Rabu, 11 Februari 2015

18 Siapakah watak sebenar di sebalik Amran Fans?

Siapa yang tak kenal dengan Amran Fans? Sebuah FB fanpage parodi dengan tema "Kebodohan Amran Hanya Untuk Mereka Yang Berakal" yang sangat terkenal yang penuh dengan status dan lawak2 satira yang sinis dan sarkastik terhadap pelbagai isu yang berlaku di tanah air dari hiburan, politik, berita semasa malah lawak cintan cintunnya dengan para artis seperti Hanis Zalikha, Yana Samsudin dan lain2, ditambah pula dengan skill edit gambar tahap dewa yang budak multimedia pun tak boleh nak cam. Walaupun fanpage Amran Fans ini sangat terkenal, namun tahukan anda siapakah gerangan orang di sebalik wajah Amran Fans dan macam mana beliau boleh menjadi sangat popular dan famous?


Pemilik gambar asal ini pada asalnya menggunakan nama Amran Pekida di FB. Tidak pasti yang beliau memang benar2 ahli Pekida atau tidak. Beliau terlalu legend di portal2 berita yang bukan pro-kerajaan seperti Malaysiakini.com, dan beliau menjadi popular disebabkan sering menulis komen yang sangat macai yang sangat menyakitkan hati sampai tak masuk akal. Tidak dapat dipastikan yang dia benar2 macai atau pun satu watak yang direka oleh pihak lawan untuk menggambarkan yang macai UMNO dan BN ini sangat dungu.

Setelah beberapa lama menjadi lagenda, beliau menukar nama FBnya kepada Amran Sukarjo. Pada masa itu akaun fanpage parodi Amran Fans telah pun wujud yang tidak diketahui siapa owner sebenar di sebalik fanpage tersebut, namun Amran Sukarjo yang sebenar seperti tidak ambil port dan ambil pusing akan kepopularan fanpage parodi yang menggunakan nama dan wajahnya itu.

Amran yang diparodikan di fanpage Amran Fans sebagai seorang pekerja di bidang oil and gas.

Sekarang ini Amran Sukarjo Pekida yang sebenar telah pun menutup akaun FBnya. Punca dia tutup tidak diketahui, mungkin kerana tak tahan kerana sudah terlalu femes. Aku hanya sempat print screen hanya 1 komennya di Malaysiakini dulu yang aku pernah kongsikan dalam entry "Membezakan troll, sarcasm dan macai" ini dulu.


Namun jejak dan sisa2 peninggalannya masih boleh dapat dibaca melalui komen2 netizen lain di portal2 berita online. Amran yang sebenar komen2 dia kalau baca memang menyakitkan hati, bukan kelakar macam page parodinya. Aku pun tak tahu apa perasaan Amran yang sebenar setelah dirinya menjadi begitu popular dan digilai gadis2 melayu.


So kepada yang tak tahu siapa Amran, dari celah mana dia muncul, macam mana dia boleh famous amos, kenapa orang buat fanpage parodi dia, kini anda sudah tahu.

Baca 6 sebab Amran Fans disayangi ramai di Satrika.my.

Baca lagi isu terbaru Amran Fans dengan mak2 muda selfie menyusu di entry ini - "Yang harus disembunyi biarlah kekal tersembunyi".


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: Sasya - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: siapa watak sebenar di sebalik amran fans sukarjo pekida macai bn umno petronas kerja oil and gas @amran_fans77 twitter facebook fanpage popular famous terkenal buku amran fans dubook fadzil zahari yana samsuddin elizabeth tan isu selfie breastfeed mak upload facebook kena padam 

18 ulasan:

  1. pertama aku bukan amran fans, kedua aku dapat first la haha2 semua slow!

    BalasPadam
  2. alang alang cite page amran, page fb bosir otak sendu jer aku tengok noob? plan pemasaran x ok ker noob?

    BalasPadam
    Balasan
    1. page FB Buasir Otak tu mostly untuk ping entry blog je, bukan untuk buat lawak2 bodoh. kalau buat lawak bodoh, letak gambar bahan orang memang kejap je la naik.

      Padam
    2. Xpe noob..be urself dr buat entry merapu2 mcm amran ni. Pada asal sy layan sikit2 post amran kat FB, tp makin laam makin merepek spt nak layan emosi dia dgn mencarut cover baik punya...last2 sy nmpk amran page ni xde manfaat pun. ..just mengapikan perasaan kpd benda yg x jamin tepat infonya.

      So...lyn BO lagi best. Kalau sy jutawan..sy sanggup sponser blog BO ni sbb sy suka blog yg buat manusia berfikir secara waras n kritikal..bkn lyn emosi semata2 nak tarik fan byk.

      Padam
  3. aku terfikir la... pemilik muka amran fan ni benar2 wujud ke dkt mesia ni? xpernah ada lagi org claim pernah terserempak dgn muka meran ni ...

    amran pekida byk komen dkt berita semasa. tgk page meran pun aku dah tau wujud dari meran pekida...

    BalasPadam
  4. rasa macam tak sampai je, noob.
    macam tak terkupas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa yang tak sampai, apa yang tak terkupas? itu jela aku tau pun pasal amran. entry ni lebih kepada orang yang nak cari kat google siapa amran dan asal usul amran.

      Padam
    2. Kalau aku jadi amran yang betul tu aku saman yang buat amran fans tu. Barulah American style.

      Padam
    3. deorg bahan meran utk buat troll dgn isu semase. meran dah popular. meran xkesah. meran x saman. jadilah mcm meran.

      Padam
  5. Lawak gila babi la Amran ni..segala mcm bodoh dia ada.. mmg best.. mcm Menyeri Ayam 2 ekor tu..

    Alah sapa lagi kalo bukan Hasan Malek ngan Sabri Semail.. nah skrg ko pun dah tau siapa disebalik Amran Fans tu.. 2 ekor ni la.. sbb tu polis x berani tangkap depa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari ni xde ajaran sesat baru ke Ashaari oi?

      Padam
  6. baru aku tau sape amran yg sebenarnya. ingt apsal la boleh glamer sgt, rupa2nya macai umngok tegar

    BalasPadam
  7. tertinggal jauh ni... kefemesan Amran tak sampai ke pintu hati dan akal nih... dia dah tutup akaun ker? tak lama lagi muncul semula lah tu

    BalasPadam
  8. misteri nusantara betul lah amran nih.. yang pasti.. admin baru nih bukan dia lagi dah..

    BalasPadam
  9. ak tak pernah bc komen2 macai amran sebenar, tp amran fans yang baru ni memang kelakor gilooo weh...kebodohan untuk yang berakal...
    memang kalau bc sekali kita akan bc ayat2 bodoh seperti macai yng mengagungkan org atasa..tp ada makna disebaliknya..
    btw fb amran fans ni memang menyerikan fb yg makin suram dgn pic2 modal untuk lelaki..
    aleeutoooo



    sekian
    shaeik saripudin anuwar juburi shepol dua tiga kali lebih lebih bik mamah dragon fruit bin sheik ku rajak anak lelaki bunga matahari hafiz af

    BalasPadam
  10. For me. Amran yg dulu lagi best lh. I think da tukar admin kut.. Cara lawak dy yg bodoh tu da x sama yg skrg. Bagi i, i suke amran yg dulu. Tapi meran ni mmg mbuatkan hidupku dselubungi misteri. I like bnda misteri. Dgr cite pmilik wjah amran yg sbenar dah mati. Yeke?

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.