Ahad, 20 Julai 2014

10 Ah soh mengamuk lepas kantoi mencuri di pasaraya

Berlaku kejadian seorang auntie Cina yang dikatakan mengamuk dan meroyan di pasaraya Giant Pelangi Leisure Mall, Johor Bahru setelah kantoi mencuri. Dahlah memekik2 kat tengah2 alam, siap pukul2 lagi pekerja kat situ. Identiti pelaku tidak dapat dipastikan, malah tidak tahu sama ada ah soh itu orang Cina dari Malaysia atau Singapura.



Sebenarnya video ni lebih kurang sama dengan Kiki Streeng Lock, tapi ramai mempersoalkan kenapa ia tak viral seperti Kiki? Sebabnya senang je, pertama, sebab auntie tu takde cakap perkataan Melayu. Kedua, sebab tiada apa2 maklumat atau petunjuk dalam video ini yang boleh membawa kepada pendedahan identiti pelaku seperti no. plat kereta, no. kad pengenalan dan lain2. Kalau ada, sudah tentu barisan tentera keyboard warrior divisyen perisikan dan stalker sudah lama menjalankan tugas mereka dengan begitu cemerlang sekali.

Sekali lagi aku ingatkan, benda2 macam ni bukan isu racist. Auntie ini tidak mewakili keseluruhan kaum Cina, dan Kiki juga tidak mewakili kesuruhan kaum Melayu. Aku ada ramai kawan Cina yang baik dan pernah berurusan dengan orang Cina yang jujur. Aku juga ada ramai kawan Melayu yang baik dan selalu berurusan dengan Melayu yang jujur. Namun aku juga pernah kena tipu dengan orang Cina mahupun orang Melayu. So dalam hal macam ni yang bangsatnya adalah individu itu sendiri, bukannya kaum mereka.

Btw andai auntie ini popular 1Malaysia, mohon stesen radio Era.fm dan Hitz.fm jemput auntie ni untuk dia minta maaf kepada Giant dan juga rakyat Malaysia, dalam masa yang sama boleh naikkan rating radio.



 

tags: auntie amoi ahso aunty ah soh makcik perempuan cina mengamuk meroyan marah terpekik terlolong giant leisure mall jb johor bahru jdt kantoi mencuri pukul pekerja staff security pasaraya cauvanis kiasu 

10 ulasan:

  1. LOL naikan rating radio?
    ada cara lagi elok

    BalasPadam
    Balasan
    1. rating radio takkan naik la kalau setakat panggil geng2 bangsa yang kurg ajar mcm tu.. bodoh la bagi cadangan nak naik rating radio dgn panggil cina bangsat tu.. entah2 dia maki2 lagi kerajaan malaysia lagi, adalah..

      era panggil budak melayu tu sbb era tahu org melayu ni budi pekerti dia baik.. berbeza dgn cina celake tu.. perangai serupa bangsat.. aku meluat dgn syamsul yusuf sibuk buat cerita gangster guna bahasa cina cakap melayu.. apa bahasa melayu elok2 ni tak boleh nak guna ke? bodoh la budak SYM Syamsul yang Mencelah..

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
  2. haha pdn muke era kne perli,terbaik bos

    BalasPadam
  3. teruk jugak makcik cina tu kena heret oleh security, kiki xde sape2 nk halang pown..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pada aku security tu terlalu baik atau terlalu pengecut.. security tu mesti banyak terpengaruh dengan PR yang bacul terhadap bangsa yang bangsat.. patutnya bagi penampar sedas dua.. biar dia tahu di bumi mana dia brpijak..

      baru sikit orang melayu bagi muka, melampau pulak diorang ni

      Padam
  4. Kalau kita tgk video mcam ni, dan video Kiki n Uncle SIm tu,
    n the first thing yg kita fikir ialah "cina dan melayu.."
    Yang bermasalah bukannya mereka dlm video, tp kita yg tak dpat lekang dr belenggu rasisme..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju la dgn ko cero. Nice. Sme la dgn apa aku nmpk. Kalau dah racist..kita taruk ayam tgh berlaga pun diorang cakap ayam cina dgn ayam melayu.hahaha

      Padam
    2. ini bukan masalah ayam melayu ke cina.. tp masalah orng cina mmg mcm celake.. duduk dlm negara melayu tp perangai mcm celaka.. cero boleh la ckp ni bukan kaum tp individu.. masalahnya individu tu ramai dtg dari kaum tu... celaka la cina tu.. bangsat beetul

      Padam
  5. beli belah dalam negara melayu.. sibuk buat hal.. menyusahkan org ramai.. sepatutnya melayu kena bersatu, pukul je makcik tua tu.. ini tidak..semuanya diam biarkan dia memukul kita.. rakam la yang dia tengah pukul2 pekerja.. kemudian tutup kamera, sepak muka makcik tu, terajang se das dua... kemudian rakam semula..

    cina ni kalau tak diajar, memg akan bertambah kurg ajar..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.