Iklan Leaderboard

Khamis, 30 April 2015

18 Kenapa saya masih undi BN?

Sekarang ini walaupun ramai orang sudah semakin mula rasa meluat dan menyampah kepada Barisan Nasional, termasuk juga Tun Mahathir yang terus menerus menyerang BN yang di bawah kepimpinan Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak, namun kenapa ramai yang masih terus setia mengundi BN? Dulu aku pernah terangkan secara panjang lebar dalam entry "Sejauh mana anda sanggup mengundi selain BN?", namun aku ada terjumpa penerangan yang lebih mudah difahami yang dapat dirumuskan melalui sebuah imej infografik sahaja.


Ya, kenapa saya masih undi BN?





tags: kenapa saya masih undi mengundi menyokong bn kerana mampu mentadbir menjaga rakyat dengan baik saya takut dap

18 ulasan:

  1. yeah 1st.. mana biskut aku?

    BalasPadam
  2. Hasil perbincangan sy dgn member pun, sokong UMNO hanya sebab atas dasar nak jaga kepentingan melayu je pn. Nak undi lain mmg mcm tak nampak sgt.

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Tp pas kuda DAP...

      Padam
    2. Pas penjual agama

      Padam
    3. Penakut & pengfobia dap detected. Golongan 99%

      Padam
    4. Tapi umno juga dengar cakap mca tolak hudud.

      Padam
    5. Maknanya pas dan umno dua2 mangkuk kan?

      Padam
  4. Pakatan harapan rakyat dah jadi pakatan perosak dan penghuru-hara rakyat. Berapa banyak kes2 perkauman dibangkitkan oleh DAP terutamanya yang membangkitkan kontrak sosial yg dah dipersetujui lama dahuli semasa merdeka dan memohon kerakyatan. Dalam Islam perjanjian tak boleh dimungkiri. Dulu aku pun benci BN, tapi bila tengok sekarang PR memerintah Selangor dan PPinang makin teruk jadinya, asyik nak berpolitik sepanjang masa, aku pun naik menyampah. Seteruk2 BN sekurang2nya diorg masih respon pada masalah rakyat. Memang patut BN sekali sekala kalah biar jadi teladan. Tapi utk PR memerintah putrajaya.... tunjukkan kemampuan mentadbir negeri dulu baru aku percaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BN + GST = ahmad maslan = BaNGSaT

      Padam
    2. p.pinang & selangor makin teruk? ko duduk hulu banat mana? pendapatan dua negeri ni (especially penang) jauh meningkat berbanding waktu diperintah gerakan & umno.

      Padam
  5. Pas no1..huhu..peace.. http://myjobearning.com/?invite=22384

    BalasPadam
  6. Mahathir mana ada menyampah dgn najib.tu sume lakonan je. Time tu rakyat tgh meletop isu gst.saja nak alihkan perhatian kejap dan cari masa utk tindakan lepas tau rakyat marah. Hasilnye isu dah surut dan hilang cmtu je. Ni sume propaganda je. Sama mcm israel dok sedap lanyak palestin..rakyat dunia makin marah..tetibe ebola..sume citer pasal ebola.sedangkan kat palestin tu dok kne serang lagi. Lepas org dah tak ingt palestin..ebola pun hilang nth ke mana. Ni sume permainan media. Kalau dok kat atas...ada kuasa kawal media. Rakyat ni pemerintah boleh kawal dgn media je. Sedangkan drama melayu pun org boleh terpengaruh.apatah lagi drama yg umpama realiti namun sebenarnye lakonan semata-mata

    BalasPadam
  7. Saya pun blom nampak lagi bagaimana orang2 Melayu yg bekerja dgn kerajaan berani terang2 mengajak rakyat mengundi selain BN.

    50% gomen serven semuanya kalau x suka gomen, sengih dan duduk diam saja. 0.0000001% cuba berkempen bencikan UMNO. Lagi 48.99999% mudah sentap jika rakyat merungut apa2 hal berkenaan kerajaan sama ada kementerian, menteri2 kabinet dan paling sadis ialah prestasi pejabat dan jabatan awam.

    Rakyat kebanyakan sudahpun bersedia menukar kerajaan.. sebodoh2 rakyat kebanyakan, mereka tidaklah sebodoh pekerja gomen, terutama yg bekerja dgn SPR serta ketua2 jabatan yang dilantik UMNO.

    Kualiti kerja gomen ternyata banyak memihak kepada UMNO yg membentuk kerajaan Malaysia. Bukannya kepada kerajaan yg memerintah terutama di negeri yg diperintah PR.

    Lihat saja mufti2 negeri PR. Sumer mufti macam CELAKA. Ini blom kira lagi mufti2 negeri BN yg yelahpun sedia kita maklom yg dia adalah spesis BN yg paling HARAMJADAH.. Beliau suppose menjadi manusia kudus pengantara orang ramai dgn tuhan..Alih2 dialah menjadi makhluk paling sial untuk rakyat.

    Tak ramai dah yg sokong BN no noob. Sekitar 10% rakyat yg masih memegang kuasa yg mana dgn juasa, mereka berupaya menipu rakyat dgn pelbagai helah.

    Untuk pengetahuan juga, dgn kuasa yg dilihat sekecil ini, BN masih mampu mendapatkan kerusi parlimen sebanyak 120 kerusi (drpd 222) walaupun undi keseluruhan BN hanya diperolehi sekitar 5% sahaja. Ini adalah silap mata mudah dari DAULAH TERPENDAM.

    Daulah teroendam kedua ialah RAJA DAN SULTAN. BN telahpun membela dgn begitu baik setiap raja dan sultan. Dari segi kehidupan, wang, kemudahan, raja mendapat apa saja yg dihajati. Lihat saja GST, ada mana2 sultan atau raja membangkang GST? Tak lain dan tak bukan, cukai2 ini adalah duit rakyat untuk raja2 joli katak juga akhirnya.

    Persekongkolan raja dan pemerintah korup serta ahli2 agama dilihat cukup licik sehingga ada bermacam2 akta untuk mempertahankannya jika rakyat bangun menentang perikatan ini.

    Ingatlah..untuk rakyat bangun dari lena yang panjang, adalah sukar hal ini berlaku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini komen tanpa fakta. Sila panjangkan lagi akal anda.

      Padam
  8. sy nak bebas....so undilah calon bebassssssssssss.....

    BalasPadam
  9. boring la.. asik politik politik politik.. politik parti lak tu.. takde bende lain dah ke..

    BalasPadam
  10. bagi aku, ahli2 politik ni ibarat parasit jer. xde apa2 fungsi pun. menghisap darah dan mendatangkn penyakit jer. xde ahli politik jauh lebih baik dan aman daripada ada kat muka bumi ni.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...