Iklan Leaderboard

Khamis, 11 Julai 2013

39 Jangan duga kami dengan fesyen sendat dan ketat

Petang tadi hari pertama untuk membeli belah di pasar Ramadhan atau nama pendeknya param. Di samping aku perasan ada sesetengah makanan naik harga berbanding tahun2 lepas, aku juga perasan masih ramai lagi gadis2 yang tidak menutup aurat dengan betul, pakai legging, pakai seksi2 malah masih ada yang tanpa silu tertonjol sana sini memperlihatkan apa yang tidak patut dipertontonkan kepada umum.


So please kaum wanita sekalian, jangan la seksa kami orang lelaki dengan menambah lagi ujian dan dugaan kami di bulan puasa ni. Cukup la sekadar nafsu kami diduga dengan pelbagai juadah dengan bau keenakan makanan di bazaar Ramadhan, janganlah menambah dugaan lain kepada kami. Korang takpelah sebab mostly orang lelaki yang pergi param semua tutup aurat pakai seluar panjang. Nak jumpa orang lelaki yang pakai seluar pendek kat param tu boleh dibilang dengan jari.


Kalau bulan lain korang memang suka pakai seksi2 khas untuk santapan mata orang lelaki, untuk bulan Ramadhan ni atau at least untuk pergi ke param, tolonglah pakai yang elok2 sikit. Lagi bagus kalau dapat tutup aurat buat selama2nya, korang dengar tak, untuk selama2nya, bukan setahun, bukan sehari, bukan 2 hari, bukan 4 hari, bukan masa bulan Ramadhan je, bukan apa apa apa, tapi untuk selama2nya! Korang pun dah besar panjang, dah belajar pendidikan Islam sejak tadika kot, aku malas nak nak tulis panjang lebar.

Bacaan lanjut di sini.




tags: pasar bazaar ramadhan ramadan param bulan puasa kaum wanita perempuan fesyen sendat inspirasi maksiat pakai legging ketat seksi tonjol bonjol g-string thong harga makanan juadah untuk berbuka puasa naik senarai pilihan seksa nafsu zina mata

39 ulasan:

  1. haha "biar papa asal bergaya" katanya menjadi pegangan

    BalasPadam
  2. mereka ni bulan puasa dengan bulan tak puasa pun sama je

    BalasPadam
  3. aku xtau nak ckp apa dgn geng2 tayangan fesyen bogel free beramai ramai di param...
    sbb golongan ni.makin hari makin ramai..
    so kita sbagai jantan jgn jd dayus jgn biarkn org pempuan bawah kita memakai pakaian mcm cina kapir laknat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh ko ingat muslim saje ke yg suke gi param? Non pn suke laaa....ini malaysia, multi racial country ma....

      Padam
  4. Hok baju pink nge putih tu supo maknyah siam ja ambo nengok, dop supo puang pong, mu stim ko? bluekkkkk muntoh ijau......

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu gambar hiasan aku rembat kat internet je lah. kalau maknyah aku pun muntah darah

      Padam
  5. param?haha..nice name..

    akok dah naik harga weh..guano ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nok hok mughoh sokmo mu kne blaja buak sendighi ah mu.....

      Padam
  6. kata hodoh dah, cerca dah. perli dah. semua dah. tapi bebal tetap semat dihati. nak buat mcm mana

    BalasPadam
  7. "kata hodoh dah, cerca dah. perli dah. semua dah. tapi bebal tetap semat dihati. nak buat mcm mana"...

    satu jer ko tak buat lagi, tegur dengan adab

    BalasPadam
    Balasan
    1. tegur ngan adab pun dah, mcm kita ckp ngan "dinding"

      Padam
  8. Saya cina buddha, mau pakai seluar pendek pegi itu PARAM tatak muleh ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. melays perasan cina moga Allah bg hidayat ats ketrollan anda

      Padam
    2. kalau org cina india yg bkn muslim tu pakai la apa2 pun,tp jgn la pakai yg menjolok mata & seksi. bknnya duduk malaysia baru setahun dua,takkan xfhm lg sensitiviti umat islam.sekurg2nya hormat bulan puasa org islam

      Padam
    3. keyword dia respect sensitiviti umat islam terutamanya di bulan Ramadhan, not so hard to do...

      Padam

    4. Bangsa Cina India tak paham Islam tu takpe la
      Ni orang Melayu Islam pon lagi seksi dari bangsa lain hohoho..

      Nak wat camne yea?.. :)

      Padam
  9. bukan saja pengunjung seksi meksi ni penjual pun sama aje.. :|

    Mungkin sebab tu makhruh pergi ke pasar dan kalau ikut adab kena langkah kiri nak pergi pasar..

    pergi pasar pi set matlamat nak beli apa yang perlu saja dah beli balik.. tak perlu nak menerawang seluruh pasar hohoho..


    BalasPadam
  10. tu la..yang berniaga pon same..pakai tudung tapi pakai baju ketat..tunggu masa nak terkoyak je baju tu...elok2 orang dtg nak beli kuih,tertengok pulak 'kuih' lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nk beli nasi lemak tertgk nasi lemak lain yg 50 sen ke yg seringgit dua posen

      Padam
  11. amanah yg diberi teguran di beri dikata elok di otak pun masih tak elok

    BalasPadam
  12. Balasan
    1. Aku g param sbb kedai mkn biasa x meniaga time puasa. Param pun bkn bes. Dahla susah nk dpt yg sdap, mahal lak tu. Bli 2, 3 jenis barang makanan dah. Kdg2 aku g restoran kt shopping cplx. Bosan jgk dgn mknn param. Mcm 1rasa je

      Padam
  13. jubah melekat tu pun satu hal jgk tu..hmmm..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abis tu nk suruh para wanita islam sekalian pakai kotak peti ais ke?Ke nk salahkan angin yg bertiup?Ke nk salahkan lelaki sndiri sebb sng sgt teransang scr seksual aka pervert melampau?hmmm....

      Padam
    2. Kotak peti ais? Good idea. Tebuk lubang utk penglihatan. Mungkin lepas ni xde dah org komplen melekat, sendat, jarang dll. Hehehe

      Padam
  14. aku pun ada masalah nak nasihat gf aku supaya berseluar panjang (serta tutup aurat juga) pabila pi jengjalan.

    kununnya selesa dan urban la.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tegur la..jgn jadi dayus..kalau nk urban jugak,tinggal je dia..

      Padam
    2. err susah la nak tinggalkan dia. sudah lama bertenet.

      kalau ada situasi bulan jatuh ke riba, mungkin saya pertimbangkan.

      Padam
  15. apa kita kita boikot kdai yg penjual dia jenis pakai ketat tudung pendek lengan sekerat...

    just bli makanan dari peniaga yg menutup aurat. hoo yeah..

    BalasPadam
  16. param tu apa? ha

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAsar RAMadhan

      orang biasa pangil juga bazar ramahdan kan.. hoho..

      Padam
  17. jaga mata... kurang pahala nanti :) hehehe

    BalasPadam
  18. Kdg2 rmi yg berpakaian sedemikian merupakan org Indon...mls nak salahkn sesiapa. X kira indon, cina, jepun seksi pergi beli makan kat bazaar...susah nak tegur mereka sbb xde undang2 khas supaya x benar berpakaian sedemikian..lain la dlm persekitaran masjid, konfom melampau.

    Bg kaum lelaki, anggap la sbg ujian...bkn pd siang hari je kene tahan mata..jgn lepas buka pose terus bukak internet web2 pelik2 especially 11am ke atas...sama gak 2x5.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau betul niat baik nak elakkan pakaian seksi di luar, buat undang2 khas diterajui kerajaan SEKIAN-SEKIAN utk tangkap masuk jel mana2 ppuan pakai seksi n seumpamanya. Laki pki seluar ketat atau londei nmpk seluar dlm pun tangkap..xkan ada kes 'sakit mata' lg...

      Padam
    2. Kesilapan...11pm ke atas (11am mcm terlampau gersang sgt, baru beberapa jam pose dah x tahan)

      Padam
    3. nak wat camna doakan mereka mendapat hidayah.. :|
      Yang seksi2 ni kadang orang melayu kita gak kalah amoi.. :)

      Padam
  19. Selamat berpuasa!

    Selamat bersolat Subuh, Zohor, Asar, Maghrib, dan Isyak!

    Selamat menutup aurat! - Perempuan dengan tudung menutupi dada dan seluruh anggota kecuali muka dan tangan; lelaki, pakai seluar panjang ok

    *****

    Puasa sebagai ibadah. Puasa sebab nak taat perintah Allah. Taat Allah sebaik yang mungkin dengan menyempurnakan apa yang Dia perintahkan - termasuk menjaga puasa, solat, dan aurat.

    Matlamat Ramadhan: semoga dapat pengampunan Allah, semoga dapat jadi hamba yang bertaqwa. insyaAllah.

    Kerana saya sayang famili saya & rakan sekalian.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...