Iklan Leaderboard

Khamis, 9 Mei 2013

78 Berhimpun di stadium VS berhimpun tepi jalan

Perhimpunan... satu lagi perhimpunan iaitu Himpunan Suara Rakyat Suara Keramat telah diadakan malam tadi di Stadium Kelana Jaya walau disimbahi hujan bagi mengadakan protes bagi menolak penipuan PRU13. Aku ingat dah habis pilihanraya ni dah takde orang nak berhimpun2 dah, at least dalam masa terdekat ni, tapi masih ada. Nampaknya demam PRU13 masih belum reda.






Dianggarkan lebih 50,000 orang yang hadir yang rata2 memakai baju hitam yang bermotifkan kes blackout sewaktu hari pengundian tempoh hari. Nak tengok update tengok kat fanpage Pakatan Rakyat Election News. Walau aku memang bukan jenis yang suka pada perhimpunan dan demonstrasi beramai2 ni, tapi orang2 yang nak berkumpul tu hak mereka yang percaya kepada perjuangan mereka, dan aku pun tak kisah sangat sebab mereka berhimpun dalam stadium, walaupun mungkin ramai pengguna jalanraya area situ sakit hati sebab jalan jem teruk.


Cuma aku agak anti dengan perhimpunan2 yang dibuat tepi2 jalan macam kempen flashmob tekan hon kereta anda kalau anda sokong Pakatan Rakyat yang dibuat oleh budak2 muda pada minggu lepas, sampai ada yang menyebabkan pergaduhan dan tragedi berdarah di Ipoh. Ini adalah video yang dikeluarkan dahulu oleh penyokong PR yang menunjukkan betapa teruknya penyokong BN baling2 botol sampai dan bergaduh sampai ada peserta flashmob yang berdarah2 kena pukul teruk.


Yang ni pulak video yang menunjukkan start dari awal kejadian macam mana boleh tercetusnya pergaduhan tersebut.


Bagi aku bukan Najib salah, bukan Anwar salah, bukan Nik Aziz salah, tapi yang salah dan menjadi punca adalah budak2 baru nak up yang buat flashmob tu. Kalau diorang tak buat kempen tepi jalan takdenya pergaduhan antara budak flashmob PR dan geng motor BN ni berlaku. Dah la ada yang melintas jalan sesuka hati, berdiri kat divider tengah dan lampu isyarat, berdiri atas jalan sampai dah makan jalan orang dan menghalang laluan. Tahu tak perbuatan tu walau nampak kreatif tapi sangat mengganggu lalu lintas, hanya menyusahkan dan boleh mendatangkan bahaya kepada pengguna jalanraya yang lain?

Aku tahu semua berkobar2 dan bersemangat sangat nak berkempen dan tarik undi, darah muda lah katakan tapi bukan macam ni caranya. Kalau nak berhimpun sangat sila buat di stadium, dewan komuniti, balai raya, shopping complex, kedai mamak dan di tempat2 lain selain tepi jalanraya, sama la macam perhimpunan BERSIH dulu.


* * * * * * * * * *

Bonus: Video luahan hati seorang gadis rakyat negeri Melaka kepada hero kesayangan bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam kerana kalah pilihanraya. Beliau harus rasa terharu kerana ada juga rakyat Melaka yang menitiskan air mata sampai macam tu sekali kerana begitu tersentuh dengan segala pengorbanan dan jasa beliau selama menjadi Ketua Menteri.





tags: perhimpunan himpunan demonstrasi demo protes suara rakyat keramat stadium kelana jaya 8 mei tolak penipuan spr pru13 pilihan raya 13 5000 peserta tsunami cina malaysia flashmob flash mob tragedi berdarah ipoh gaduh penyokong pr pakatan rakyat bn barisan nasional jalanraya jalan raya video luahan hati gadis perempuan rakyat negeri melaka kepada hero kesayangan ketua menteri ali rustam sebak menangis air mata hingus terkeluar

78 ulasan:

  1. Balasan
    1. woha 2nd butoh pak hang.

      Padam
    2. 3rd kepala jubor orang minyak kt atas.

      Padam
    3. 4th orang minyak gila seks meroyan kat blog noob bangang.

      Padam
    4. Ramai Cina je malam tu.. hark tuih!

      Padam
    5. entah bila la org melayu yg dalam pakatan ni nak sedar??? dorang cuma diperalatkan oleh org cina....

      Padam
    6. Haaaaa, cam bangsat je otak2 spesies nie..bila ada himpunan cm bersih dsbnya, ckp melayu je pergi@ melayu sama melayu bgaduh cine tepuk tgn..tp bile cine join ckp lak diperalatkan..cm sial je..join salah, xjoin salah..bak kata jambu, apa pun xbleh........

      Padam
  2. Bhai Noob...

    Stendet la bhai.... hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. standard kepala jubor ko la tapir.

      Padam
  3. himpunan yg x beri apa2 makna lagi...semuanya dah terlambat

    BalasPadam
    Balasan
    1. himpunan org cina bengang nuar jubor tak dapat jadi PM. tak dapat la dorang nak merasa negara malaysian malaysia.

      Padam
    2. terpaksa la puak2 kapir ni tunggu 5 tahun lagi hehehe......

      Padam
    3. bersabar la duhai kafir lahanat...kuikuikui....

      Padam
    4. http://arifomar.blogspot.com/2013/05/hoi-pukimak-ini-tak-rasis-ke-kah-kah.html?

      Padam
    5. mohon noob buat entri pasal link kat atas ni.....jangan rasis, noob....jangan hentam orang melayu je....ko kan atas pagar.....walaupun aku tahu ko ni jenis takut bini, tapi ko kena berani berjuang untuk keadilan.....jadilah lelaki, noob...

      Padam
    6. logik pemimpin bn,x menyokong mereka bermakna cina rasis,sedangkn isu rasis ni dh lama bukan hanya timbul bila org cina x sokong mereka. org cina hanya menyokong parti politik yg lain itu shj. rasis ke tak itu bukan pd kaum tp pada individu. bukan semua org melayu rasis, bukan semua org cina rasis, tp segelintir dr mereka ada yg rasis. drpd tuding jari ckp org itu rasis org ini rasis, baik kita sama2 muhasabah diri dan terus menyeru serta mendidik kaum lain utk kikis sikap rasis.

      Padam
    7. Kalau majoriti cine sokong bn x lak ckp cina rasis? Masa barisan alternatif wujud dulu kalah sbb majoriti cine sokong bn..kalau blah dia semua boleh, kalau swing sini serba xleh..

      Padam
  4. InsyaAllah kawan-kawan kita seluruh Malaysia serius nak UBAH semua ini. Ya, mungkin bukan PRU13. Adik perempuan saya umur 20 tahun yang tak layak mengundi tahun ini geram dan tak sabar nak mengundi pada PRU14.

    Kawan-kawan saya yang sayangkan negara, dah mula ambik inisiatif mulakan perbincangan/perancangan untuk hadapi PRU14.

    Yang mengharukan, mereka bukan ahli mana-mana parti, mereka rakyat Malaysia yang benar-benar inginkan perubahan dan kebaikan untuk Malaysia!

    Jangan pandang remeh suara rakyat!

    *reformasi! :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. seluruh malaysia?? bitch please......

      Padam
    2. mereka adalah ahli politik pembangkang......rakyat sebenar adalah yg macam aku ni.......hidop selamber je.....janji cukup makan......yg terpekik melolong cam anjing ni adalah ahli politik PEMBANGANG yg terlebih bangang susah nak terima kekalahan.....

      Padam
    3. anon atas ni x gi kerja ke???? meroyyan kat blog orang....

      Padam
    4. bhai macai umno, bn mmg menang kerusi tp majoriti undi% memihak ke pembangkang..jgn x tgk statistik lak melainkan ko budak dungu..

      Padam
  5. kalau tanya aku lah kan, pilihan aku

    1st. pilihan raya.
    2nd. jalan raya.
    3rd. stadium untuk dengar konsert atau layan bola boleh lar.


    belajar dari pemuda mesir, belajar dari pemuda tunisia. tapi itu dulu la. sekarang umur makin naik, ada juga terfikir buat apa susah susahkan diri. hidup taklah susah sangat,masih ramai yang susah dari aku. masih ada kerja tetap, mampu naik kereta. masih ada rumah untuk tinggal walaupun menyewa, mampu makan di restoran, melancung bila cuti, berhobi dan beriadah. hidup sendiri-sendiri lagi senang. tak perlu susahkan diri untuk orang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh jgn lupa ajak org islam dan tunjuk akhlak baik pada org islam untuk mengajak mereka masuk islam, tu tanggung jawab anda dan say dan sekali umat islam apabila mengucap 2kalimah syahadah, klu anda bukn islam semoga Allah S.W.T. bg anda hidayah amin...

      Padam
    2. FIrst~!! BN

      Padam
  6. klu perhimpunan ni masuk tv3 tv1 tv2 tv9 tv8 ntv7 ..mesti cerita negatif nyer lah...burukn itu inilah..habislah makcik pakcik yg kt kampung tu pun percaya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. termasuk lah mak bapak ko yg kerja kuli batak untuk orang cina....

      Padam
    2. sdar pun diri, kite turut bgantung kt kaum cine, serius ckp, kalau xde bangse cine yg korang dok hina sgt tu leh ke msia smpi tahap nie? Blagak je lebih kutuk cina, kerja bwh tokey cine, beli spare part kdai cine, beli brg runcit hypermarket cine, beli topup/hset kdai cina, tp ttp x sdar diri kutuk cine lebih2..hak tuihh!

      Padam
    3. ntahnyer..ckap je lebih kutuk kaum sendiri..dah bn berat sebelah..mat hiphop butahati..cina klu dh tau terus bertindak jer..tkde komen kutuk2 cm mat hiphop.

      Padam
  7. Balasan
    1. Betul tu.. sedih melayu dibalaci oleh puak pelampau cina..

      Padam
    2. melayu cuma dikuda-kudakan oleh cina....

      Padam
  8. Bodoh punya rakyat msia,ingt pru abs dh bab2 politik ni,
    ada lg yg nak melalak..dah ler tu..fokus nak hidup kedepan2 pula..
    gimik je lebih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hidup dorang kebelakang....masa depan dorang kebelakang....

      Padam
    2. mcm lah cerah sgt masa dpn ko..stakat kerja upah jadi macai provoke setiap komen org..sian ko..

      Padam
  9. wow... dah sampai tahap yg cmni ni, kalo dorang masih tak paham lagi yg rakyat sudah muak dengan propa dan penipuan dan mahukan kebenaran, tak tahulah nak kata apa dah... mana mau lari/cover lagi? explain yourselves to the rakyat ini kali juga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. rakyat muak dengan nuar gay tua je.....bukti?? tengoklah sendiri keputusan pru13....

      Padam
    2. betul tu.. rakyat muak dgn anuar.. anuar tu tau cakap je.. pandai debat je.. kerja? wait n see la.. kalau org lain yg pengerusinya mcm nik aziz ke. boleh la aku terima

      Padam
    3. rakyat muak ngan nuar? Lwk lah lu nie..sndiri fikir sendiri rasa rakyat sama fikiran otak lembu lu nie..berikan bukti rakyat tolak nuar bhai? Jgn hanya anggapan ko je

      Padam
    4. plain..jgn lyn sgt macai diatas cakap x serupa bikin fitnah sana sini ...anyway well said

      Padam
  10. Saya selaku wakil dari NGO2 anon di Malaysia, Persatuan Anon Negara Timur Asia Tenggara (PANTAT), Kesatuan Anon Tanah Melayu (KOTE), Persatuan Komuniti Islam (PUKI), Persatuan Komuniti Islam Melayu Kelantan (PUKIMAK), Kesatuan Anon Elit KL (KONEK) dan lain2 dengan rendah hatinya merayu supaya rakyat Malaysia yang memiliki IC biru supaya tidak terlibat dengan sebarang perhimpunan yang tidak membawa sebarang manfaat....sama-samalah kita menolak dakyah dan fitnah yang dilampiaskan oleh Anuwar Gaytua Al-Jubori....sekian terima kasih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.. dah terang lagi bersulu gay tua balun semua jenis lubang depan belakang.. BN jugak yang disalah dia..

      Padam
    2. sendiri tulis sendiri komen pakai anom lak..mcm sial lah lu nie..

      Padam
  11. haha, mat hip hop meroyan.

    BalasPadam
  12. Salam Mat_hip-hop, jia anda Islam, semoga bila anda mati nanti takde orang Islam nak solat jenazah, kebumi dan talkinkan anda.

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang islam??? do you mean orang melayu???

      Padam
  13. Kepada Dato Seri Najib Razak,
    Perdana Menteri Malaysia

    Kami dari Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur) mendesak agar Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak bertanggungjawab ke atas keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang disifatkan paling teruk dalam sejarah Barisan Nasional dan seterusnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional atas sebab-sebab berikut:

    1. Prestasi yang amat buruk dalam PRU13, gagal mendapatkan majoriti 2/3 malah semakin merosot dengan Barisan Nasional hanya mendapat 133 kerusi Parlimen, penurunan 7 kerusi berbanding PRU12 mendapat 140 kerusi walaupun telah membelanjakan begitu banyak wang untuk berkempen terutama iklan di laman-laman web gergasi seperti Youtube, Facebook, Google, Yahoo dan lain-lain.

    2. Amat memalukan apabila 4 calon bertaraf Menteri Kabinet, 4 Timbalan Menteri dan 2 Menteri Besar telah tewas.

    3. Kehilangan sokongan daripada pengundi bukan Melayu dan Bumiputera terutamanya daripada kaum Cina menunjukkan bahawa gagasan 1Malaysia telah gagal sama sekali.

    4. Kegagalan Dato Seri dalam menangani isu-isu semasa yang dibangkitkan seperti korupsi yang melibatkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Taib Mahmud dan lain-lain pemimpin tertinggi Barisan Nasional memperlihatkan kelemahan Dato Seri sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

    5. Kontroversi yang melibatkan isteri Dato Seri, Datin Seri Rosmah Mansor adalah merupakan liabiliti terbesar bagi para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional dan antara penyebab utama segala usaha yang telah kami buat selama ini untuk kembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO menjadi sia-sia.

    6. Prestasi Dato Seri Najib Razak mengetuai jentera Barisan Nasional diakui sendiri oleh Tun Mahathir di mana ia lebih teruk daripada prestasi Pak Lah semasa PRU12 (Sumber).

    Dengan alasan-alasan yang telah diberikan, maka dengan ini amat wajarlah sekiranya Dato Seri Najib Razak mengundurkan diri dan memberi laluan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggantikan tempat Dato Seri sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia yang baru.


    Sekian dari kami,
    Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur)

    MOHON SEBARKAN!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. macai PR detected!

      Padam
  14. saya sokong 100% najib letak jawatan..adalah lebih baik tan sri muhyiddin yassin sebagai perdana menteri baru..dan dia akan menjadi perdana menteri pertama mempunyai isteri yang menutup aurat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. anak die lak terdedah2

      Padam
  15. Terima kasih Kerajaan BN yang perihatin kerana akan melaksanakan GST keatas semua barangan.. Serta menambah potongan 1care 10% ke atas pendapatan rakyat.. terimakasih kerana mendahulukan rakyat..

    BalasPadam
  16. Melayu sama melayu bergaduh.melayu sama melayu memukul sama sendiri = melayu rugi + melayu yang sakit.

    BalasPadam
  17. btul la...menggangu lalulintas...x salah berkempen...tp bila kita cakap ganggu lalulintas...dikatanya kita macam2...kata kita perkecilkan usaha diorg la...itu la...ini la...seolah2 kita lak yg salah...nak kata budak2 baru nak up masing2 dah jd bapak budak...haishhhh...pendek kata...kita la salah sume...dia la yg betol...

    BalasPadam
  18. to be fair...kalau bn x meningkat prestasi pru13 sbb hilang kerusi n ramai ckp better najib letak jawatan...sama gak kat anwar...kerusi parliment pkr pun kurang...better letak jawatan gak..same goes to PAS...so better DAP yg memimpin negara sbb DAP the only parti yang meningkat kerusi parlimen...so PM malaysia sepayutnya Karpal singh,LGE atau LKS kalau teori di atas diambil kira.


    ps - sbnrnya kerusi UMNO pun meningkat...cuma kerusi MCA yg kalah teruk yg menyebabkan kurang 8 kerusi parlimen compare pru12. so better soi lek letak jawatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro..to be fair anwar bukan presiden pkr macam najib presiden umno. presiden PKR ialah Wan Azizah. anwar just an advisor. dan yang benarnya anwar leader PR. untuk maklumat ko prestasi PR lebih memberansangkan berbanding PRU2008. PR berjaya menaikan 7 orang MP berbanding 2008 dulu. dan PR mendapat undi popular lebih 400k. tak payah nak tunjuk ko atas pagar. wal hal umno totok.dan tak payah la nak jadi batu api. DAP lebih awal endorse anwar as ketua pembangkang. cakap biar la berfakta.

      Padam
    2. ko cakap umno berjaya naik kerusi mp benar tapi sebagai presiden BN najib telah gagal berbanding anwar berjaya sebagai leader PR. so najib bukan saja tak layak jadi PM disebabkan prestasi lebih buruk dari pak badollah badawi tapi sebagai presiden BN pun najib merosot. elok bagi pada parti parti dari borneo jadi presiden BN since parti dorang lebih berjaya hingga membantu BN membentuk kerajaan.

      Padam
    3. kerusi parlimen yang di perolehi BN di semenanjung=76
      kerusi parlimen yang di perolehi BN di Borneo=57

      kerusi parlimen yang di perolehi PR di semenanjung=80
      kerusi parlimen yang di perolehi PR di Borneo=57

      BN ditolak oleh warga semenanjung.hanya bantuan SPR melalui pecahan undi gerrymandering memenangkan BN dibanyak kerusi pedalaman dan Borneo.

      Padam
    4. mahathir pun kata prestasi najib kurang memuaskan....pasni siapa next PM?

      Papepun mmg undi popular PR menang...sepatutnya secara logik PR yg menang...semua salah SPR..pecahan parlimen n dun mengikut populasi x balance...bilangan pengundi parlimen bandar lg btk dr kaw luar bandar.

      maybe semua ni sbb spr ..kalau bg dgn adil jumlah pengundi ikut parlimen...PR dah menang.

      Padam
    5. utk kiraan lebih adil...kemerosotan dikira dr previous pru n curreny pru...mmg patut pak lah merosot dr hmpir menguasi 90% kerusi parlimen berkurang menjadi less 2/3 kerusi...najib just less 7/8 kerusi je...undang2 mengatakn BN menang mengikut bilangan kerusi parlimen..bukan undi popular..ni semua sbb system demokrasi barat yg tak mengikut undi popular tp ikut konsep parlimen.

      Padam
    6. sy betulkan fakta tanpa nama di atas

      total
      bn - 133
      pr - 89

      semenanjung
      bn - 85
      pr - 80

      sabah sarawak labuan
      bn - 48
      pr - 9

      so semenanjung majoriti mudah BN menang
      tp undi popular BN kalah utk seluruh malaysia n semenanjung

      Padam
    7. ok...sy setuju. anwar penasihat umum pkr

      presiden pas - abdul hadi
      presiden pkr - wan azizah
      presiden dap - karpal singh
      presiden umno - najib
      presiden mca - soi lek

      presiden umno,pas,pkr,mca letak jawatan. anwar (ketua PR) n kepimpinan dap yg diterima rakyat

      Padam
    8. Ayam nigga. ko ni penganalisis politik ker?
      byk2 ko punya tulisan. kali ni aku rasa ko memihak kpd dacing.

      Dlm situasi skrg. Mengundi pun sudah. istilah atas pagar dah x wujud. sama ada dacing atau bulan.

      Kah kah kah

      Padam
    9. aku hentam bn n pr sekali...aku tegakkan fakta n nombor yg ada....aku kdg2 mrh dgn pnyokong tegar PR yg suka percaya rumors yg belum tentu sure di internet...nanti biar noob buat post pasal mca n rosmah...aku mmg akan bg info yg menghentam bn lak...bila aku ada info yg memihak bn..bukan maknanya aku org bn...sama gak utk pr

      kdg2 kita dlm politik very selective...bila kene kat bn boleh tahan korg tegakkan info. so aku neutralkn balik. spt contoh...dt research aku mmg xde rumors blackout peti undi hilang etc...tp spr x adil bila pembahagian kerusi parlimen mengikut jumlah penduduk...harap spr buat pensempadanan semula parlimen n dun supaya tele dgn undi popular at least...ikut logik undi popular sepatutnya srlari dgn kerusi parlimen..baru mengambarkan majority wins...for my own opinion sepatutnya. PR menang pru ni...cuma x suka yg dap yg menguasai pakatan rakyat ikut jumlah penguasaan kerusi parlimen.

      x kisah hadi anwar jd pm...cuma mereka akan dikontrol oleh parti yg majority dlm parlimen. personally better hadi jd pm dr anwar...sbb anwar ni bg sy mcm xleh dipercayai sgt lg2 byk memihak dap dr pas.

      Padam
  19. patut la semalam gua x sempat tgk cite cucu menantu sbb jalan jem.. rupanya ada perhimpunan haram ni. sial lah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ape yg haram..? polis tak haram pun. memandai jer ko ni. pui!

      Padam
    2. haram la sial.. takde permit! hark tuih! macai DAP laknat!

      Padam
    3. permit dunia jer..permit akhirat tk tau...sbb nk tuntut hak kebenaran sebenarnya..byangkan lah bnyak berlaku berat sebelah dlm pilihan raya,black out la..dakwat la..pe lg la..itu lg penting dri tngok cite cucu menantu tu.

      Padam
    4. penting x penting cite cucu menantu ni bukan isu besar. isu skrg ni, aku keluar opis pkl 5.30, sampai rumah pkl 7.30 tau x?? sepatutnya pkl 6.15 aku dah sampai rumah.

      kalau dah tau benda tu lg penting, buat la secara sah, secara betul. dok buat perhimpunan haram ni apasal?????? nyusahkan aku je.. susah sgt ke nak buat bantahan secara sah dan betul????

      bacala ni:
      "Rakyat berhak mencabar keputusan PRU, tetapi melalui saluran undang-undang. Jangan pergi ke jalan raya berdemonstrasi dan memanggil seluruh dunia menceritakan kami tolak PRU,"

      Buat PETISYEN lain kali, buat perhimpunan haram buat apa?? sial lah!

      Padam
    5. apa yang haramnya? berhimpun dalam stadium haram ker? IGP pun tak kata haram yg ko membabi bodoh nak haramkan perhimpunan tu pesal? ko tu yg sial. cakap ikut sedap. huhu

      Padam
  20. PRU13 memang da tamat noob..tapi semangat anak muda warga 1malaysia takkan padam. regime change tetap akan berlaku. bak kata anwar, kalau bukan hari ini, hari esok, kalau bukan bulan ini bulan depan, kalau bukan tahun ini tahun depan, kalau bukan kami, anak-anak dan keturunan kami yang akan lakukan.
    gandhi, mandela, semua ambil masa hampir 30tahun. anwar baru berapa tahun? rakyat mesir? 30tahun ditipu mubarak. sampai satu masa, akan meletus juga. umno bn tidak akan kekal sebagaimana dakwat yang tidak kekal selamanya. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar dah kena rasun arsenik pun masih lagi sihat.. rasaya umur anwar ibrahim akan tahan hingga 120 tahun. Kecuali dia eksiden tengah jalan..

      Padam
    2. tak ada masa aku nak susah2 utk org lain,hdp aku pn tunggang langgang lg nk berpolitik 24 jam mcm korang.

      Padam
  21. eh bukan katanay 120k penyokong datang?

    lagi satu, video meratap tu amat epic. aku bangga tengok org melaka berpantun, bergurindam bagai.

    BalasPadam
  22. A ah awex ni ada pluang jd bini muda tok ali. tak pun jd menantu tok ali ehewhew. macam ada atok tua menangis masa PAU. Terus Dpt Dato'.

    Awex ngan air mata xdpt dipisahkan. Jgn biarkn diri kita di perdaya oleh awex yg sedang nangis.

    Kah kah Kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo ko tengok mak ko menangis, apa ko rasa? ada rasa mcm tertipu ke?

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...