Rabu, 26 Jun 2013

25 Imej busuk kerana kesilapan orang lain

Sekarang ni kecoh kat Internet gambar Menteri Pelancongan Malaysia, DS Mohamed Nazri Aziz buat isyarat tangan berikut di luar parlimen sempena majlis angkat sumpah ahli2 parlimen baru2 ni.


Ada yang cakap beliau menunjukkan isyarat "lucah" tersebut kepada para wartawan ketika gambarnya dirakamkan, ada juga yang cakap gambar itu superimposed. Cuma apa yang kita boleh lihat, Menteri juga manusia seperti kita, ada juga yang perangai gila2. Mungkin juga gambar itu dirakam saja2 oleh kawan2 dia guna kamera henpon. Biasalah dengan kawan2 amik gambar dengan aksi pelik2 macam Sharifah Sakinah dengan Michael Ang.

Aku pun bila member nak amik gambar aku pakai henpon dia aku akan bagi jari tengah. Malangnya gambar tu mungkin tersilap diupload dengan tidak sengaja ke Internet oleh kawan dia dan akhirnya tersebar. Takpelah yang penting dia jadi diri dia sendiri dan tak hipokrit, kan kan kan? Ala dulu pun ada juga pemimpin lain tunjuk isyarat tangan lucah, elok je sampai sekarang masih jadi Menteri Besar. Yang penting jadi diri sendiri dan tak hipokrit kan an an an? Mungkin para pemimpin kita boleh keluarkan video Keek pula lepas ni.

Isu ini bagi aku lebih kurang jugaklah dengan isu Menteri Komunikasi dan Multimedia iaitu Dato Shabery Cheek yang dikatakan "Menteri Gila Likes kat Facebook" yang boleh jadi hotstuff FB barangkali. Namun bagi aku beliau lebih bagus menjadi Menteri Komunikasi ni berbanding menteri yang lepas iaitu DSU Rais Yatim kerana dilihat lebih banyak berkomunikasi bersama rakyat marhaen di Facebook dan Twitter.



Aku difahamkan daripada blog Aku Peduli Apa ni, FB dan Twitter Dato Shabery Cheek digerakkan team tentera siber beliau yang berpusat di Kemaman Terengganu, so mungkin ada di antara status2 dan komen2 dia di FB dan Twitter ditulis oleh admin akaun dan bukan beliau sendiri yang tulis. Bagi aku biasalah media2 sosial VIP ada admin yang jaga, cuma apa yang aku perhati kadangkala ada status yang ditulis agak kebudak2an sehingga ke tahap POYO bak kata APA malah mempunyai kesalahan tatabahasa dan ejaan. Lepas aku highlight kat FB beliau pasal benda ni aku nampak dah ada perubahan sikit pada status2 dia yang lebih baru.


Aku harap orang2 yang ditugaskan untuk mentadbir media sosial orang2 kenamaan dan juga rakan2 mereka lebih peka pasal perkara ini agar tidak menjatuhkan imej dan kredibilti pemimpin mereka. Jangan kerana kesilapan orang lain tak pasal2 nama kita busuk. 

Baca lagi "Imej parti busuk kerana pencacai" dan "Imej orang lain busuk kerana pencacai".




tags: nazri aziz menteri pelancongan buat isyarat tangan lucah cipap pepek pantat dekat parlimen majlis upacara angkat sumpah ahli dewan rakyat mb pahang adnan yaakob menteri komunikasi multimedia shabery cheek gila like status poyo fb facebook twitter hotstuff tentera team siber kemaman imej kredibiliti reputasi jadi diri sendiri tak hipokrit kepala hotak

25 ulasan:

  1. Prince noob yb dunia maya kita! Hidup noob!

    BalasPadam
  2. Sepatut nya pak menteri kena jaga plakuan. pbuatan anda di perhatikan oleh rakyat. menteri fuck off mcm ni layak di humban dlm tong tahi.

    btw good joob noob, teruskan memberi komen2 bernas. idup yb noob..muah2

    BalasPadam
  3. celaka punya noob mencarut dkt ruangan tags.. semua benda dlm kain pompuan ko sebut..

    tags :...buat isyarat tangan lucah cipap pepek pantat...

    puihhh !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taktik pancing traffic guna keyword hot, takkan itupun kau tak tahu? brrrr........

      Padam
    2. Dia tak belajar psikologi :) tak pernah ada blog mana la dia tahu exploitasi keyword ni

      Padam
    3. dah memang isyarat tangan yg nazri buat tu isyarat utk pepek nak buat mcm mana...kalo isyarat jari tengah tu utk kote.yg ko pulak pergi baca tags tu kenapa?

      Padam
    4. tu bukan isyarat kote pendek ke?
      kah kah kah..

      Padam
    5. anon kat atas ni mesti xpernah tgk pepek

      Padam
    6. tu isyarat nak tunjuk kote dia pendek.. xmampu nak main. kah3...

      Padam
    7. "malam ni ko carikan aku pepek segar" kata pak menteri sambil menunjukkan isyarat tangan kongkek kpd papa al gomojubs..

      Padam
  4. Aq ase la kan an an, die tgh eksesais tangan die je tur, lenguh tangan....

    - si baik sangka

    BalasPadam
  5. adoi... Masaalah kat bahagian tags tu, #Ahakz

    BalasPadam
  6. kah kah kah! Anwar Ibrahim lepak dalam aircond, macai dia lepak dalam khemah berjerebu di padang! kah kah kah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. xhabis2 lg butthurt ke bang...

      Padam
    2. ada juga orang tak habis2 butthurt dengan anwar dan orang yang nak tido kat padang merbok lol..

      Padam
    3. xde org nak butthurt dgn nazri ke??

      Padam
  7. Saya menyokong Saudara Noob untuk menajdi Menteri Pendidikan dan Pelajaran Malaysia serta memperkasakan lagi dewan bahasa dan pustaka.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  8. berapa agaknya gaji admin2 fb para vip ni ye..orang PTD ke adminnya..wah:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau red bean army gaji 3 ribu sebulan.biasa yg jaga fb vip ni pegawai khas diorg bukan ptd,sbb ptd tu pekerja gomen,mgkn ada juga yg sokong pembangkang so xblh nak percaya sgt

      Padam
    2. ada juga ptd yang diarah jaga fb/tweeter
      ikut boss la..

      kalau ada bajet besar tu memang ada team khas yang digaji..

      kalau jenis ada pengikut setia tu atau fan memang diaorang tak perlu gaji diaorang buat sukarela.. :)

      Padam
  9. aku setuju untuk naikkan taraf sekolah kebangsaan instead of banyakkan international school.

    BalasPadam
  10. PElik jugak bila menteri suruh rakyat berkelakuan baik sedangkan mereka di dalam parlimen pun terkinja2...haha

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.