Iklan Leaderboard

Sabtu, 25 Mei 2013

20 Gejala lelaki lembut yang semakin membarah

Apa yang best sangat dengan Bobo sampai dijemput buat persembahan Hari Guru di sekolah bersama guru2 sambil disaksikan oleh ratusan murid?


Mungkin ramai yang suka dan anggap ia hanya untuk berhibur semata2, yelah Hari Guru setahun sekali, bukan selalu para cikgu jadi sporting buat aksi gila2, tapi why Bobo? Apa signifikannya?


Seorang lelaki sepatutnya bersifat kelelakian dan menunjukkan kejantanan mereka, bukan bersifat lembut dan kewanitaan. Namun tak dinafikan, wujudnya golongan minoriti spesis lelaki lembut, sama seperti wujudnya spesis wanita keras. Dan tak semestinya lelaki lembut itu gay dan wanita keras itu lesbian. Biasanya mereka ini menjadi begitu kerana ia telah dicorak dan dipengaruhi oleh persekitaran sejak dari kecil lagi sama ada faktor ibu bapa dan adik beradik di rumah mahupun kawan2 sekolah. Memang mereka sendiri tak mintak jadi macam tu, dan kita sebagai masyarakat pun tak boleh menyisih dan memandang hina kepada mereka.


Tapi adakah kita mahukan orang lelaki yang mempunyai sifat yang berlawanan dengan fitrah lelaki ini semakin bertambah? Kita janganlah menyisih mereka, tapi tak perlulah pula kita mengangkat mereka seperti ikon sampai tahap seperti kita mengiktiraf tarian2 dan gaya2 yang bertaraf super annoying tu, lainlah kalau dia seorang yang mempunyai pencapaian dalam bidang intelektual,  akademik, inovatif, perniagaan, takde masalah pun kalau nak jadikan dia ikon atau role model.

Adakah kita nak menggalakkan lagi lebih ramai pelajar2 lelaki menjadi lembut? Kalau kau ada anak lelaki, adakah kau tak kisah dia menjadi lelaki lembut dan buat gaya2 yang cukup geli dan loya lalu upload kat Youtube untuk tontonan 1Malaysia. Cukuplah Bobo tu dah terkenal di Youtube dan menjadi selebriti MIG, tapi rasa tak perlulah sampai tahap menjemput dia buat persembahan di sekolah yang menjadi sebuah institusi pendidikan generasi2 muda seolah2 kita mengiktiraf dan menggalakakan lagi gejala lelaki lembut ini.

Aku pun masa sekolah dulu ada kawan2 lelaki yang lembut. Ada sebahagiannya yang rela diratah senior2 di asrama dan ada yang kini telah menjadi shemale mak nyah yang benar2 menyerupai wanita. Namun ada sebahagiannya yang berjaya berubah dan sekarang ni dah kawin beranak pinak dah. Kita sepatutnya mendorong lelaki lembut ini untuk berubah menjadi lebih ke arah kelelakian, bukan terus menggalakkan mereka menjadi lelaki lembut ke arah kewanitaan.

Ini cuma pendapat peribadi aku, kalau ada orang atau cikgu2 yang tak setuju dengan pendapat aku dan merasakan gejala lelaki lembut dan pendidikan boleh mix, terpulang.




tags: bobo bubu datang buat perembahan sayang shae gwiyomi kiyomi live di sekolah smk subang bestari sempena sambutan hari guru cikgu gejala lelaki lembut bapok bapuk pondan nyah sotong shemale tranny transvestite gedik

20 ulasan:

  1. mmg dalam islam lelaki tidak boleh merupai wanita...begitu juga sebaliknya

    mereka boleh mengatakan yg mereka ada jiwa seorang wanita...tp kenapa xpki tudung,sembahyang saf wanita,mati ikut cara wanita...just menjadi wanita utk kepentingan peribadi.

    jika mereka ingat agama...mereka xkan buat perkara ni...cuma x fhm ramai berani melakonkan watak lelaki lembut di radio n tv seperti menggalakkan perkara ini berlaku..

    segala ciptaan Allah kepada setiap manusia adalah yg terbaik untuknya...byk2 bersabar n hadapi dugaan dgn penuh redha...semua ini adalah ujian.

    BalasPadam
  2. pelik giler,, comey sangat ke??? not even funny pun,,,

    BalasPadam
  3. geli sial tgk bobo giyomi. kah3. mcm xda org ln bleh jemput.cikgu pun join skali. bangang.

    BalasPadam
  4. daheck did i just watch? *brainfreeze*

    BalasPadam
  5. dulu cikgu aku bila anak murid buat persembahan menari, dia sambil menagis naik atas pentas, tutup radio.


    dankami paham apa kami buat menyalahi ajaran agama.

    ni, dunia terbalik dah kot.

    sorry cikgu-cikgu, saya tau hampa nak seronok-seronokja, tapi, tak sesuailah..

    BalasPadam
  6. burn before they lay eggs!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kill it with laser beam

      Padam
  7. Kasi je dia ni

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. Betul kena dorong bukan memulau... Sebelum dorong berubah, at least kena check kenapa jd mcm tu. Sy penah jumpa yg sengaja ubah lembut nk ikut kwn. Dulu ok je, tetiba lembik semacam. Yg sy ingat lelaki sengaja nilah kena 'belasah' paling teruk...

    #bertegas dan berkasar kdg2 pun ada kesan baik jgk...

    BalasPadam
  10. We're more open nowdays..

    Kalau dulu kena kutuk kaw kaw tak pasti la menyampah benci atau nak bagi mereka sedar.. tapi sekarang macam dah biasa even lembut dan pondan ni pun dah jadi sebahagian daripada Msyarakat.. banyak banyak bidang dikuasai lelaki lembut dari mak andam (yang menyolek pengantin perempuan - tak tahu la mana batas-batas islam disitu), menjahit fesyen dan sebagainya bahkan ada juga jadi artis..

    Orang sekarang dah tak kisah kot.. kau nak lembut ke nak keras ke apa.. asal tak menyusahkan orang..

    Aku pun ada kawan lelaki lembut yang dah kawind an beranak pinak "keras" aje pun hahaha.. tapi jenis yang dah terlebih lembut dan kronik sampai pakai baju perempuan memang payah nak lentur.. Apapun semoga Allah berikan mereka hidayah untuk kembali kepangkal jalan asal kejadian lelakid an perempuan..

    BalasPadam
  11. xpe la lembut pun, asalkan jgn gay sudah.

    BalasPadam
  12. Hati luluh melihat video ini. Tak cukup bagi seorang guru hanya sekadar mengajar sahaja kepada anak-anak ummah, akan tetapi proses meng'taadib'kan anak-anak murid lagi-lagi perlu diambil serius..

    Tak mustahil generasi muda negara kita semakin parah dengan penyakit hedonisme. Sebab di sekolah pun para guru tak mampu untuk menjadi contoh yang baik dalam proses pemurnian adab.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cik lyn. sudikah cik lyn menjadi isteri saya? saya janji akan mjaga cik lyn sepanjang hayat saya...

      -anon baik-

      Padam
    2. Hehehe ... Cam nie pun boleh eak ?

      Padam
  13. sekali tengok Bobo ni macam Adi Putra puun ada

    BalasPadam
  14. Inilah bukti tahap pemikiran cikgu2 di malaysia ni. Tak tahu membezakan antara betul dan salah. Malaysia tak akan berubah menjadi lebih baik jika inilah corak pemikiran pendidik!!! Teachers,shame on you!!!! SALAM

    BalasPadam
  15. funk bobo..perosak minda..jahanam generasi...smua lembikkkk!!!

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...