Iklan Leaderboard

Khamis, 24 April 2014

28 Jejaka gay hilang kawan kuliah

Saya siswa institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan seorang gay. Saya mempunyai pasangan yang ingin menjalin hubungan serius de­ngan saya, tapi agak keberatan kerana niat saya hanyalah untuk memuaskan nafsu saja. Namun, saya terhutang budi kepada pasangan kerana dia banyak menghabiskan wang untuk saya. Pelajaran saya juga merosot sejak berkenalan dengan si dia kerana kini kurang mengadakan perbincangan dengan kawan sekuliah.

Gambar hiasan

Saya juga semakin hilang kawan. Tolonglah saya Dr. Apa yang harus saya lakukan? Saya sudah masuk ke dalam perangkap yang saya buat sendiri.

MAHU BEBAS,

Perak


Jawapan dari suratkhabar:

Amalan seks secara songsang diharamkan dalam agama. Contohnya ayat al-Quran menceritakan mengenai umat Nabi Lut (juga dikenali sebagai Bani Sodom) yang dibinasakan dengan kemurkaan Allah kerana terbabit dalam tindakan homoseksual.

Perbuatan seks sejenis ini dikeji dan dihina Allah, sebagaimana firman-Nya bermaksud: “Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun daripada penduduk alam ini sebelum kamu?

Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas.” (Surah al-A’raf, ayat 80 dan 81)

Perhubungan adik dan pasangan jelas sekali berdosa dari segi agama. Apa yang berlaku dalam kehidupan manusia sering kali diakibatkan oleh perbuatan sendiri. Dalam permasalahan adik, apa yang berlaku dalam kehidupan adalah pilihan hidup sendiri.

Dari beberapa aspek seperti seksual, kewangan dan emosi, pasangan adik dilihat dapat memenuhi keinginan seks, kewangan dan keselesaan hidup diri adik.

Sementara dari aspek lain pula, sekiranya adik tidak menghalang diri untuk menerima pasangan memasuki ruang hidup adik, tiada siapa yang menentukan kecuali diri sendiri.

Dr akui untuk meninggalkan seorang yang dapat memenuhi beberapa kepuasan diri bukanlah mudah.

Adik kena banyak berkorban. Antaranya adik perlu menerima kenyataan untuk kehilangan elemen keseronokan dan keistimewaan yang dikecapi bersama-sama pasangan adik itu.

Malah, adik juga tidak perlu bergantung kepada orang lain untuk hidup selesa. Semuanya atas usaha keras sendiri.

Adik juga perlu memikirkan cara untuk tidak mengabaikan pelajaran. Pelajaran dan kawan adalah dua elemen penting dalam kehidupan.

Jika diabaikan kedua-dua perkara ini, adik akan kehilangan banyak hikmah dalam kehidupan.

Hubungan songsang adik dan pasangan adalah hubungan terlarang di sisi agama. Kesan hubungan terlarang ini adalah merosakkan institusi kekeluargaan.

Sebarang keputusan yang adik ambil perlu memikirkan akibat perbuatan dari segi tuntutan agama dan juga kebaikan diri.

Faktor lain seperti prestasi dalam pelajaran, hubungan dengan kawan sekuliah, kesediaan mempunyai keluarga seperti anak dan pandangan negatif masyarakat terhadap perhubungan songsang ini juga perlu diambil kira dalam membuat keputusan.

Jawapan aku:
KEPALA HOTAK KAU! Mak bapak hantar masuk universiti dengan harapan suruh ko belajar, bukan suruh ko bikin penyakit beromen sesama jenis. Tau takut bila hilang kawan, takde pulak takut azab Tuhan? Perlu ke jadi gay? Dah kurang sangat ke kaum hawa kat muka bumi ni?




tags: jejaka gay hilang kawan kuliah kepala hotak kau berjambul liwat lubang jubur saiful bukhari lelaki melayu terlampau lgbt lesbian gay bisexual transexual homoseksual homosexual

28 ulasan:

  1. walaupun guer ngak ada awek tp gue bukn GAY u mada fajer2

    BalasPadam
    Balasan
    1. lagi pun noob, org nak cute2 mcm2 comel je comel je comel je comel je comel je yg x cute dia kutuk2 dan dimengata2 je .....

      Padam
    2. Oh Rozana

      kota Dhaka ini berjarak seribu kilo dari matamu
      tapi tak secenti pun pernah kau tempuh aku
      dari angan-anganmu
      mengenai bisjut & royi semalam
      Oh Rozana

      di sini ada pikiran mengenai bisjut & royi,
      gedung-gedung bisjut & royi, senyuman jejaka bangla
      dan bintang jatuh kunikmati sendiri di taman kosong

      Oh Rozana

      waktu membeli bisjut
      di tampah tua milik
      ibu di kota Dhaka

      juga cinta, ia memberiku satu ketul bisjut, tiga ketul royi

      biarkan aku simpan bisjut & royi
      dusta dan mimpi-mimpi di bawah bantal
      biar kubawa dalam tidur
      Bersama kenangan menjamah bisjut & royi

      Nak bisjut?

      Padam
  2. hahaha....wadefak sungguh...apanye yg best main lawan pedang ni? aduuhh.....

    btw, 1st...

    BalasPadam
    Balasan
    1. meh try la best keidak baru hang tau pengang pedang ehehe2 lulz

      Padam
  3. Jawapan pendek terakhir paling best.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg ni ke dik?

      tags: jejaka gay hilang kawan kuliah kepala hotak kau berjambul liwat lubang jubur saiful bukhari lelaki melayu terlampau lgbt lesbian gay bisexual transexual homoseksual homosexual Z

      ghahah2

      Padam
  4. Aku rasa jawapan surat khabar langsung tak menunjukkan jalan utk membantu.
    Kebanyakannya hanya fakta, bukannya penyelesaian.
    Panjang bukan main, tp banyak yg berulang.
    In the end, apa penyelesaian yg dia bagi?

    Sebab tu kalau ada masalah, JANGAN tanya dalam surat khabar!
    Banyak lg saluran di luar sana ada utk membantu tanpa menghukum.
    Cuma nak kena ada usaha sikit mencari yg netul2 sesuai.
    Kalau betul2 nak berubah, tak salah kan usaha sikit...

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  6. Jawapan aku: adik pi kedai hardware..cari tali yg kuat lebih kurang 10 meter panjang.pastu beli minyak tanah dan jugak racun tikus.
    Adik balik bilik, ikat tali tu kat kipas utk gantung diri.adik berdiri atas kerusi..tuang minyak tanah tu seluruh badan adik.pastu nyalakan dan terjun dari kerusi tu. Sekarang adik akan mati tergantung sambil badan terbakar ataupun mati terbakar smbil tergantung. Mana2 yg lebih cepat membunuh adik melalui kedua- dua kaedah tersebut. Tahniah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh..lupe pulak.racun tikus pun de.adik dinasihatkan makan dulu racun tu sebelum melaksanakan kaedah2 di atas. Jgn membazir racun tu. Makan sampai abis ye. Smoga berjaya

      Padam
  7. Oh Rozana

    kota Dhaka ini berjarak seribu kilo dari matamu
    tapi tak secenti pun pernah kau tempuh aku
    dari angan-anganmu
    mengenai bisjut & royi semalam
    Oh Rozana

    di sini ada pikiran mengenai bisjut & royi,
    gedung-gedung bisjut & royi, senyuman jejaka bangla
    dan bintang jatuh kunikmati sendiri di taman kosong

    Oh Rozana

    waktu membeli bisjut
    di tampah tua milik
    ibu di kota Dhaka

    juga cinta, ia memberiku satu ketul bisjut, tiga ketul royi

    biarkan aku simpan bisjut & royi
    dusta dan mimpi-mimpi di bawah bantal
    biar kubawa dalam tidur
    Bersama kenangan menjamah bisjut & royi

    Nak bisjut?

    BalasPadam
  8. gay tu apa? adakh ia saekor munyit? yg dah kawin slmat menunaikn tanggjwp,,mlm yg sesuai bwat anak.

    ☪ ✌ ☮ ♆

    BalasPadam
    Balasan
    1. gay tu spesis anon yg suker gune nickname org lain utk komen cam harem, mcm nko..

      Padam
    2. Hahahahahaha..

      Padam
  9. Gay shiallllll....wekkk

    BalasPadam
  10. Mohon dgn segala hormat pi mati di tmpt org tak thu.....klu Boleh sruh mati ramai2 puak2 hang tu

    BalasPadam
  11. Kisah plak ak kau xder kawan? Bodoh sudah, kawan pun x penting yg penting diri, dah tau wat dosa pastu tunjuk terang2 awat... Private n study life, u ned to know how to seperate tat two life

    BalasPadam
  12. Anon blogserius dah menyerang buasir otak. Cepat block sebelum melarat.

    BalasPadam
  13. cuba suruh dia minta keja kat pejabat anwar berahim.
    mesti dapat punya la.
    manusia PR kan sokong kebebasan hak asasi manusia nak jadi gay, lesbian, transgender semua ni

    BalasPadam
  14. gay pun bsepah kat U.... nk dgr pndangan KEDEPAN..

    BalasPadam
  15. Jawapan aku:

    kalau adik nak berubah, jangan tanya soalan bodoh kat doktor surat khabar. Nampak macam adik tak nak berubah bila tanya "apa yang harus saya lakukan?"Kau bukan kanak2 tadika yang tak reti nak selesaikan masalah dalaman sendiri.
    Berubah. Berhenti lah jadi gay.
    Tak reti2 lagi.

    BalasPadam
  16. gay salah satu asebab boleh datangkan bala T.T..... ak xnak ...... oleh itu BERHENTILAH JADI GAY ya

    BalasPadam
  17. bala ~bala~

    minat seni grafik dan ingin memuatturun vektor percuma?
    jemput singgah dan follow akiwaart.blogspot.com
    thanks ^_^

    BalasPadam
  18. Lesbian, Gay, Bisexual, dan Transgender mempunyai hak untuk hidup. Janganlah dipinggir dan dihina mereka ini. Hisup LGBT!

    BalasPadam
    Balasan
    1. memg lah korg ade hak untk hidup tapi biarlah hidup degn gaya hidup yang sihat :)

      Padam
  19. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...