Iklan Leaderboard

Khamis, 3 Julai 2014

51 Pejuang Melayu pertahan kesucian pasar Ramadhan

Nampaknya sekali lagi para pejuang Melayu dan Islam telah berjaya menyekat kemaraan Cina DAP daripada terus mencemar kesucian pasar Ramadhan. Mereka ini nama sahaja wakil rakyat, tapi takkan tak tahu mereka tak boleh masuk ke bazaar Ramadhan sesuka hati tanpa bawa surat kebenaran? Pulak tu kalau sekadar nak beli murtabak tu takpe lagi, ini siap nak bagi sumbangan kurma, agak2lah. Tahniah kepada para pejuang Melayu terutama abang baju biru dan merah tu kerana telah berjaya mempertahankan ketuanan bangsa Melayu dan kedaulatan Islam daripada terus dipijak Cina cauvanis.



Seriously, orang macam ni pun masih wujud ke? Tak pernah lak aku tengok siapa2 yang nak melawat dan memberi apa2 sumbangan kat bazaar Ramadhan ni kena halau? Pemimpin2 BN pun pergi melawat bazaar Ramadhan kat negeri2 PR takde pulak pernah kena halau dan kena bagi surat. Ini wakil rakyat nak melawat kawasan sendiri pun kena halau siap surat bagai. Macam ini pun ada ke?

Apa yang korang fobia sangat dengan pemimpin Cina DAP? Diorang takde pun bawak parang, pistol, bom dan lain2 benda yang boleh menggugat keamanan dan mengancam keselamatan korang? Ini ke yang dikatakan demokrasi?

Macam mana la tanggapan buruk ramai orang pada UMNO nak berubah kalau penyokong2nya tak habis2 tunjuk contoh dan akhlak yang buruk?




tags: wakil rakyat dap dihalau pasar bazaar ramadhan ramadan cina cauvanis chauvanist melayu umno macai bn barisan nasional pr pakatan rakyat rombongan ahli parlimen kluang liew chin tong adun mengkibol tan hong

51 ulasan:

  1. mana macai umno?kasi tgk..contoh pembela melayu yang ko puja. tiap kali org nak buat baik..itu jadinya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengapa aku benci cina
      Cina tamak apa pon x cukup
      Cina perkauman
      Cina suka menipu
      Cina pentingkan diri
      Cina tak pernah suka dekat melayu
      Cina nak pijak kepala orang melayu dn orang islam
      Selagi x habis orang islam selagi tulah cina akan perdajal kita semua
      Tengok lah nasib umat islam di tanah besar china dan singapura
      Boikot cina
      Hentikan sokongan terhadap bangsa laknat ni

      Padam
    2. Ye..ni semua pedajal umat islam. Sial..main bagi2 kurma pulak. Ini agenda cina laknat. Cina tu dah la xde beragama islam. Islam tu hanya utk melayu je. Sejarah dulu pun dah cerita..memang tokoh islam dulu semua melayu..cina mana ada.

      Padam
    3. @Tanpa nama. hang ni xde akai ke ape? saper kate islam tu untukmelayu? hang ambik dalil mane weh? ini lah sokong sgt bn,jd bangang macam bn.

      Padam
    4. Ishh.geramnye aku..sarcasm la tu bodoh.

      Padam
    5. Sila jgn cepat melatah. Tgk pn tau sarcasm. Hahaha.

      Padam
    6. one of the best sarcasm i read today. haha, thumbs up you

      Padam
  2. Ini semua poyo!!

    Maybe jrg dgr kes pemimpin BN kena halau kat bazar ramadhan yg parlimen/DUN dikuasai PR, tp ada potensi pemimpin MCA/GERAKAN kena halau dtg kat uptown/pasar malan cina pasni...telur busuk pun boleh jd.

    Papepun, jgn biarkan diri n keluarga anda dihimpit pemikiran politik yg sempit ni...kalau sy sbb owner gerai, biar kan la mereka dtg ke bazar, maybe dpt angpow ke, tp hati mengundi cerita lain. Sama mcm kes org cina berkejar2 pergi makan malam percuma anjuran MCA/GERAKAN, tp last2 undi PR gak coz they smart. Sesetengah org melayu yg emosi x habis2, x fikir jauh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku terbau macai kt sini...kau kalau ada apa2 isu psl umno mesti nk kait dgn pr gak... xhbs2 ayat kalau pr pun sama jugak, xmustahil pr akan buat jugak, mungkin akan berlaku pada pr.. xboleh terima hakikat ke yg macai2 umno ni mmg bengap??

      Padam
    2. Entahnye..lau umno buat..mst pkr pun akan wat gak.ceh..mcm cnfirm2 je. Jiran kau rogol anak..mst ko pun akan wat cmtu gak

      Padam
    3. dah memang PR camtu pun....
      cumanya orang lain tak meliwat , nuwar berahim plak meliwat....
      stopa ali tibai dalam bilik hotel...

      Padam
    4. anon2 yang coward dan bodoh. apa kaitan rogol anak? macai sampai mampus kalau attitude camni

      Padam
  3. Oh Rozana

    bisjut & royi menjadi idaman jejaka bangla
    bila dirimu menyukai bisjut & royi
    disanalah kamu melemparkan bisjut & royi
    yang tak pernah aku dapatkan di tempat lain
    jejaka bangla mampu mengerti dan pahami,
    apa yang sedang kamu alami saat ini

    Oh Rozana

    dengan habisnya bisjut & royi
    jejaka bangla terlepas dari ragaku..
    membuat ragaku tak mampu bergerak dalam setiap langkahku..
    bisjut & royi ini masih boleh dicari
    meskipun di kota Dhaka ia sukar dicari lagi

    Nak bisjut?

    BalasPadam
  4. Bagus. Mcm ni la baru dikatakan pembela melayu. Nabi Muhammad tgk pun mst rasa bangga sebab umat dia punya la anti org kapir pastu jadi pembela bangsa dan agama. Cayalahhhh. Dah la dtg bazar ramadhan..nak bg kurma pulak. Ni dah kire menghina melayu. Nasib baik de umno.pembela bangsa kita

    BalasPadam
    Balasan
    1. Heheh..dengan adanya orang mcm macai baju biru tu la membuatkan aku bersyukur sngt2 sbb tak dilahirkan jadi bodoh mcm mamat baju biru tu..tak nak la aku dengan gaya samseng, pastu cakap mcm org takde ilmu, politik lagi penting dari agama. Mohon jauh la dari jadi cmtu.

      Padam
  5. Hahaha..dah la kluang tu DAP pegang. Macai umno rilek je halau wakil rakyat tempt dia sendiri. Apa nak jadi la dgn macai2 ni. Org dtg sedekah kurma..kne bersurat bagai.

    BalasPadam
  6. aku ingat masa ge13..orang pakatan yang upah buat gimik...buat kecoh biar orang simpati..last2 aku nampak sendiri betapa ramainya..budak2 motor dibagi duit dan dihasut buat kacau pada majlis pr...budak2 melayu setakat umor 20an manalah ada pikir pasal nak baca paper..pikir pasal demokrasi ..pikir pasal masa depan negara...janji ada duit boleh isi minyak dah ok la...tu yang sekaranmg aku pun beralih perti..bukan apa aku x nak anak aku besar esok pun disogok dengan benda2 camni..berpolitik dgn cara x matang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul tu. Ni DAP yg sogok duit. Umno tak pernah buat mcm tu. Umno guna politik yg tulus dan ikhlas. Tak payah bg bukti..sesiapa saja yg tunjuk gengster dan halau2 pembangkang tu semua org pembangkang sebenarnye. Mereka dah diajar cara berlakon yg mantap..sama seperti artis. Tp kalau umno diserang pembangkang..memang yg serang tu pembangkang betul2. Umno baik. Aku nak anak aku membesar dengan didikan umno yg jujur dan ikhlas

      Padam
    2. umno guna politik tulus dan iklas kepala hotak hang. umno tu bapak segala penipu. bagi 650 setahun tiap2 bulan beribu ambik dari rakyat. sokong la lagi umno bangang macam tu

      Padam
    3. Lagi skali..tu sarcasm la bodoh. Geramnyee.ko baru dpt tenet ke?

      Padam
    4. hahahahahahahaha, sarcasm failed, hahahahahahahaa..

      Padam
    5. Lau failed nak faham..jgn la ckp sarcasm failed. Benda simple pun x dpt tangkap..jgn bnyak bunyi

      Padam
    6. betul tu bro,patutnya dibenarkan LGBT dalam negara kita sebab baru la terbuka.dalam dunia ni anuwar berahim sorang je yang kena aniaya.orang lain semua pakat meliwat,dia sekor je tak meliwat dan tibai cinadoll.undi pas memang masuk syurga dah..sebab PR ni nak bawak Islam.memang akan laksanakan hudud terus kalau PR menang.bengap punya geng BN takmau sokong PR

      Padam
  7. Ada tapak pasar malam dan bazar ramadan diurus oleh JKKK dan taman perumahan. So yang jenis macam ni yang selalu buat pelbagai gelagat. Sampai nak buat pungutan suara untuk pembangunan kawasan tu pun perlukan surat kebenaran dari balai polis, surat kebenaran dari Ketua Kampung, surat kebenaran dari Pengerusi Project Pasar Malam or Bazar Ramadan. Protokol mengalahkan nak masuk JPM or MINDEF.

    So dieorg ada hak untuk membenarkan atau melarang mana-mana pihak dari memasuki kawasan mereka. Kecuali tapak perniagaan tu dibawah kelolaan PBT. Tu sapa pun tiada hak untuk melarang kecuali PBT sendiri.

    Nak masuk kawasan tuk beli barang no hal. Selain dari tu get lost. Serius lawak melayu betul. lol

    BalasPadam
  8. korang kutuk2 lelaki tu, tp bila ada org melayu lain dlm kesusahan, ada org cina/india nak pukul org melayu, org2 yg mcm lelaki melayu tu la yg akan tolong korang selesaikan masalah korang... nak harapkan cina dapig tu??? jgn sampai bangsa melayu tergadai di tanah sendiri!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. xkan la ko nengok laki tu pun ko setuju ngan cara dia? Malu la skit, org buat baik, kita buat la baik.. :-)

      Padam
    2. Yeke bro? Org cmni akan tolong kau? X bro..dia sendiri yg akan pukul kau. Kau nak bergantung harap kat bangsa kau yg perangai cmni? Sorry bro..aku perlukan org dikalangan bangsa aku yg budi bahasa..percakapan dan kebijaksanaan tu lebih dari aku utk jadi pembela bangsa aku.

      Padam
    3. korang kutuk2 diorang, tp disebabkan kewujudan melayu2 mcm ni la org cina takut nak buat kepala kat tanah melayu ni... cuba kalau diorg ni xde, yg tinggal hanya melayu2 takde telor mcm korang yg hanya berselindung di blkg komputer? dh lama dh kita kena pijak dgn cina... silap haribulan kena halau balik indon

      Padam
    4. betul anon 10:46 aku sokong kau. ramai melayu skrg buta mata dan hati akan peranan org2 melayu yg benar2 menjaga melayu spt umno & pekida... diorg dah kaya, dah senang, mmg xnampak la apa yg berlaku disebalik keamanan yg diorg kecapi hari ni... tp hakikatnya keamanan yg kita perolehi hari ni adalah jasa2 umno & pekida yg byk menjaga & memelihara martabat melayu di balik tabir dari terus dipijak dan dijajah oleh cina. budak2 melayu skrg mmg tak reti bersyukur... kami xminta korg utk berterima kasih kpd umno & pekida, tp kami sedih kerana segala jasa kami dibalas dgn ejekan & kutukan... xpelah, satu hari bila umno & pekida dah xde kat tanah melayu ni, barulah korg sedar akan kesilapan korg yg telah menghancurkan umno & pekida...

      Padam
  9. Slm. Anon 226... Bro kalu Mamat cam n itolong aku pon aku taknak.... Biarle dia melayu jati sekalipun sebab dia tak Islamic langsung dan org camni le memburukkan nama Islam dan Melayu. Aku doakan agar dia bertaubat dan sedar apa yg dia buat tu salah.

    BalasPadam
  10. Kau tau apa yang melayu akan mengamuk? Kau letak cina dengan diorang dan babi dalam makanan mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa yg kau merepek ni? aku relek je makan dgn cina, kawan dgn cina, xmengamuk pun? diorg pun xde letak babi dlm makanan aku...apa masalah kau sebenarnya?

      Padam
    2. Sorry la bro. Sebab org mcm kau la kita akan makin berbalah dengan kaum lain. Racist giler. Aku kawan baik ngn cina ok je. Kalau ko baik..dgn mana2 kaum pun ko boleh ngam. Cina ni kalau ko baik dgn diorang..diorang lagi suka lepak dgn ko daripada lepak dgn geng diorang sendiri. Kalau ko tak boleh kalahkan diorang..ko kne berkwan baik dgn diorng.

      Padam
    3. Well, Kau paham tak apa yang aku cuba nak cakap? Melayu masih banyak yang fobia dengan cina. Cuba kau tengok isu cadbury berapa banyak melayu mengamuk salahkan cina? padahal siapa yang salah? lagi satu kau orang patut paham sarcasm.

      Padam
  11. melawat pasar pn salah?
    Herm,pelik2.. Kene b'surat bgai..dah tu,bdk laki tu nak tnjuk pailang n b'kuasa kt situ,gentle ak ckp ,ak xske laki yg jnis cmtu.. Kes2 politik t'bwak2 dlm pasar.. Diorg just nak bg kurma n melawat je.. Itu pn bdak laki tu xleh fkir..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la namanya samseng banjingan. Ilmu tak ada, rupa pun tak ada, adab lagi la tak ada. Ni pembela melayu? Sorry la..standard rendah cmni nak dijadikan pembela melayu.ni pembela brickfields boleh la

      Padam
  12. Yg dok sebut pasal melayu2 ni..ingt la.melayu tu nombor 2. Pertamanya islam. Tak payah la nak tnjuk semangat kemelayuan sngt tp kat luar apa usaha pun tak ada. Aku pun melayu jugak..tp islam tu yg penting. Tindakan laki tu memalukan..dari segi islam memang xkne. Dari segi melayu pun tak kena.mana pergi sopan santun dan budi bahasa? Aku tak nak org cmtu kononnya jadi pembela bangsa aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang ni aku sokong.. sibuk dgn melayu padahal islam yg paling utama.

      Padam
  13. skrg ni kalo nk lawan nk jd juara ngan kuasai pendidikan ,ekonomi, duit...setakat dgn buat muka pailang mcm ni...muka2 ni la yg menyembah nk BRIM nnti...malu laaaa MELAYU ooooiiiiii!!!

    BalasPadam
  14. panglima pasar ramadan ni lebih pailang dari amran pekida woi... cepat buat fanpage woi aku nak like... tagline panglima pasar ramadan, ada surat?? kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahah..panglima bazar ramadhan ni tak ganas la.dah la bdn kurus..cakap pun mcm biol2 kit.tak ada challenge la. Lau stkat cmni..nak layan pun malas.

      Padam
  15. Dia dah buat umno tu nmpk mcm geng samseng..main pegang2 kawasan. Salah panduan brader ni.dah la kluang tu DAP pegang. Lagi la pelik. Islam tak ajar cmtu la. Nabi pun sambut dan layan baik org bukan islam. Ketepikan la dulu politik tu masa bulan2 mulia ni.tunjukkan kat diorang yg melayu islam kita ni mesra dan menyambut tetamu. Pekejadah masuk bazar pun kne bagi salam. Tak kan nak jerit assalamualaikum kuat2 sblum masuk bazar.

    BalasPadam
  16. Aku kol panglima bazar tu..tak angkat pun kol..mst dia asyik kena kacau kebelakangan ni. Aku cuma nak dgr " ko de surat tak ni utk kol aku?"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai anon 3 Julai 1040.. Tu la org suruh belajar sampai abis x nak... tau skodeng lembu romen je.. no yg die bg tu no org yang urus tapak tu... bkn dia as panglima bazar...

      Padam
  17. Pulau batu putih...patut panglima baju merah n biru pergi tuntut...bazar ramadan apa clas

    BalasPadam
  18. Masuk bulan Ramadan ni, bykkan laa ibadah dan berbuat baik sesama makhluk...
    Orang datang aman, jgn laa balas perang plak...
    Tak paham betey aku orang hidup, makan, tidur politik ni...

    BalasPadam
  19. Bahlol-bahlol UMNO, bahlol-bahlol PAS, bahlol-bahlol PKR dan bahlol-bahlol DAP berbalah lagi...

    Pemimpin-pemimpin taik mereka terus membahlolkan mereka....

    BalasPadam
  20. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    BalasPadam
  21. "skrg ni diorg buat kurang ajar...kita tak kurang ajar pn"

    goblok.

    BalasPadam
  22. Melayu ramai totok politik. Terbawak bawak. Semangat la kononnye. Buat malu pm je dgn slogan 1 malaysia.
    Fobia sangat dengan cina apehal.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...