Iklan Leaderboard

Selasa, 25 Jun 2013

38 Giliran mereka pula bekerja untuk kita

Selesai sudah upacara angkat sumpah jawatan sebagai anggota Dewan Rakyat yang didahului oleh DS Najib Razak selaku Perdana Menteri, diikuti 131 anggota Parlimen mewakili Barisan Nasional (BN). Turut menyaksikan Tan Sri Pandikar Amin Mulia dipilih semula sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat. DS Anwar Ibrahim pula mengetuai 89 ahli Parlimen pembangkang untuk mengangkat sumpah. Setelah selesai kesemua 222 anggota mengangkat sumpah...












Sebelum itu...

Kelakar pulak aku tengok aksi2 wakil rakyat kita ni.


Sementara itu di sebuah dimensi yang lain....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.









Bagi aku enough is enough. Tak perlu dah kot rakyat marhaen pergi susah2 berhimpun, berkhemah kat tengah2 jerebu, baring2 atas jalanraya, kena pukul. Semua wakil rakyat BN mahupun PR dah pun angkat sumpah, dah cukup dah kita kotorkan diri buat kerja untuk diorang, sekarang tiba masanya untuk orang2 yang korang pilih waktu pilihanraya ni pulak buat kerja untuk korang. Asyik2 macai je yang kena buat kerja2 kotor, bos2 duduk dalam aircond sambil perang mulut sesama sendiri, habis tu minuk kopi sama2. Sedarlah yang kita dan mereka hidup dalam 2 dimensi yang berlainan. Kalau rasa nak berdemo jugak tunggu la 3 4 tahun lagi bila dah nak dekat2 PRU14 nanti.


Sumber gambar - Sinar Harian, FB I Love Tun Mahathir, Malaysian Review, AIDC dan Malaysiakini.




tags: majlis upacara angkat sumpah ahli dewan rakyat negara dato seri najib razak perdana menteri tan sri pandikar amin mulia dipilih semula yang dipertua anwar ibrahim ketua pembangkang wakil rakyat barisan nasional bn pakatan rakyat pr pas pkr dap kecoh lantikan video sesi sidang parlimen gambar meja makan penggambaran demonstrasi rusuhan demo protes himpunan depan pintu pagar parlimen baring atas jalanraya gaduh pukul polis peserta cedera patah gigi darah yb boikot penipu jangan angkat sumpah blackout black 505 aktivis

38 ulasan:

  1. Balasan
    1. wei nub sejak bila pulak kau jadi pakar kaunseling dekat bawah tu ada suami tertekan ahak

      Padam
  2. kedua-dua sama saja kepalanya politik2

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasa la bro rakyat ni bergaduh diorg yg kat atas tu tak perlu pun tinggalkan rumah siap tido tepi jalan mcm takda rumah...
      Free Download Majalah, TV Series, Watch Anime & Movie Online @ ZirahNamia's Blog

      Padam
    2. tq bro....

      Padam
  3. Yang duduk tersengih tu sambil makan makan kat parlimen tu tak malu ke? Hari tu kata nak boikot. Agaknya kalau boikot tak merasa elaun jd AP. Mana macai macai Anu war ni sila komen sikit.

    BalasPadam
  4. ...and all those politicfags who went all ape/chimpanzee emo all this while in the name of m'sian politics must feel reeeeally damn stupid right now........LOL

    BalasPadam
  5. skrg baru aku sedar politics ni adalah sucks...
    yg penting aku dan anak beranak aku senang. rakyat lantak kau lah mcm mna nak idop...







    BalasPadam
  6. Kepala suda benjol mcm dalam komik dragonball wahkakaka!!! benjol atas sebab yg bowdow......uhuhuhuu lahai kesiannye malulah dier patutnye letakla bar itam kat mate weh, kasi sensor sikit sian dowh~~~

    Wahkakaka!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodow la.. tapi kan, nanti ada la macai anwar kata diorang ni berjuang untuk rakyat.. kah kah kah!

      Padam
  7. Jerebu tu kan bahaya...asl la diorg ni sanggup gak pergi, bg aku mcm memudaratkan diri sendiri je diorg ni berhimpun, bole mengundang penyakit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab diowrang tu da terlebey educated....mcm tu la jadinyer, ehewhewhewhew~~~

      Padam
    2. Mana cina tido dalam khemah di padang merbok? Cina takut jerebu woo... kah kah kah!

      Padam
    3. Ala kalau tak pergi tu tak payah la banyak cakap kata takda cina takda india semua melayu belaka.. Taraf korang sama dengan Tv3 juga utusan melayu aje.. Dah tengok senarai yang kena tangkap? ada semua melayu? lol.. kalau tak tahu tu dok dediam sudah le tak payah ikut bersorak..


      Padam
    4. tapi ramai melayu ke cina? kah kah kah! Cina takut jerebu wooo!

      Padam
    5. pulak doh..

      Padam
    6. macai emo tidur atas jalan detected........

      Padam
    7. machai tak tentu hala detected

      Padam
  8. SAYA suami berusia 29 tahun dan ada anak lelaki berusia setahun. Adik ipar saya yang berusia 19 tahun tinggal bersama untuk membantu menjaga anak.
    Masalah bermula sebaik saya gagal mengawal nafsu melihat adik ipar yang jelita dan bertubuh seksi serta berbaju tidur nipis masuk ke bilik saya.
    Buat pengetahuan, sememangnya rutin setiap pagi adik ipar masuk ke bilik untuk mengambil anak selepas isteri saya yang bertugas sebagai guru pergi ke tempat kerja.

    Saya yang bekerja sendiri, akan ke tempat kerja jam 10 pagi. Jadi, saya tinggal bersama anak dan adik ipar pada setiap hari. Biasanya adik ipar berbaju biasa bila masuk ke bilik saya.

    Bagaimanapun, pada hari itu adik ipar berani masuk ke bilik saya dengan berbaju tidur nipis yang pendek dan seksi, membuatkan saya gagal mengawal nafsu. Pada mulanya saya bergurau dengan mengajak adik ipar berbaring di sebelah.

    Reaksinya sungguh memeranjatkan apabila akur tanpa banyak bicara. Kami melakukan seks oral dan sejak kejadian itu, kami sering melakukan perkara terkutuk itu ketika isteri tiada.

    Kini saya bimbang perlakuan kami diketahui isteri kerana adik ipar seakan-akan mula ketagih seks. Malah, dia mengajak saya melakukan seks oral walau isteri ada di rumah.

    Adik ipar menghantar SMS untuk menggoda saya bila isteri mandi. Jika saya tidak melayan, dia menghantar MMS bogel dan ini membuatkan saya tewas.
    Saya tidur lewat dengan alasan ingin menonton bola untuk memuaskan nafsu adik ipar. Namun, saya menyesal dan bersalah terhadap isteri yang menyayangi saya sepenuh jiwa.

    Bantulah saya untuk menyelesaikan masalah ini kerana pelbagai cara saya lakukan untuk hentikan semua ini daripada berlarutan, termasuk cuba menghantar adik ipar ke kampung.

    Namun, isteri sentiasa membangkang dengan alasan lebih selamat jika anak kami dijaga adik ipar. Saya buntu dan tertekan selagi tidak dapat mengatasi masalah ini.

    SUAMI TERTEKAN

    BalasPadam
  9. How can they let this clown Tian Chua be in the parliament...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah kah kah! Anwar & Tian Chua tido dalam banglo ber aircond.. penyokong diorang tido dalam khemah di padang berjerebu.. kah kah kah!!

      Padam
  10. Anwar Ibrahim25 Jun 2013 8:31 PG

    Itu bukan saya. Perut dia buncit, kote dia bengkok! Ini fitnah UMNO-BN terhadap saya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul bukan saya tu. Gigi saya lain sikit. Itu orang siam yg menyamar jd saya. Saya jarang tersengih macam tu. Apa lagi bersalam dgn Najib.

      Padam
  11. bila ada sikit isu psl pr baru la cai2 ni nk bersuara,bila time kena batang idung najib rosmoh n umngok,senyap membisu xde nk kata apa,biarla benda tu melibatkan agama pun...nmpk sngat hipokritnya

    BalasPadam
  12. yang atas siap makan - makan yang bawah siap baring - baring tapi bukan dekat hotel dekat jalan raya aparaa

    BalasPadam
  13. tu laa pasal. tapi Rakyat gitu laa.. satu pihak kasi gula. satu pihak kasi tebu. rakyat plak dapat penyakit. kepada pemimpin tu cukup2 laa bakar pemikiran rakyat. biar laa kami hidup tenang. kasi selesai masalah jerebu tu

    BalasPadam
  14. Masa untuk mencuri ke bekerja. hahahaha

    BalasPadam
  15. Kan bagus kalau macam tu dalam membangunkan Malaysia sama-sama. Sama-sama bertangungjawab laksanakan tugas masing-masing sebagai pegawai kerajaan.

    Sebab semua tu rakyat yang pilih..


    BalasPadam
  16. lobot mecha mana lobot?xnak komen apa2 ke psl anwar aljubs kesygan dia neyh hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. lol. anwar nak minom kopee dengan najisb ker..nak makan dorian ker..dia punya pasal lah. ape kaitan dengan aku lor..?
      takkan itu pun ko climax? lol
      melayu otak sempit ko ni.

      Padam
    2. ala lobot xkan itu je komen ko...xrasa dikhianati oleh aljubs kerr???

      Padam
    3. dikhianati? lol
      aku bukannya berjuang untuk anwar cam korang berjuang untok najibs dan umno.

      Padam
    4. Lobot tgh mabuk asap tur....tu jer jwpn yg dier mampu bg skunk uhuks uhuks~~~

      Padam
  17. jangan terperangkap dengan mainan politik!

    BalasPadam
  18. diorang boleh bergelak ketawa sesama sendiri walau bermusuh dalam politik, kita rakyat satu negara pulak yang bergaduh sesama sendiri sebab perbezaan fahaman politik...tak faham betol aku!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Machai dan penyokong ni yang sebenarnye lebih2..
      Pemimpin tak sefahaman pasal perjuangan politik tak putuskan sliaturahim..

      orang bawahkan putuskan silaturahim sebab politik.. gila

      Padam
  19. uhuwhuwhuwhewhiww titewww tintewww diewww abamm noobss

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...