Iklan Leaderboard

Selasa, 10 Februari 2015

26 Kes liwat Anwar dan Saiful selesai jua akhirnya

Akhirnya Mahkamah Persekutuan telah membuat keputusan dengan mengekalkan hukuman penjara lima tahun ke atas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim setelah mendapati Anwar bersalah atas kesalahan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan tujuh tahun lalu pada tahun 2008, menyaksikan beliau kembali ke Penjara Sg. Buloh, tempat di mana beliau dipenjarakan sebelum ini atas kes liwat 1.


Kenyataan Anwar Ibrahim

I maintain my innocence of this foul charge – this incident never happened.

This is complete fabrication- coming from a political conspiracy to stop my political career.


You have not given proper consideration to the case presented by my counsel from day one – that this incident never happened at all.

I can go on and on but I see from your statement today that it will be fruitless – it appears as i have been condemned again as I was in the court of appeal. only here we went through a facade of an 8 day hearing!

It is not a coincidence how the of the PM was able to release a full written statement on your decision barely minutes afteryou handed your judgment today even before sentencing.

In bowing to the dictates of the political masters, you have become partners in crime for the murder of judicial independence and integrity. You have sold your souls to the devil, bartering your conscience for material gain and comfort and security of office.

You had the best opportunity to redeem yourselves – to right the wrongs of the past and put the judiciary on a clean slate and carve your names for posterity as true defenders of justice.

But instead you chose to remain on the dark side and drown your morals and your scruples in a sea of falsehood and subterfuge.

Know you not that you are now wallowing in filth and foulness and the stench of your injustice will permeate through every nook and cranny of this so-called Palace of Justice and I do pity you all.

Yes, you have passed judgement on me – and I will, again for the third time, walk into prison but rest assured my head will be held high. The light shines on me.

But the shame is on you for you will be judged by history as the great cowards of humanity. Sitting on that high horse of judicial power, you have stooped so low to become the underlings of the political masters.

Students of law and professors of jurisprudence will scrutinise your judgments and as they dissect your reasoning and your decision, your credibility and integrity will be torn to tatters. And you will be exposed as the fraudsters who don the robe of judicial power only to pervert the course of justice.

Do not forget that, as all of us will have to, you too will have to answer to your Maker. You will have to answer why you turned your backs on the principles that you had so solemnly sworn to uphold.

People who come into your court have to bow their heads and address you as ‘My Lords’ but don’t you know that you too will have to answer to your Lord one day?

By then you will need more than bowing and prostration to justify why you wilfully transgressed Allah’s command as ordained in Surah an-Nisaa, verse 58: Going to jail, i consider a sacrifice i make for the people of this country.

I have fought most of my life on behalf of the people of this country – for the people I am willing to go to jail or face any other consequence.

My struggle will continue, wherever I am sent and whatever is done to me.

To my friends and fellow Malaysians let me thank you from the bottom of my heart for all the support you have given me. And Allah is my witness. I pledge and I will not be silenced, I will fight on for freedom and justice and I will never surrender!

Anwar Ibrahim
10 Feb 2015

* Dipetik daripada laman web Selangorku.


Kenyataan Saiful Bukhari

Ya Allah, kepadaMu ku bersujud..


Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 7 tahun, pada hari ini ,Mahkamah Persekutuan sebulat suara memutuskan bahawa dakwaan saya selama ini benar, dan saya seorang saksi yang "credible".

Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.

Seawal 7 tahun dulu, dari mula saya membuat laporan Polis hinggalah ke saat ini, apa yang saya mahukan sebagai pengadu dan rakyat di negara ini adalah aduan saya keatas perlakuan Anwar Ibrahim keatas saya disiasat dan diadili, tidak lebih dari itu.

Juga sebagai hamba Allah yang tidak sempurna ini, saya menjalankan tanggungjawab, menegakkan kebenaran agar saya tidak disoal diakhirat nanti.

Yang pasti, apa yang penting kini, saya dan keluarga kehadapan.. Saya berdoa semoga Allah SWT terus memberi perlindungan, rezeki dan kemudahan dalam segala urusan saya.

Terima kasih kepada semua pihak yang telah bersama saya secara langsung atau tidak langsung selama ni. Allah sahaja mampu membalasnya.

Illahi Antal Maksudi Wa Ridhoka Mathlubi

* Dipetik dari blog Mohd Saiful Bukhari.


Kenyataan Kerajaan Malaysia

Kerajaan Malaysia mengeluarkan satu kenyataan berikutan keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini yang mensabitkan kesalahan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap tuduhan meliwat bekas pembantu beliau.


Kenyataan itu memetik seorang jurucakap kerajaan sebagai berkata:


“Hakim-hakim berkenaan membuat keputusan mereka hanya setelah menimbang semua bukti secara berimbang dan objektif. Malaysia mempunyai badan kehakiman yang bebas dan sebelum ini terdapat banyak juga keputusan yang membawa hukuman terhadap tokoh kerajaan.
Advertisement

“Laporan polis terhadap Anwar Ibrahim dibuat seorang individu secara peribadi - pekerja dan pembantu peribadi Anwar - bukan oleh kerajaan. Sebagai mangsa serangan seksual yang serius, dia berhak membawa kesnya ke mahkamah.

“Dalam kes ini, semua proses dilaksanakan dengan lengkap dan komprehensif, yang memakan masa beberapa tahun. Proses itu kini selesai dan kami menyeru semua pihak terbabit supaya menghormati proses undang-undang dan keputusan penghakiman.”

* Dipetik daripada Utusan Malaysia.


* * * * * * * * * *

Tahniah buat Saiful Bukhari atas kemenangan. Impian anda telah pun tercapai.
Takziah buat DS Anwar Ibrahim atas kekalahan. Semoga DSAI dan keluarga tabah.

Mahkamah dunia akhirnya selesai setelah 7 tahun kes ini berlarutan. Kalau betul DSAI salah, dia sudahpun mendapat hukuman. Dan andai DSAI tidak bersalah, jangan khuatir kerana mahkamah akhirat ada.

Kita pula cukup2lah dan janganlah berlebihan mengata orang, baik kepada Anwar mahupun kepada Saiful. Siapa kita yang tahu Anwar benar2 meliwat? Siapa kita yang tahu Saiful itu menipu? Kita tidak tahu, kita langsung tidak tahu. Biarlah hanya Anwar dan Saiful sahaja yang benar2 tahu kebenarannya.
 
Namun kepada yang betul2 gembira dengan kekalahan Anwar terutama kepada musuh2 politik beliau, percayalah walau gembiranya pun anda, ia tidak akan mengubah apa2 kepada rakyat. Kos sara hidup tetap tinggi, golongan fakir miskin masih ramai, gelandangan masih memenuhi bandaraya, gejala moral masih berleluasa, masalah kaum masih meruncing, pemimpin dungu masih kekal dungu.




tags: keputusan mahkamah persekutuan rayuan tinggi kes datuk seri anwar ibrahim saiful bukhari sepol liwat 2 ii dua kenyataan rasmi kerajaan pmo prime minister office pejabat perdana menteri

26 ulasan:

  1. Hanya nuar seyfool & Allah saja yg tau perkara sebenar ...

    Aku cuma musykil .. Kalau pempuan yg lemah boleh melawan meronta jika ada org nk rogol. Kenapa si jantan seyfool yg kuat perkasa xbleh nk melawan kudrat si tua 60an ?

    Welcome to the akhir zaman ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang buat aku lagi heran, si Sepul lak yang bawak KY Jelly tu. Kalau suka sama suka, apesal tak dakwa Sepul sekali?

      Padam
    2. Ini semua konspirasi terancang UMNO-BN!
      Sokong Wan Azizah sebagai ketua pembangkang yang baharu!

      Padam
    3. Personally...biar dua2 masuk penjara kalau mahkamah biasa. Kalau mahkamah syariah...dua2 kena rejam pki batu sbb buat hubungan sejenis....dr apa sy nmpk...lebih kepada rela drpd dipaksa. Kalau rela sekalipun...still xleh terima pemimpin buat mcm 2. Sbb 2 biar ulama yg takbir negara..at least pegangan agama dah kukuh berbanding yg liberal.

      Padam
    4. Shrek is love,Shrek is life11 Februari 2015 3:39 PTG

      Anwar Mungkin meliwat ttp Saiful XMungkin dipaksa/dirogol

      Padam
  2. Nak biasiswa? Jumpa perdana menteri terus. Cgpa melantun sengal pun boleh punya.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Noob ko bleh trace ip mamat ni x. Lokasi indon ker mesia?

      Padam
    2. Noob tolong remove komen ibu siti mempromote judi kat blog BO. Aq x mau blog favourite aq dipenuhi iklan yg menyakitkan mata

      Padam
  5. terbaik la saiful Allah S.W.T. kabulkan doa kau :) mcm noob ckp yeah mcm xde beza pun Anuar kat luar penjara kat dlm penjara mcm sama je harga barangan naik je x kesah pun....

    BalasPadam
  6. Nobody cares..

    BalasPadam
  7. Ceh.. Takutla tu.. Byk sgt rahsia kena bongkar...Bawa bedebat kt parliament byk menteri mati kutu.. Tau menjerit ja byk..Damn.. Well... Jumpa kt akhirat je la labu. ..

    BalasPadam
  8. Nak Jadi Kawan Noob11 Februari 2015 10:22 PG

    Kenapa dalam kes Anwar Ibrahim ni tidak ada erti ringankan hukuman seperti yg berlaku terhadap pesalah2 popular dan nama besar2 lain. Contohnya "mereka mempunyai masa depan" seperti yg berlaku kepada seorang atlit serta banyak contoh lain lagi yang kita tahu.
    Padahal Anwar Ibrahim boleh juga diperlakukan sedemikian, seperti bakti2 beliau kepada Malaysia, umur yang semakin meningkat.
    Bukankah kita ni terkenal dengan sifat belas kasihan dan lemah lembut?

    Tetapi apa yg dilihat pada reaksi Peguam Negara Tan Sri Shafee Apdal, tampaknya seperti betul2 bertegas dgn mengatakan Anwar Ibrahim patut dikenakan hukuman yg lebih kerana Saiful terpaksa menanggung malu seumur hidup. Sedangkan Saiful telah berumahtangga dan bahagia dengan kehidupan sekarang....Sedangkan satu pihak lagi dijatuhakan sejatuh2nya ke dalam hujung dunia.

    Tetapi saya tidak menyokong mana2 pihak kerana Hanya Allah s.w.t yang Maha Mengetahui.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ha ha! budak mental sakit jiwa rupanya yang komen nih!

      Padam
  9. x sia2 ak bela dubut saifol slama ni. tanda hitam dahi saifol jelas dia dipihak brnar. tuhan telah buktikan anwar bersalah. terima jerla

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dahi si saiful pun xleh jamin apa2...tp pilih isteri free hair plak. Dua2 xleh caya...papepun kes anwar ni xde libatkan hidup sy utk cari makan. Baik kita fikir perkara yg lebih bermanfaat spt perpaduan org melayu sendiri

      Padam
    2. http://www.amenoworld.net/2015/02/saiful-dulu-saiful-sekarang-bukti.html?m=1

      Anon 11.35 ko tengok gambar latest Sexpool kat blog ni and bagitau aku mane hilang tande2 hitam kat dahi mamat tu..





      Padam
    3. typical penyokong pr. bab edit no.1. btw aku bukan macai umno. bersatulah orang melayu. jgn kerana anwar kita berpecah.

      Padam
    4. Anon 9.19 aku bukan macai PR. Aku just nak kau tengok aje. Kalau kau rasa kau seorang yang ADIL la.. Mane perginya tande hitam kat dahi die? Itu gambar baru bini die post a few days ago. Kalau kau seorang yang jenis yang suka tindas org lain then aku ble paham la. Typical penjilat BN..

      Padam
  10. Yang pasti mereka telah lakukannya suka sama suka.. Mengikut kenyataan peguam Anwar sendiri..

    BalasPadam
  11. Dahi x cermin apa2....ulama dulu sembayang gak x der hitam dahi sesangat...ada satu kitab mengulaskan...amalan yg dibawa ke langit oleh malaikat...dilemparkan semula kepada yg berdahi hitam akibat sujud x sempurna n riak...sujud impak bukan didahi..tapi tgn yg menompang berat badan..untuk orang yg bkn oku

    BalasPadam
  12. dahi hitam dah hilang..video sumpah kat kaabah meragukan..

    BalasPadam
  13. hmmm... komen pun salah tak komen pun salah... tunggu dan lihat je lah...

    BalasPadam
  14. komen aku - aku heran, Anwar Ibrahim ada 26 peguam back up dia...tapi tak nampak satu koophole dalam Federal Constitution...(refer landmark case beberapa bulan sebelum nih)

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...