Iklan Leaderboard

Isnin, 2 Februari 2015

25 Anjing dalam arena bola sepak tempatan

Beberapa keping gambar penyokong pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) yang mengibar kain rentang bergambar anjing memakai baju berlogokan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), sambil memegang anak anjing, kini menjadi viral di laman sosial.

Tindakan itu dikatakan berlaku, ketika perlawanan Piala Sumbangsih 2015 antara JDT menentang Pahang, Sabtu lepas, di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin menimbulkan kritikan negatif daripada warga siber.


Tidak terkecuali, Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah yang merupakan isteri kepada Presiden FAM, Tengku Abdullah turut meluahkan rasa duka cita terhadap kelakuan berkenaan.

Malah, menerusi laman Instagram, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah menyifatkan tindakan segelintir penyokong JDT itu dianggap biadap.


“Sebagai anak kelahiran Johor yang bermastautin di Pahang dan suami saya Presiden FAM, saya malu dengan tindakan peminat bola sepak Johor.

“Dan hanya ini komen saya…biadap dan kurang ajar…ayah saya tidak didik saya seperti ini,” luahnya.


Secara luarannya, kain rentang berkenaan kononya seolah-olah dituju kepada FAM.

Namun, maksud sebenar gambar anjing berkenaan, masih menjadi teka-teki warga siber.

Sumber The Rakyat Post.

* * * * * * * * * *

Bagi aku FAM dan macai bola sepak Malaysia ni 2x5 sahaja. Bila mereka menganjingkan FAM, sikap dan tindakan mereka itu sendiri tidaklah lebih mulia dari anjing juga.




tags: piala sumbangsih johor jdt pahang gambar kain rentang banner bendera besar tifo fam anjing pakai baju suit bangsat penyokong macai peminat stadium keputusan

25 ulasan:

  1. 1st!!!!!!!!!!!!!...even kena kerja sbb ramai cuti n jaga kedai

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1st......nape marshal stadium x check kain rentang masa mula2 masuk stadium?

      2nd.....ingat letak gambar anjing leh menghalalkan cara? walau anda bengang dgn FAM pun...adab kena jaga. Buat malu muslim je...mcmana bangsa lain suka merendah2kn kita yg suka emosi x tentu hala

      3rd....xkan ambil tindakan kat beberapa peserta je, bg sy terus band stadium larkin 2 utk beberapa perlawanan...kalau kat europe penonton buat hal terus kena band main stadium kosong terus utk few perlawanan.

      4th.....ape tindakan nak buat utk pasti perkara yg sama x berulang? bila benda ni dah berani buat, mesti ada kain rentang yg provokatif x kisah samada FAM, penyokong lawan, pemimpin politik, jiran sebelah.....sigh

      Padam
    2. Leh buat entry pasal minyak turun 1 Feb x pasni noob? TQ

      Padam
    3. Entry pasal minyak turun apa ya? Kan memang setiap 1hb harga minyak akan revise ikut harga semasa dunia?

      Padam
    4. Xdela...isu minyak turun berpuluh2 sen...tp barang x turun gak. Salah siapa?

      Ada gak kata minyak kita turun sikit tp minyak dunia turun more 50%.

      Kalau rasa topik ni membosankan...no issue for me. Peace yo!!

      Padam
    5. Bukan membosankan, cuma dah banyak kali tulis pasal isu harga minyak ni, rasa malas nak recycle isu2 yang sama. Takpelah nanti kalau ada idea dan bahan baru aku tulis.

      Padam
  2. terok ni . Apa nak jadi

    BalasPadam
  3. err mahal juga ni buat kain rentang macam ini, sapa lah agaknya yang mensponsernya

    BalasPadam
  4. Nak boikot FAM?

    Takyah gi tengok bola...
    Kosongkan stadium...

    Meleis... -_=

    BalasPadam
    Balasan
    1. idea dari bukan peminat bola keh keh keh

      Padam
    2. Hahaha yeap... Sebab aku bukan peminat asli hardcore...

      Kalau tak... dah lama aku beli jersi arsenal puma yg ori sampai rm200 tuh..
      tgk match pun livestream jek...

      Padam
  5. ckp fam anjing tp jdt tu lg byk anjing.. dhla keturunan indon patutla perangai pn xubah mcm anjing

    BalasPadam
  6. Bila difikirkan balik, sanggup berhabis buat kain rentang besar dan menyusahkan orang yg sekadar datang nak menyokong perlawanan demi satu mesej yg tak sampai...
    Genius!

    BalasPadam
  7. Aku rasa pengurusan FAM yg patut jawab. Ini menganjingkan macai2 FAM yg jawab. Aku sokong tindakan terbuka sebegini.

    Jika komen berani sangat, mcm2 akta akan digunakan untuk perbodohkan peminat. Bila peminat buat mcm ni, mcm2 tindakan dari si pemakan duit cukai rakyat tanpa bekerja ini.

    Dah biasa curi makan duit rakyat, peliknya rakyat bayar cukai x boleh komen mcm Ayam Afrika yg dibela utk disembelih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada yg kata tindakan penyokong dgn tifo anjing ni tidak beradab..mcm mne pulak dgn sebahagian besar lg kt luar sana yg duk menyokong gmbar2 "FAM anjing" "FAM bangsat" dsb sebagai cth m'gunakan gmbar tersebut secara terbuka di acc fb,itu dikira beradab ke?...kalau benci sekalipun pd team tersebut,rase nya takperlu beriye tunding jari "oo,penyokong jdt tetap salah,tidak beradab"..nmpak sgt bangsa Melayu busuk hati..kpd yg tak penah amek tau hal bolasepak mlysia/x pnah terlibat dgn sebarang penyebaran FAM bangsat tu,kendian nk kata tindakan penyokong dgn tifo anjing itu tak beradab,blh la diterima..

      Padam
  8. Kita kalau nak letak nama atau kenalkan siapa diri bila nak bersuara pun tak berani..slagi tu org tak akan dgr suara kita. Maaflah..benda mcm ni xkan de kesan pun kepada FAM. Ko pergi tnya.. Sapa yg pegang kain rentang tu.. Sume ckp..'eh..xtau la..saya tak trlibat buat benda cmtu'.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Statement melayu biol standardnya mmg begini. Ko kenal tak Ashaari Manis, dia punyer statement biol pun, doktor dan kerajaan Malaysia gunakan sbg bahan bukti.

      Padam
  9. takder sapa2 mengaku ke buat benda tu... sensitif soal anjing2 nih di media Malaysia... jangan memain... tapi dia buat tengah ramai2 gitu memang payahlah nak kesan...

    BalasPadam
  10. Fam buat bodoh kot..tu yg kena anjing... skali skala kena shoot... ok la tu... lepas ni tiap kali game buat lg besar besaran...lg havoc ..

    BalasPadam
  11. Xde pape la.. Ustaz pun buat kempen sentuh anjing.. Jd yg ini xde pape la..

    BalasPadam
  12. Dua2 sama je.Perangai macam sakai tapi kualiti pemain malaysia sama jugak hampehnya.Bola sepak malaysia is hopeless.

    BalasPadam
  13. Kedah pernah mendominasi bola sepak negara...selangor gah dgn sejarahnya...jarang jadi mcm ni....kemungkinan sebilangan org johor terkena kejutan budaya tetiba bole jd power...ataupun rasa kebal sbb dinaungi anak raja....

    BalasPadam
  14. Anjing dalam FAM ialah... S***** P***** ke?

    BalasPadam
  15. Dah pakai marshall pun banner besar2 gini boleh seludup masuk ke stadium.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...