Jumaat, 13 Julai 2012

30 Bakal majikan seorang stalker

Pernah dulu sewaktu gua kerja sebagai Team Leader, gua kena interview orang untuk ambik bekerja dok bawah gua. Gua akui waktu gua dapat resume banyak2 dari orang yang apply kerja, selain dari gua tengok kelayakan akademik, pengalaman dan sebagainya, gua cari nama dan email dia kat Facebook dan Google tengok2 mana tau ada blog ke. Lepas tu kalau dia ada akaun FB, gua baca info, wall status, foto album mana tahu ada yang mengarut2 yang gua tak berkenan, kalau perempuan gua tengok la mana2 yang comel tu. Yang mana gua jumpa ada blog tu gua baca nak tengok pemikiran dia mana tahu obses sangat dengan politik ke, benda2 mistik ke, berjiwang cintan cintun dengan pakwe makwe, camwhore, psiko, penuh dengan carutan dan makian ke memang confirm gua reject la walau CGPA dia 4 flat sekalipun.




Sumber sini.

Sebab tu gua nasihatkan korang ada 2 akaun email dan Facebook yang berlainan, satu untuk benda2 rasmi yang penuh dengan benda2 baik dan berguna seperti soal jawab agama Ustaz Azhar Idrus, satu lagi akaun personal korang sendiri untuk buat benda2 bangang yang korang suka buat seperti letak gambar2 jilaka korang, gambar2 Lana Nordin, share video chinadoll Anwar, cerita2 sensasi pasal Rosmah dan lain2.


tags: majikan teliti facebook fb twitter linkedln blog calon bakal pekerja interview temuduga resume cv curriculum vitae tips and trick petua pakaian sesuai kantoi camwhore gambar bangang kata kesat negatif profil malu washington amerika syarikat us rekrut web sosial stalk stalker stalking intip kartun komik

30 ulasan:

  1. Realiti zaman sekarang..awas kepada pencari kerja!!

    BalasPadam
  2. Wakakaka! lucu la plak rasanya..so moral of story para bakal pekerja gunakan balik cara majikan ni,stalker balik dorang..mana tau kita leh jumpa pelik2 pasal dorang boleh guna untuk ugut diorang balik kalau dorang tak nak ambik kita keje..kikikiki xD

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak lu ni zack manalah org yg nk gi interview tau sape yg akan interview dia. X logik langsung

      Padam
    2. Nak hidup pandai2 lah selidik hihihihiih xD

      Dah Nama pun "stalker"..lepas interview pun leh stalker penemuduga kita tu plak hihihihi :D

      Padam
    3. kadang2 kita tau spe yang interview kita.kan kebanyakkan sblum dapat email panggilan interview,de skali nma orang yg bertanggungjwb memanggil kita.tp x semua la...kadang2 orang tu,kadang2 org lain..tp dapat clue sikit pun jadi la.hehe

      Padam
  3. Tau tak pe..saya pun pernah kena..orang hr tu siap cakap, saya tengok FB awak.. pergghhh....hahahaa..nasib baik private.. kekeke

    BalasPadam
  4. Camner la agaknya kalau si Amalina Che Bakri si gadis 17A1 nak apply kerja nanti erk?

    Boss google je nama dia, abis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahah..btoi2..dah la feymes

      Padam
    2. schoolar BNM si kijang emas tiada masalah kot..

      Padam
  5. sama dgn kes aku
    dulu lepas interview tiba2 ada pending friend request
    sorang panel interview request, PRO director
    mungkin depa tgk status & photo aku terlampau advance dan menjangkau zaman
    alhamdulillah aku diterima kerja di institusi tersebut

    BalasPadam
    Balasan
    1. pergh!status dan photo terlampau advance n menjangkau zaman tu..cbe bg cnth status "terlampau advance n menjangkau zaman" kit..aku nak blaja

      Padam
  6. lebih baik jadi anonymous. tuh pasal aku double identity. aku fikir pasal ni la dari dulu sebab US dah implement lama dah dari pembacaan aku kat internet bertahun lepas. and as a slowpoke, Malaysia sooner or later will follow this.

    privacy setting tak secure even facebook walau dah set privacy, bila dia upgrade new version, lari jugak setting.

    internet are no longer a safe place. BEWARE!

    One more thing, Once it is in the internet, it will forever be in the net. Undo, delete or whatsoever is just a crap. There's cache n whatnot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. siang orangakaun,malam BATMAN!!!

      Padam
  7. sush gak de bos yg stalker nih ^_^ slamy my bos x cmtu. hihi

    BalasPadam
  8. Itu tak penting, ni yang penting...

    1-Orang Islam hanya 50% sahaja di Malaysia ini.India 10% China 30% dan campur baki 10% dikalangan kaum Keristian termasuk kaum Bumiputera lain di Semenanjung dan majoriti di Sabah Sarawak.

    2-Kata orang PAS kalau UMNO dan PAS bersatu takut nanti orang orang bukan Islam pun ‘react’ dan bersatu juga nanti, kita akan ada masalah.Jadi baik kita tak bersatu.Supaya mereka juga tidak bersatu.

    3-Ini adalah satu rasional yang cukup bahaya.Sebagai seorang individu yang sentiasa berdampingan dengan non Muslims/Malays saya mendapati kini sangat susah bertemu dengan non Malays yang menyokong BN walaupun dulu mereka adalah BN hardcore.

    4-Yang ada cuma dikalangan orang lama2 yang matang yang tidak mahu mengambil risiko mengubah kerajaan.Yang muda dan tak berapa muda mostly ghairah dengan pembangkang ‘ like never before’.In other words mereka nampaknya bersatu walaupun kita berpecah.

    5-Saya yakin based on this observation Malaysia bakal di pimpin oleh orang orang China secara indirect selepas PRU 13 dan selepas PRU14 secara direct.

    6-Singapura mungkin akan memberi bantuan ekonomi yang kuat untok memenangkan PR.Perubahan ekonomi dunia dengan kejatuhan konco konco Baratnya yang mereka bergantung hampir seratus peratus membuat Singapura terdesak untok mencari penyelesaian alternatif masa depannya.

    7-Kalau PR yang sebenarnya dikuasai DAP menang tidak mustahil Singapura ingin bersatu kembali dengan Malaysia.

    8-Anwar yang bergelumangan dengan tahi adalah alat dan peluang terbaik untuk digunakan untok menipu orang orang Melayu.

    9-Orang orang DAP dan PAS mengenali sangat siapa Anwar Ibrahim ini dan kelemahan beliau ini akan menjadi senjata untok mengawal Anwar supaya beliau tidak punya apa kuasa.

    10-Kalau Anwar cakap banyak mereka boleh membongkar lain lain perbuatan tak senonoh yang ada dalam poket mereka. Jadi Anwar terpaksa menurut sahaja kehendak boss mereka yang sebenar ia itu DAP yang disokong pula oleh bos mereka yang lebih ‘sebenar’nya,their main sponsor Singapore.

    11-Mungkin nanti kalau PR dah menang Malaysia akan dibahagikan, PAS ambil semua bekas Negeri Melayu Tak Bersekutu tidak termasuk Johor digabung dengan Pahang untok dituboh sebuah Republik Islam Malayland.. nah.. buat lah hudud sepuas hati taada sapa nak bangkang.

    12-Hak hak Melayu akan dikekalkan di Malayland sahaja jadi ramai lah orang Melayu ,yang tidak boleh hidup tanpa tongkat akan berhijrah ke sana.

    13-Negeri negeri bakinya akan di gabung dengan Singapore unto menjadi Malaysia/Greater Singapore.Seperti mana yang pakatan Rakyat sudah berjanji Hak hak keistimewaan Melayu akan di hapuskan di negeri negeri ini.

    14-Orang orang Melayu yang tiada pilihan atau bersedia untok menghadapi saingan akan kekal di sini.Orang bukan Islam yang takutkan Hudud di Malayland bolehlah datang berhijrah ke sini.

    15-Untok meyakin orang2 Melayu untok tidak menentang projek ini Anwar akan menjadi Perdana Menteri yang pertama dan sistem Beraja akan dikekalkan.Namun kuasa Raja 2 akan di kawal sepertimana yang sepatutnya dalam sistem Raja Berpelembagaan.

    16-Berapa lama sistem ini akan dikekalkan terserah lah kepada kebijaksanaan Pemerintah yang sebenarnya.

    17-Cuma inilah caranya PAS boleh relevan dalam Pakatan Rakyat yang komponen lainnya terang2an menentang hudud dan DAP pula boleh menarik balik hak ketuanan Melayu secara realistik tanpa bangkangan dari PAS.

    BalasPadam
  9. isk... apsal aku buat cari akaun staf aku kat facebook takde pun. pandai yer dorang sembunyik.kan ku cari sampai dapat. hahaha

    BalasPadam
  10. hahahahahahaha.. memang menakutkan. kena buat privacy la.. x pon jgn update.. senang.. kekeke

    BalasPadam
  11. seremm nih!
    sblom aply..bek aku post citer baik2..hehe

    BalasPadam
  12. nasib baik fesbuk tak banyak post mende bangang2. except for pictures. aint a camwhore

    kalaulah fesbuk jadi penentu dekat sini. rasenye mmg ramai yg lingkup. lagi2 yg ppuan. not being a sexist here.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tp lain lak kejadian aku,time interview dulu..diorang siap pegang ipad..aku sebut nme,trus check dalam tenet.."eh,xde pun fb awk?"..aku mne de fb..aku x glamer,de fb pun mst xde org nak post pe2. aku ckp la "sye xde fb,tkut menganggu masa blaja"

      dia ckp,"jadi awk ni kire x sosial la?"kesitu pulak dia..adoi,konpius aku.xde fb,x bersosial.bagi aku ag elok dari xde fb..daripada ada fb,dok post benda bukan2,luah masalah kat fb..sepatutnye mengadu kat Allah,baru la masalah selesai.ni mengadu kat fb watpe..ag orang ske de la bile tau kite de masalah

      Padam
    2. Me also don't got fb maa...walopon kawan2 paksa aku buat acc.fb, aku tetap x mo..time interview kje dlu (year 2008), x de plak timbul isu acc.fb ke ape, diterima je aku utk keje dgn organisasi tersebut..

      Padam
  13. facebook ka blog ka tweeter ka..tumblr ka apa2 la....semua tu salah satu cermin untuk diri sendiri.....cermin untuk the other side of urself.....so jangan marah kalau kena skodeng.....

    BalasPadam
  14. Aku takkan ambik blogger tegar atau fb maniac sebagai staff. Kerja takkan setel cepat dan paling teruk, semua benda nak cerita kat orang termasuklah top secret!

    BalasPadam
    Balasan
    1. lau cmtu amik aku keje,aku xde fb,blog,twitter dan seangkatan dengannye..aku cume de Allah je tempat aku mengadu n post segala aktiviti n masalah..hehe

      Padam
    2. Mohon beri nama penuh. Ingin beri pada encik noob untuk siasatan lanjut.

      Padam
  15. senang2 letak email baru kt resume tu....hehehe nma kt facebook pun tulis yg mengarut tp kwn tahu haha

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.