Khamis, 6 Jun 2013

38 Seorang mangsa yang sangat bertuah

Kita biasa dengar istilah Ustaz Selebriti, Tukang Masak Selebriti, Pakar Motivasi Selebriti, dan yang terbaru sekali, Mangsa Liwat Selebriti. Orang lain yang menjadi mangsa rompak, rogol, ragut dan apa jua jenayah yang dilakukan oleh orang2 biasa jangan mimpilah mendapat status selebriti, melainkan kau seorang yang mengaku diliwat oleh Anwar Ibrahim, kau sebenarnya sangatlah bertuah dan akan diangkat sebagai seorang wira.


Saiful Bukhari ini bukan sesiapa. Dia bukanlah anak menteri, bukanlah wakil rakyat, bukanlah pemimpin parti, bukanlah seorang artis atau selebriti. Dia hanyalah bekas pembantu khas DS Anwar Ibrahim yang telah mengakui menjadi mangsa liwat DSAI. Aku tidak mahu komen pasal majlis perkahwinan yang grand dan mas kahwin berjumlah RM41,101 tu. Walau aku tidak tahu apa kerja dia lepas kes liwat tu, tapi mungkin dia memang banyak duit dan mampu untuk mengadakan majlis besar sebegitu rupa.


Cuma aku pelik, siapakah dia sampai pemimpin2 berstatus VVIP seperti MB Pahang dan MB Kedah serta ahli2 politik yang kecundang seperti Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Zulkifli Noordin pun boleh hadir ke majlis perkahwinan dia? Ya, aku tahu mungkin dia memang ada menjemput mereka ke majlis persandingan dia, tapi siapakah dia sampai pemimpin2 VVIP ni pun sanggup turun? Kalau ko tu hanya orang2 biasa buat kenduri kahwin dan jemput Menteri Besar ko datang, ko rasa diorang nak datang ke? Paling busuk pun mungkin hantar wakil rakyat je datang.


Saiful Bukhari tu siapa? Apa pencapaian dia dalam bidang akademik, sukan atau perniagaan? Apa jasa dan bakti negara sampai seringkali mendapat special treatment oleh media2 dan pemimpin2 negara bagaikan seorang yang sangat penting? Apa istimewanya dia? Dia hanya seorang mangsa liwat, bukan siapa2 pun. Bila seorang mangsa liwat boleh mendapat status selebriti dan layanan VIP macam ni, tak ke seperti backfire dan membawa kerugian kepada UMNO itu sendiri? Rakyat mungkin boleh buat macam2 tanggapan dan persepsi yang selama ini UMNO turut berkonspirasi dalam isu liwat Anwar-Saiful ini.


Kalau aku jadi pemimpin UMNO, aku akan minta semua ahli2 UMNO untuk cuba elakkan diri dari dikaitkan sangat dengan Saiful kerana secara logiknya aku tidak mahu rakyat fikir lagi yang bukan2 dan buat macam2 andaian dan spekulasi yang mengaitkan UMNO dengan dia. Saiful pun dah buat apa yang dia rasa patut bagi dia sampai berjaya heret Anwar ke mahkamah dunia walau kalah, buat sumpah laknat di masjid dan di depan Kaabah, so kenapa nak bagi special treatment kepada dia lagi seolah2 dia mempunyai hubungan istimewa dan ada kepentingan kepada kita? Aku tak hairan sekiranya satu hari nanti dia diangkat jadi calon wakil rakyat dan bertanding kat pilihanraya, jadi pemimpin negara dan dapat pangkat Dato'.


Cuma aku harap lepas ni cukup2lah dia dari terus nak bangkitkan isu liwat ni. Andai betul Anwar pernah meliwat dia, biarlah mahkamah akhirat yang menentukan. Lagipun aku tak nampak apa keperluan untuk dia ungkit2 lagi kisah liwat dia. Nak kata dia malu dengan perbuatannya, dia sendiri tanpa segan silu buat pengakuan kepada seluruh 1Malaysia. Nak kata disebabkan kes itu telah mendatangkan kerugian teruk pada dirinya, aku tengok rezeki dia semakin melimpah ruah. So aku harap lepas ni tutup la buku lama dan mulakan buku baru. Sampai bila ko nak orang kenal ko hanya sebagai mangsa liwat terutama bagi generasi anak2 yang akan datang?


Apa2pun aku harap semoga perkahwinan ini akan berkekalan hingga akhir hayat dan dapat memberi sinar baru kepada beliau dan politik Malaysia. Dah tiba semua pihak ubah cara berpolitik mereka bak Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat kalau mahu terus kekal relevan dalam arena politik hari ini. Masing2 ada pengajaran yang boleh diambil daripada keputusan PRU13, belajarlah sesuatu daripadanya. Ingat, rakyat kini memerhati dan menilai setiap tindakan anda.

Ini bukan Papagomo ya.




tags: majlis perkahwinan persandingan resepsi pertunangan saiful bukhari azlan nik suryani megat deraman personaliti tv3 dewan dataran karyawan kompleks belia sukan seksyen 7 sah bergelar suami isteri gambar video gambar album klpos mas kahwin hantaran tetamu vvip menteri besar kedah mukhriz mahathir pahang adnan yaakob ustaz nasha nasharudin mat isa zulkifli noordin papagomo wan muhammad azri nafi

38 ulasan:

  1. pertama sekali mungkin saudara somebody :) atau mungkin mereka berterima kasih atau mungkin sebab kita tak undang mereka maka mereka tak datang kenduri kita hahahaha.. :)


    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan tengok saiful tapi tengok siapa BINI dia... Wartawan Senior TV3 beb...kabel banyak dengan VVIP.

      Aku ingat Bini dia yang banyak sponsor perkahwinan tu..

      Padam
  2. dia memang vvip. kalau tak cmana boleh minta biasiswa direct ke najib pas gagal uniten.
    hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeala betoi tu.. mana ada students biasa boleh jumpa direct kat PM mintak biasiswa.. nak buat appoinment pun belum tentu lepas.. dah la PM ni dikawal ketat..

      Padam
  3. aq rasa klo ikot persepsi die mst die rasa die ada misi khas utk korbankn diri jd mangsa supaya rakyat dpt menilai DSAI terok.. N negara xkn dikawal oleh pakatan.. agk die x pikir jauh ank cucu die kne tempias gk nty.. klo die meninggal plak xtw apa akn jd pd tubuhnye.. aq kn tggu melihat saat tu jika umur dpjgkn.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hebat dia ni.. mangsa rogol pun ada rasa malu tapi dia kena liwat selamba je boleh jaja lagi kisah dia.. Mungkin dia akan tulis buku bagaimana saya boleh terjebak dalam peliwatan.. hahahaha..

      Padam
    2. dan buku2 tersebut di edakkan di sekolah2 di seluruh malaysia untuk dijadikan bahan rujukan untuk subjek sejarah Malaysia

      Padam
  4. How about bini dia personaliti tv? Selebriti kawin memang suka jemput vvip walau x glamer sangat

    Tapi rm40k tu, banyakkk

    BalasPadam
    Balasan
    1. personaliti ape..setakat wartawan jr jer. apa vvip sangat ker sampai menteri, mb, orang orang politik semua hadir majlis dia. lain lah wartawan sr mcm kadir jasin. dah lama kecimpung dunia wartawan politik. bini sepul tu wartawan sukan jer.

      Padam
    2. Iye ke? nampak hebat juga Nik Suryani ni ganu mari..

      Selamat pengantin baru :)

      Padam
    3. haha ak bc situ sempt jugak dia kutuk penyokong pembangkang haha2....................... bodo

      Padam
  5. "Andai betul Anwar pernah meliwat dia, biarlah mahkamah akhirat yang menentukan. Lagipun aku tak nampak apa keperluan untuk dia ungkit2 lagi kisah liwat dia."

    takkan nak biar peliwat terlepas dari hukuman penjara kot bro.. bodo ke ape. lagi nak pertahan peliwat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. masalah nya dia kan dh beritau anuar terlepas, jd mahkamah akhirat akan putus kan haiz, kanak2 ni x reti ka?

      Padam
    2. aq kje engineer xde duit byk cmtu nk spend kawin.. actually mane duit die kumpul ea? ke die de biz sendiri? sapa2 le share info..

      Padam
    3. Memang kena tgu akhirat la.. bukan kes ni aje banyak kes kena tungu kat akhirat kelak..

      Cuma persoalannya masa kita kat akhirat ada masa ke nak tahu siapa benar siapa salah hahaha.. kita sendiri pun tak tau kita lepas ke tak.. semua akan fkir diri masing-masing je..

      So tak payah la nak pusing2 pasal kisah diaorang, mari kita selamatkan diri kita dulu siapkan bekalan untuk diri kita.. jauhi dari benda yang tak betul juga was-was..



      Padam
    4. die ni trust fund baby.. arwah mak dia tinggalkan duit banyak untuk die n adik die..

      Padam
  6. aku dulu nikah, nak simpan RM7k sbg hantaran pun terkial-kial..... musti Seypol nih usahawan berjaya!!

    BalasPadam
  7. Ustat(?) natang mekdi suruh pegikut dye jgn pilih istri lawa2,dye khwin istri cntik xpe plak,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko jeles ek dia bleh bini lawa?

      Padam
    2. Ustaz natang mane ni? sampai suruh macam tu..

      Padam
  8. Lepas ni makin ramai saiful akan muncul. semua demi $$$$

    BalasPadam
  9. logik sungguh, kalo aku jadik org besar umno pn aku nak elak2 kan diri dr dekat dgn saiful ni supaye tak dikaitkan orang.

    tp kang nnti org kate kter zalim lak.. taknak bersimpati dgn mangsa liwat.. dijemput knduri tp tak dtg. takpela, hantar wakil je la.. aku rase mb pahang mb kedah org umno sumer tu sumer wakil Najib ler..

    tp bapak grand majlis... sape saiful ni ekkk.

    BalasPadam
  10. Manusia selalunya akan buat sesuatu yg baik kepada seseorang utk kepentingan peribadi.....keywordnya ialah 'keikhlasan'...susah nak cari org yg betul2 ikhlas nak membantu kita, byk kes yg 'nak something in return'.

    Bab saiful ni...nmpk sekali mcm warak,tp kawin dgn gadis free hair je...hmmm. Susah nak cari org politik yg betul2 iklhas membantu masyarakat..hanya akan turun padang jika ada kes yg mambantu menaikkan populariti mereka sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xpe kita fikir, +ve, mungkin dia akan tarbiahkan isteri dia lepas ni supaya pakai tudung..

      Padam
    2. Alhamdulliah...sangka baik je la....

      Malas fikir pasal saiful ni...byk perkara politik lain yg lg penting utk diberi perhatian

      Padam
    3. yg penting tanda hitam sujud dkt dahi dia sudah hilang.. seperti hilang dakwat yg kononnya kekal eheww hew hew

      Padam
  11. hahaha. generasi akan datang ye.

    anak saiful kat sekolah nanti mesti kene teruk :

    wahahaha.bapak kau pernah kene sontot!adusss

    BalasPadam
    Balasan
    1. Emm..ble jadi gaduh tu bro..tapi sian anak jadi mangsa, dah la xtau pape..

      Padam
    2. org akan kutuk bapak nya kaki sontot , dan anak tersebut bertekad untuk menjadi NExt PM untuk membetulkan persepsi org terhadap bnyk nya dan ingin menjadi hero malaya jln citer ala2 naruto hahahaha2

      Padam
    3. Epul bnyk duit nnt bila ada anak mesti dia hantar anak dia kat overseas study kat sana. Takde siapa pun kenal anak dia nnt.

      Padam
    4. anak dia bakal jd PM malaysia yeahhhhhhhhhhh~!!!!!!!!!!! ha!!!!!!!!!!!!

      Padam
  12. Siapa saiful? Sebenarnya siapa kita? Hamba yg lemah saja. Tiada nilai. Ittakullah. Saat ini kita anggap kita hebat, saat ni juga Allah boleh gantikan kita dgn satu negara atau tamadun yg dalamnya berjuta2 manusia yg jauh lebih mulia. Allah tlh buang kita jauh2, seperti sampah yg tiada nilai. Ittakullah. Salam israk mikraj.

    BalasPadam
  13. berita lama... kerja dgn gaji rm1k, elaun 3k-4k. kerja lebih kurang 4 bulan. sekarang seorang penganggur. ambik degree kat uniten tp fail.

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0204&pub=Utusan_Malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_01.htm

    sekarang kahwin seorang selebriti yang tak femes sgt pn. dpt bg mas kahwin rm41k. belum masuk barang hantaran dan belanja2 lain. majlis sanding dihadiri MB pahang n MB kedah. wow!!! hebat betul hang. who are you saiful?

    BalasPadam
  14. kadang2 zaman skrang, duit hantaran beribu, kadang2 ada yg duit tu pihak perempuan yg sumbangkan. org2 biasa cam kita2 ni pun, selalu aje kadang2 duit hantaran pasangna yg tolong sumbangkan untuk kasi cukup jumlah yg diminta. So bagi aku even 40ribu ke wang hantarannya, takde masalah pun. pinjaman bank pun byk skrang.

    BalasPadam
  15. ada jugak org nak kt saiful tak basuh berak 3 hari ni.. pelik n ajaib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuhan jadikan manusia ni berpasang-pasang
      baik ke jahat ke apa semua ada pasangan masing-masing
      kadang ada tu tuhan bagi lebih2 lagi hahaha..


      Kalau tak jumpa juga tak tau la..

      Padam
  16. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.