Iklan Leaderboard

Khamis, 23 April 2015

30 Tak perlu kurang ajar dalam menyampai mesej baik

Berlaku sebuah peristiwa di sebuah food court, ada 3 orang lelaki ni betul2 kurang ajar dan biadap. Masa diorang pergi ke sebuah gerai makan, ada kakak tu ajak elok2 diorang masuk ke kedai dia, lepas tu ada lelaki yang berbaju biru tu jawab "Hmph! Kita makan kat kedai sana lah. Makanan pun kurang berminyak" depan2 kakak tu. Lepas tu geng2 dia pergi ke gerai lain yang pelayan dia seorang awek comel. Tahulah makanan kat gerai kakak tu berminyak, tapi tak payah la hina dan malukan kakak tu depan2 macam tu sekali. Nasib baik ada rakaman video sekurang2nya ada bukti.

Gambar hiasan
Video rakaman kejadian tersebut: 


Diadaptasi dari status ini:


Memang la mesej yang nak disampaikan bagus agar amalkan makanan secara sihat ketika makan di luar, tapi memberi imej yang kurang ajar dan tidak beradab sopan. Kalau tidak suka pun, cukup dengan menolak perlawaan tersebut secara baik dengan berkata, "Tak apalah kak, terima kasih." Ini siap mendengus dan buat muka bagai. Malah kalau nak menegur pun, tegurlah dengan cara baik tanpa mengguris hati kakak tersebut.

Walaupun ia sekadar iklan, tapi ia turut memberi contoh yang tidak baik kepada masyarakat, malah ia ditayang di kaca televisyen di seluruh dunia. Ini ke yang kita nak tunjukkan pada anak2 kita?




tags: iklan pemilihan makanan sihat filem negara kartun animasi cartoon amalkan makanan secara sihat ketika makan di luar

30 ulasan:

  1. Betul tu iklan nie kurang ajar sebenarnya sebab biadap depan rezeki.

    BalasPadam
  2. manusia mmg bermacam perangai..huhu

    BalasPadam
  3. kalau aku yang buat isu confirm lagi negatif persepsi orang kat aku. katanya aku suka cari salah jer.. hahahaha.. apapun saya setuju ada jugak iklan yang mesej nak di sampaikan tu baik tapi cara pulak tak betul.

    BalasPadam
  4. Hahaha. Gelak tak berhenti baca entry ni. Ingatkan video ape tadi. Btw good entry. Thumbs up :D

    BalasPadam
  5. kalau dia cakap sopan santun kau tak reti bahasa...ada faham!? ini yang jenis nasihat sopan santun pun tak reti bahasa dan terus dengan kebodohan...apa kess???

    BalasPadam
  6. Ya betul tu noob. Aku sbenarnya dah lama perasan pasal iklan ni. Mmg kasar. Xsangka plak ko up dkt blog. Thumbs up noob ..

    Nasib katun je. Kalu dkt luar jd viral dh ni hehehu

    BalasPadam
  7. Ya betul tu noob. Aku sbenarnya dah lama perasan pasal iklan ni. Mmg kasar. Xsangka plak ko up dkt blog. Thumbs up noob ..

    Nasib katun je. Kalu dkt luar jd viral dh ni hehehu

    BalasPadam
  8. Lambat la noob. Iklan ni dah berkurun dah on air.

    BalasPadam
  9. Kurang ajar bena tiga EKOR ni? Binatang?

    BalasPadam
  10. Siapa menteri berkaitan utk buat iklan ni? Ahmad Maslan? Shabery Ceek?

    Papepun...setiap kata2 yg keluar dr mulut anda mengambarkan keperibadian anda sebenar, x kira anda VVIP ke, ustaz ke, cikgu ke.....sekian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
    2. Ulasan anon fake plain di atas bakal dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
    4. jujur dia nih...maknanya dia kata Noob nih anjing sebab noob selalu sebut anjing Kpoop dalam banyak artikel dia...tahniah!

      Padam
  11. Oh!! Org klantan

    BalasPadam
  12. Dlm cite spt 'Pada Masa Dahulu..' pun byk adegan krg ajar ntra kancil, buaya n lembu. Wlupun hya watak2 bntng, ttp ia mpgruhi prwatakn knak2 sbgi pnonton utamanye.

    Filem2 xsah cite la, lg la..

    BalasPadam
  13. Aku dengan hasben pun meluat dengan iklan ni.... terlalu biadap menolak pelawaan orang... muka tu nasib baik kartun.. mengjengkelkan seh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takyah serius2 sangatlh, rileks2 suda...proot

      Padam
    2. Mamak! Kasi roti pondan satoo! Itu roti teda tulur kasi kuah banjir aar..

      Padam
    3. Roti pondan siap!! Proot...peace yo✌

      Padam
  14. mamat yg baru biru mmg selalu kurang ajor...
    itu ari depan kitaorg semua dia nak bagi rasuah suruh undi dia jadi ketua.
    nak rasuah nasi lemak jer pon....
    nasib baik ada sorg pakcik tue sekolahkan dia balik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.memang.kurang ajar tul la mamat baju biru tu.dah lama sabar aku nengok dia

      Padam
    2. Mamat baju biru tu nak raih perhatian ��

      Padam
  15. haha sampai ke lubang cacing engko berusaha membetulkan sikap orang malaysia.syabas inspektor sahab!

    BalasPadam
  16. Mesej dah bagus dah suruh makan makanan kurang minyak.
    Medium dah molek dah gunakan animasi komputer utk tarik minat pelbagai lapisan masyarakat.
    Malangnya, cara penyampaian pula salah.
    Nanti kalau anak kecil yang tak tahu apa terikut perangai macam dalam video tu susah laa jadinya. :(

    BalasPadam
  17. Betul tu.. mesej dia supaya makan makanan yg sihat dah betul dah..

    tapi cara penyampaian tu salah TT^TT

    ada kowt dekat real yg macam tu.. kadang rasa nak sepak2 je.. risau org yg jual tu terasa hati..

    BalasPadam
  18. mmg dah agak mesti iklan katun nih, igtkn ramai org x perasan. so no complain selama tuh aku buat xtaw ja kehkehkeh..

    BalasPadam
  19. memancing?
    Makan?
    terbaru, terapi urutan kaki oleh cik-cik ikan!!
    Hanya di BB Joran Restoran Terapung

    BalasPadam
  20. ada betulnya jugak mesej yang cuba disampaikan tapi nampak kurang ajar pulak.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...