Jumaat, 30 Oktober 2015

7 Jilat dan kipas amalan biasa masyarakat kita

Budaya jilat, kipas, air-cond, ampu, bodek, butt licker, ass licking dengan kita memang berpisah tiada, dari level bawah sampailah level atas2, digunakan tanpa was2 seperti sudah menjadi budaya dan amalan biasa dalam masyarakat kita. Amalan yang ramai orang benci tapi ramai juga orang yang buat.


Sebab tu kita dah tak boleh nak expect apa sangat dah, dari sebawah2 institusi seperti di sekolah, di universiti, di pejabat, sehinggalah institusi yang lebih tinggi seperti pentadbiran dan kepimpinan kerajaan dan parti politik, amalan yang sama masih berterusan. Orang bawahan dan orang di sekelilingnya akan terus menjilat dan mengampu ketua yang berpangkat lebih tinggi walaupun terhadap perkara yang tak betul serta tak berani menegur kerana tahu jika ditegur mereka yang akan kena dan menanggung akibatnya.


P/S: Sekali lagi, berita baik buat semua pembaca blog Buasir Otak... Nantikan kemunculannya... Jeng jeng jeng.




tags: kartun komik jilat mengjilat anjing bodek ampu kipas fan air-cond buttlick asslick melayu

7 ulasan:

  1. Nak wat camana Noob.. takdir hang dan juga aku serta semua pelanggan BO dilahirkan begini jahiliyah. Hang terima sajalah. Lagipun kita bukan nabi atau rasul nak betulkan kaum sendiri. Sbb kita pun sama 2x5 dgn masyarakat sampah yg kita hidup. Mcm ulat taik dlm septic tank.

    Tak usahlah berangan2 yg kita ni baguih dan nak betulkan lagi. Nafsi2.. Welcome to HELL.

    BalasPadam
  2. Typical Meleis dan menjilat tiada berpisah

    BalasPadam
  3. dimana2 ada penjilat. sapa ada kepentingan & kuasa maka ramai la tukang jilat. dia tak payah mandi dah... hahaha

    BalasPadam
  4. fuuu komik baru ke ni?

    BalasPadam
  5. melayu = tahi
    tahi = melayu

    BalasPadam
  6. Melayu suka berjaya melalui shortcut...spt membodek (sbb org melayu pandai cakap gebang, perlaksanaan 0)..pas2 tipu ala2 MLM dan malas utk dpt gaji buta. Sekian.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.