Khamis, 10 Mac 2016

8 Salahguna imej Islamik demi keuntungan peribadi

Sekarang ini banyak benda nak berimej Islamik. Jual produk nak nampak imej Islamik, jam tangan nak nampak imej Islamik, kereta nak letak sticker Islamik, politik semua nak nampak lebih Islamik dan macam-macam lagi, malah artis pun nak berimej Islamik hijrah pakai tudung pastu jual tudung pakai jubah jual jubah dan sebagainya. Tiada masalah kalau nak berimej Islamik, tapi bila dah bawa imej Islamik, secara tidak langsung ia membawa nama agama Islam itu sendiri, maka haruslah menjaga imej itu selari dengan agama.


Ini yang menjadi masalah apabila imej Islamik itu diguna pakai hanya untuk mengaburi mata orang lain terutama orang Islam yang lain. Asal nak menipu, guna terma dan pakaian berimej Islamik. Asal nak jual produk, jual ayat-ayat Islamik. Asal nak halalkan pseudosains, salahguna ayat Al-Quran dan petik hadis palsu.

Tolonglah, agama itu bukanlah kegunaan anda untuk mengaburi mata orang lain demi mengaut keuntungan dan kepentingan peribadi. Jangan rosakkan imej agama Islam dengan imej Islamik palsu anda.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: Sasya - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: imej islam islamik pakai tudung jubah kopiah niqab purdah labuh pahlawan menipu tipu daya minta sedekah pengemis

8 ulasan:

  1. Sy dptkn rasakn bhw PAS semakin matang dan berkarisma dlm poltik negara hr ini. Subhanallah.

    BalasPadam
  2. Ya. Bila PAS & AMENO bersatu, kerajaan pimpinan kaum TAMIM akan menerajui Islam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pemimpin mcm najib. buat malu islam lg ada la

      Padam
  3. Kalau nak senang kaya...kena selalu tipu org...apa cara sekalipun x kira agama atau guna kamehameha/awan guling pun belasah je...even bisnes yg sedia ada pun ada unsur penipuan.

    Paling x leh bla skrg minta derma masuk direct account, sedangkan gambar copy paste dr mangsa sebenar. Sigh...

    BalasPadam
  4. Ape ko merepek ni ayam aperika...kamehameha bagaii

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.