Sabtu, 26 Mac 2016

4 Pandangan tidak diundang yang sangat menjengkelkan

Kadang-kadang kita rasa terlalu penting untuk kita mengkritik dan menyatakan pandangan kita terhadap sesuatu dan seseorang walaupun tanpa diminta dan diundang. Ada sahaja benda tak kena, ada sahaja benda yang nak dikomen, ada sahaja benda yang nak dikritik, ada sahaja benda yang nak diajar sana sini, seolah-olah orang itu terlalu bodoh dan pandangan kita ini terlalu penting untuk didengari dan diikuti oleh orang lain.

Namun ada kalanya, selagi orang itu tidak meminta pandangan terhadap hasil kerja dan usahanya, diam itu lebih baik. Dan jika anda rasa ada sahaja yang tidak kena pada hasil kerja seseorang, daripada anda sibuk mengkritik, mengecam dan mencari kesalahan kerana tidak mengikut ia tidak mengikut selera dan acuan anda, anda buat sendiri sahajalah apa jua perkara mengikut selera anda sendiri.

Pelukis: Plain83


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: Sasya - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: judgemental nilai hukum pandangan pendapat kritikan tak diundang jengkel annoying

4 ulasan:

  1. 1st ! proOtT d muka KEDEPAN

    cc : mad basah presiden kfa

    BalasPadam
  2. kadang2 yg kritik belum tentu tahu buat

    BalasPadam
  3. Pandangan dan pendapat itu perlu dalam mamperbaiki diri tapi biarlah bertempat. :)

    BalasPadam
  4. Bg sy...bila bercakap budi bahasa perkara utama...benda yg nak disampaikan isu kedua. Lgpun dlm Islam pun setiap perkara kita lakukan perlu ambil kira hati org yg berkaitan..xleh buat mcm cite Masterchef atau Azwan Ali.

    Bukan senang nak komunikasi secara efektif..kebanyakan ckp ikut hati, especially bila dah panas n menyampah.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.