Iklan Leaderboard

Ahad, 12 April 2015

11 Biar berbeza ideologi politik, Kawan Tetap Kawan

Kawan
Bukalah mata
Aku dan kau serupa
Dilahir di negara sama
Bermain bersama
Kenapa sekarang tidak bertegur sapa?


Kawan
Pasanglah telinga
Dengarlah pendapatku
Dengan berlapang dada
Takkanlah jika pendapatku berbeza
Aku macai UMNO?
Aku barua DAP?
Aku wahabi?
Aku dan kau mahukan benda yang sama


Kawan
Tolonglah sedar
Polis, cikgu dan askar
Semuanya juga rakyat
Jika anda lapar mereka juga lapar
Jika anda tertindas mereka juga tertindas
Mengapa perlu melukis garis di atas pasir?


Kawan
Tidak salah berbeza pendapat
Yang penting mencapai matlamat
Jika kita sahaja yang betul
Jika orang lain kena jadi seperti bendul
Jika mereka yang berbeza dianggap biol
Kita anggap kita hebat?


Kawan
Tidak kira siapa anda sokong
Tidak kira siapa aku sokong
Asalkan kau dan aku terkongkong
Aku tetap anggap kau kawan ku
Biar berbeza idealogi
Biar aku dimaki
Biar aku diperli
Kawan tetap kawan


#KawanTetapKawan


11 ulasan:

  1. Oh GST

    Masih ingatkah engkau
    Akan jejaka bangla
    Gemuruh gelombang yang terus menepi
    Yang menerbangkan bisjut & royi

    Oh GST

    Disana kita saling bercerita
    Bercerita tentang bisjut & royi
    Tentang kuatnya akan perasaan
    Yang tumbuh dari bisjut & royi

    Oh GST

    Kau makan bisjut ini
    Kau genggam royi ini
    Kau bisikkan kata-kata indah
    Hingga tak ku rasakan lagi bisjut & royi

    Oh GST

    Meski aku tau
    Itu semua tak bisa terulang kembali
    Meskipun itu hanya akan jadi bisjut & royi
    Tapi bisjut & royi itu kan tersimpan menjadi kenangan

    Nak bisjut?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh GST

      Ingin aku menahanmu
      Tapi aku tahu aku tak akan bisa menahan jalanmu
      Bahkan sekalipun kita terikat
      Kita akan selalu berpisah
      Karena kita menyukai bisjut & royi
      Jadi kulepas bisjut & royi kepada bangla

      Oh GST

      Aku tahu
      Kamu pun menyukai bisjut & royi
      Tapi aku tak bisa bertahan lagi
      Meski perasaan ini selalu menjebakku
      Kini hanya ada bayangan bisjut & royi
      Bayangan itu yang selalu hadir di depan bangla
      Menghadirkan kenangan suka duka
      Kenangan yang tak pernah bisa kuhapus
      Seakan terpatri dihati jejaka bangla

      Oh GST

      Kadang aku benci mengakuinya
      Meski kita berpisah
      Bisjut & royi tak bisa lepas darimu
      Aku pun benci bertanya dalam hati “apakah kamu juga nak bisjut"?

      Oh GST

      Kini kita baik-baik saja
      Tak ada bisjut & royi
      Mungkin kamu pun tak ada rasa lagi
      Ada satu hal yang tak berubah

      Nak bisjut?

      Padam
    2. Oh ahmad masialan kenapa ko bodoh sangat hahahahahahahahahaha

      Padam
  2. Oh GST

    Siakap senohong gelama ikan duri
    Bercakap bohong lama-lama jadi menteri

    BalasPadam
  3. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di luar negeri,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    Membeli undi guna pensiswazahan,
    Duit yuran ada yang gomen bayar,
    Apakan daya otak tak pandai,
    Beramai ramai berjumpa lecturer.

    Beramai ramai jumpa lecturer ,
    konon banyak kerja tidak terhingga,
    walhal dah tua tak sedar diri,
    Assignment bodoh pun nak upah orang.

    BalasPadam
  4. Prince of Boobs... A name so Dank i cried manly tears....

    BalasPadam
  5. oh GST

    kau jadi kan malam royi ku lebih bisjut
    6% cinta mu buat aku hanyut
    dalam pelukan asmara
    pinjamkan hati mu royi
    menjadi peneman bisjut dalam suka dan duka

    Ost GST
    terkadang bicara mu hanya ilusi
    ilusi mimpi royi dan bisjut
    engkau janjikan bahagia
    tetapi pahit jua akhirnya
    bisjut yg ku gengam
    akhirnya jatuh kebumi
    tanpa kusedar royi ku ambil bangla

    OST
    hadir mu tidak didendang
    pergimu
    dinanti semua
    segengam royi dan bisjut menjadi peneman
    menunggu gst pergi
    pergi hilang dari pandangan magazi

    Oh GST
    mesti aku kini sudah mencintai mu
    hatiku ini telah terukir 6%
    walau aku tahu perasaan ini salah
    aku tak mahu kita berpisah
    bicara dengan rela
    aku ingin kita jadi satu
    tetapi apakah daya
    seperti bisjut dan royi yg tak mungkin bersatu
    begitu juga kita

    katakanlah GST

    bisjut atau royi yang kau mahukan?


    BalasPadam
  6. Oh amat maslan

    Kenapa kau bebal sangat
    Sampai sultan pun buat xnampak je dkt kau
    Adakah sebab berjuta rakyat mesia cop ko bodoh

    Oh amat maslan

    Dulu kau ckp gst utk org kaya
    Gst baik utk rakyat
    Skrg ko suruh rakyat elak gst
    Student u kau masak dkt bilik
    Ini adalah sangat tahi
    Kau nak suruh student bli dapur gas kuali masak dlm bilik ke
    Lu xda akai ka

    Oh jibby

    Nasihatkan si amat maslan
    Cgpa 3.85 xbermakna jika sel otak x berhubung
    Jgn duk sibuk dgn kak mah
    Pantau2 la anak buah
    Ku harap kau x jd bebal sepertinya
    Belikan dia coklat minda, kismis jampi 2kontena
    Moga ilang kebodohannya itu

    Oh Tun M
    Kau suruh jibby letak jawatan
    Tapi jibby xnak
    Kesian dkt kau
    Kesian dkt rakyat

    Oh GST
    Kenapa kau hadir di saat rakyat tgh susah
    Barang makin naik, gaji xnaik2
    Gaji menteri plak di naikkan
    Lama2 rakyat naik darah
    Ramai lah yg kena darah tinggi nanti..

    Oh kak mah

    Nasihatkan lah si jibby
    Hanya kau saja yg berkuasa ke atas jibby
    Jgn di sibuk mendandan rambut rm1200
    Moga ada sinar dlm hidup mu

    Oh rakyat
    Jgn lah mengeluh, jgn marah
    Bak kata fathul bari ulamak ameno
    Ini semua ketentuan Allah
    Syukur mesia masih aman,
    Xda perang, xda keta kebal ..

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. blah la kau .. mkn dah la mahal. pastu caj gst lagi ..phuih

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...