Iklan Leaderboard

Jumaat, 13 Mac 2015

9 Betapa manusia tidak boleh hidup tanpa orang lain

Derih, bukan nama sebenar. Beliau menimbulkan persoalan betapa tahyulnya seorang manusia untuk hidup tanpa ada keperluan untuk mempedulikan orang lain.




Kerana kubur asing-asing, bukan alasan untuk tidak peduli.
Siapa yang boleh mati sendiri-sendiri?

Semoga kita menjadi orang yang peduli dengan masyarakat dan orang sekeliling.

Kredit to Taufik Naim @ Taufiking.




tags: derih peduli #derihpeduli nasihat psa video kubur masing asing golek pakai kapan tanam masuk korek sendiri

9 ulasan:

  1. so bila noob nak kawin ni? hehe2 ayat tak leh hidup tanpa orang lain keke2

    BalasPadam
  2. Ayat budak2 baru nk up ... Bila di tegur ..Kubur masing2 .. Kang Mampus kapan mandi golek masuk dlm kubur sendiri.. hehehew..

    BalasPadam
  3. noob iklan rahsia jadi jutawan dkt blog ko ni boleh percaya ke. tone excell modal RM90 dapat RM300K. ni bisnes MLM ke bisnes kencing ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. contactlah tuan punya badan tanya dia sendiri, aku pun tak tahu

      Padam
  4. camne pon kena puduli jugak sebab dah jadi fardu kifayah.. ape2 pon pocong tu memang menakutkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak takut apa. Mayat dah siap kafan. Ko ni mesti x pnah ziarah org mati. Betul x?

      Padam
  5. tak berani nak bukak lagi.. esok ja lah.. ahahaha XD

    BalasPadam
  6. Orang perempuan ramai mungkin jadi mayat, kapan sendiri dan terlupa gali kubur sendiri.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...