?...typical cai politik betullah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. masalahnya DAP ni mmg dulu, kini dan selamanya celake.. disebabkan diorang la org2 cina lain semakin kurg hajar.. pikir la sikit kenapa ada org babitkan DAP.. sebab ketuanya DAP yang hasut supaya org2 cina bencikan melayu.. pikir la sikit..

      Padam
  4. Pahlawan Jawa..20 Julai 2014 3:23 PTG

    Sebab cina ramai yg sokong DAP...kira hampir seratus persent...Dap dan cina berpisah tiada...xperlu la nak pening2kan kepala hanya disebabkan nafsu politik....

    BalasPadam
  5. Sama la mcm kita pergi jerman...pastu kita pakai baju Nazi konon2 nak tunjuk semangat jerman....padahal mengundang bahaya je....

    BalasPadam
  6. Lah... mak cik tu tak tahu kot... tegurlah dia baik-baik , jangan mako-hamun je lebih, tunjukkan sifat yang baik

    BalasPadam
    Balasan
    1. org melayu PR je bodoh boleh pikir nak layan elok2 geng2 kurng ajar mcm tu..

      Padam
  7. Hahaha terbaik bos, meleis oo meleis..hahaha

    BalasPadam
  8. India pun ada buat batik cenggini yek.. slalu gambar2 haiwan shj.. seni oo seni

    BalasPadam
  9. "Ala..korang mmg nak backup cina pun.kalau yg pakai tu mmg cina malaysia..tetap korang backup dia jugak, dasar melayu dapig" ayat macai berkaliber dan meleis sejati

    BalasPadam
    Balasan
    1. org komen ats ni mengucap bnyk2 dosa ckp mcm tu...

      Padam
    2. tengok la sendiri..kan ada betul2 komen mcm tu kat sini.

      Padam
  10. Apa la nak jadi dgn melayu sekarang..fitnah cepat betul main sebar2. Sebab tu pastikan dulu cerita sebenarnya.

    BalasPadam
  11. Cuma salah faham. Sudah tentu auntie itu akan faham di mana silapnya jika ada orang beritahu dia dengan baik bahawa apa yang dia buat menyentuh sensitiviti orang Islam. Adakalanya saya perhatikan ada orang Melayu Islam juga pernah membuat kesalahan sama dengan memakai lambang swastika sebagai fesyen tanpa memahami maknanya dalam kepercayaan Hindu. Mungkin kerana tiada siapa menegur mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. siapa melayu yg pakaii lambang swastika tu? org2 yang sayangkan bangsa dan agama ini, takkan tergerak nak pakai benda2 mcm tu.. lain la geng2 PR yang bengong.. bukan setakat pakai, siap diangkat jadi kawan.. sama2 menentang orang yang cintakan agama dan bangsa..itulah bahananya PR bila ambil org kafir spt mereka sbg kawan..

      Padam
    2. 126, tak payah nak kelentong. ko xde ciri2 cintakan agama pun. ko hanya cintakan bangsa. Tolong jgn buat malu org islam. kalau org bukan islam baca komen ko..hanya menunjukkan yg islam ni penuh dengan sifat permusuhan, racist, keras kepala dan merasa megah.Malu la. Islam ni sepatutnya bertolak ansur, sentiasa memaafkan, rendah diri dan sayang kepada org lain. Bahkan Rasulullah kita dulu walaupun tiap2 hari kena kutuk, kena baling dengan benda2 dan kena fitnah macam2 oleh org kafir..dia tetap menolong orang kafir tu semasa org kafir tu sedang sakit.

      Padam
    3. bila masa aku kelentong? Ke ko langsung tak tau pasal perkembangan isu semasa? PAS DAP PKR bergabung jadi PR.. itu bukan diangkat menjadi kawan ke? itu kelentong ke?

      bila DAP hina agama ni, apa yang PAS buat? Tahaluf siyasi tu apa? menjadi ke? atau menjadikan diorang lebih berani menghina agama?

      dalam ko nak tuduh aku kelentong, nampaknya ko jauh lebih banyak nak cover parti kesayangan ko tu.. akhirnya ko akan menyesal.. masa tu dah terlambat.. anak cucu ko la yang merasa dgn apa tindakan ko hari ni...

      Padam
  12. Macam mana pantasnya keyboard warrior menyebar berita,
    mcam tu jugaklah pantasnya diorang berdiam diri bila kebenaran yang terbongkar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu yg tak tahan tu..senyap sunyi..bunyi cengkerik pun xde ni.hahahah.tak best la..time kena sebijik kat muka cmni..meleis2 tu dok diam je tak serang balas. Kena tgu entry yg boleh diorang bahan dgn falsafah merepek diorang..baru nak melalak. Mana pembela peniaga melayu yg jual smpah? Mana pembela umno yg taksub? Mana si racist?

      Padam
    2. Aku komen ikut ayat PON kat link yang noob bagi, xdak sorang pun balas.haha sunyi sepi je

      Padam
    3. inilah manusia2 yang tak sedar diri skit2 bangsa dia sudah dipermainkan oleh bangsa cina.. mula2 korang suka la bila cina dapat pembelaan.. suatu masa nanti korang akan sedar jugak apa yang korang suka ketika ini, akan memakan korang semula.. tunggu la ..

      Padam
    4. yeah..dah dtg akhirnya. seperti biasa..komen tak ikut perkembangan semasa dan cina dan pkr itu menjadi keutamaan dalam setiap kutukan. hahaha. meleis+racist+macai taksub= kebabommmmmmm!!!!

      Padam
    5. aku tak mengutuk.. aku mengajak kita bersatu sambil beri kesedaran... kalau nak kutuk, ada sejuta isu aku nak kutuk.. tapi aku tak rasa itu keutamaan.. keutamaan sekarang adalah kita bersatu semula... abaikan dan lawan musuh2 agama ni... jangan bagi diorang naik kepala...

      alang2 nak jadi kafir, jadilah kafir yang baik... bukan kafir pemberontak...

      Padam
  13. Spt apa sy ckp sebelum ni...byk org2 kita malas buat homework......pas2 buat tuduhan mcm2, pas2 kantoi. Typical pemalas....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kira2nya diorg ada kesedaran atas rasa sayang dan cinta pada bangsa dan agama.. kalau malas, boleh di ajar dan diberi semangat.. ini konon2nya rajin buat homework, alih2 bersekongkol dgn DAP nak jual negara.. nak maki2 bangsa sendiri.. bodoh cara pikir budak2 ni..

      Padam
    2. saudara baca kitab mana ni? ada ke nabi Muhammad ajar kita dalam hadith baginda atau ada dalam Al-Quran yang menyatakan kita boleh terus mengamuk melenting dan memaki bangsa lain yang tidak ada kaitan pun dengan hal tersebut asalkan kita tunjukkan yg kita pertahankan agama? Kita dah memfitnah dan salah sangka pada org lain dan kita tak perlu minta maaf dan rasa bersalah kerana agama kita supreme dan kita boleh maki org lain atau agama lain tanpa perlu rasa bersalah?

      kalau dari segi corak pemikiran saudara dan bentuk pemahaman saudara tentang agama..saya rasa saudara dah tersalah agama yang saudara anuti. Kerana saudara lebih kepada ciri-ciri seorang yahudi.

      Padam
    3. dah lebih 50 tahun negara merdeka... nak bersabar sampai berapa lama? nabi pun sampai masa pergi berperang bila si kafir laknat tu dah teruk... bukan asyik memaafkan jer sepanjang masa...

      kita bukanlah nak dahulukan bangsa melebihi agama...tapi sudah termaktub bahawa Melayu itu Islam.. jadi, kita bela Islam, sekaligus bela melayu sekali.. sebab dua label ini sering diserang oelh mereka2 yang busuk hati..

      kenapa perlu kita sekongkol dengan mereka? lagi la mereka naik lemak...

      Padam
    4. Masalahnya isu sekarang ni dia xtau baju yang dipakai tu menghina islam.dia bukan cina dia korea.lagi satu asyik tanpa nama je bosan la.tunjukla sikit identiti tu

      Padam
  14. Dah dtg akhirnya mamat syiah ni. Dtg untuk mewujudkan kebencian, perpecahan dan memalukan islam tapi dengan menggunakan slogan cintakan agama. Korang semua kena beringat..kat malaysia ni banyak syiah. sentiasa la yakin dengan islam yang sebetulnya. Syiah ni musuh dalam selimut. Seteruk-teruk yahudi, teruk lagi syiah ni. Rasulullah memang tak suka sangat2 golongan musuh dalam selimut dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sila buktikan bila masa aku nak wujudkan perpecahan? aku mengajak kita bersatu.. pertahankan agama yang telah dihina oleh puak2 cina tak sedar diri tu... bukan pergi sokong 100% sambil hina2 pemimpin2 Islam sendiri spt perdana menteri kita.. apa la korang ni.. berfikir kena la waras.. jangan sbbkan sayangkan sangat dgn cina, sampai agama pun tergadai..

      Padam
  15. aku nak korang2 yang cintakan sangat DAP tu, sila jawab isu ni...

    http://khairulryezal.blogspot.com/2014/07/wajarkah-lelaki-cina-ini-memukul.html

    BalasPadam
  16. aihhhh,bosan betul..whatever topic yang dipost..mesti meleis,cina,dap,umno,islam,kapir. Korang ni memang kat luar pun aktif berpolitik dan pertahankan melayu dan islam ke atau kat dalam internet je pungpang-pungpang? musykil aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat internet je pungpang-pungpang.kalau x mesti dah berkurang benda2 lagha kat malaysia ni

      Padam
    2. btul tu lala, kat internet je diorng ni berani pungpang2 pown, kalu x mesti da mampos kene belasah kat luar sne tu, x pown kne heret masuk lokap sebb timbulkan kekacauan..shian kn diorng nie??msti hidup diorng tu sgt mnyedihkan..

      Padam
  17. nice post noob, bru aku tahu cerita sbnar pasal aunty nie..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...