Iklan Leaderboard

Selasa, 5 November 2013

8 Kemenangan buat Pahang dan PAS

Kelmarin pasukan bola sepak Pahang menamatkan penantian selama 21 tahun bagi menjulang Piala Malaysia apabila mengalahkan juara bertahan Kelantan 1-0 pada perlawanan akhir di Stadium Shah Alam dengan gol tunggal disumbatkan oleh penyerang import dari Argentina, Matias Ruben Conti.


Sebentar tadi pula dalam Pilihan Raya Kecil DUN Sungai Limau, PAS berjaya mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau apabila calonnya, Mohd Azam Abd Samat menang dengan majoriti 1,084 undi mengalahkan calon BN, Dr Ahmad Sohaimi Lazim.


Nampaknya pertandingan kali ini menyaksikan tuah memihak kepada 2P (Pahang dan PAS), namun boleh dikatakan kedua2 kemenangan adalah kemenangan yang tipis.

Pahang menang dengan perbezaan 1 gol.


PAS pula menang dengan majoriti 1,084 dengan undi majoriti merosot daripada 2,774 pada PRU13 lalu yang dimenangi oleh Allahyarham Ustaz Azizan Razak.


Namun tak kira walaupun kemenangan itu besar atau kecil, dalam suatu pertandingan hanya ada yang menang, dan yang kalah. Menang tetap menang, kalah tetap kalah. Takde juga istilah menang dalam kalah whatsoever untuk sedapkan hati sendiri.

Tapi sudah menjadi lumrah sifat manusia, bila sudah kalah ada saja yang tidak puas hati, bak kata pepatah, rumah sudah siap tetapi pahat masih lagi berbunyi. Jarang kita dengar orang yang kalah atau yang mengalami kemerosotan prestasi mengakui yang ia adalah disebabkan kelemahan mereka sendiri, sebaliknya terus mencari alasan dan masih menuding jari menyalahkan orang lain pula atas kelemahan sendiri.

KAFA, sila kaji kelemahan diri kenapa pasukan Kelantan boleh kalah dalam final Piala Malaysia 2013.
UMNO, sila kaji kelemahan diri kenapa masih tak boleh menang walaupun jentera parti dari seluruh negara turun berkempen dan sudah bagi pelbagai gula2 pilihanraya.
PAS, sila kaji kelemahan diri kenapa majoriti boleh merosot lebih daripada 50%.

Salam Maal Hijrah 1435H.

Gambar hiasan - Awek UMNO di program tangkap itik di bendang.
Gambar hiasan - Awek PAS sekitar hari pengundian.

Oh btw, aku tahu kenapa Kelantan kalah. Diorang bukan tak nak menang, tapi diorang terpaksa bagi kalah agar si mangkuk hayun ni tak rogol mak dia sendiri.





tags: keputusan pilihanraya pilihan raya kecil prk dun sg sungai limau kedah pas bn barisan nasional umno calon ketua pemuda mohd azam abdul samat pensyarah kanan universiti pendidikan sultan idris upsi dr ahmad sohaimi lazim kemenangan menang kalah majoriti undi final perlawanan akhir piala malaysia 2013 pahang tok gajah 1-0 kelantan trw the red warrior nealofa vs siti nurhaliza sekitar hari pengundian koleksi gambar status facebook kalau kelantan menang rogol mak jadi pelacur bodoh gila elman ganu

8 ulasan:

  1. ahmad pakwe kacak sungai buloh..5 November 2013 1:50 PG

    semenjak noob hilang, semua awek2 dalam blog ni pun hilang...kembali lah noob...aku mintak maaf klau ada komen aku yg menyakiti hati ko...aku x berniat nak menyakiti hati kau yg sedia tersakiti tu....please come back noob....i miss u...love u mr anoobgant....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ni gile ape? meroyan x tentu pasal.

      Padam
  2. adat manusia...mana bole tgk org len lbey dr kita..
    huhu

    BalasPadam
  3. ala..kalah pun dapat 3juta..ko hadoo..kahkahkah

    BalasPadam
  4. Bola punya pasal, si elman tu mencarut pula ye.. memang betul tu, menang tetap menang.. kalah tetap kalah.. takd istilah menang dalam kalah.. haha..

    BalasPadam
  5. Noob ke mana ko menghilang. plz come back utk menceriakan hari awekz2 dan ari kam uhuhuhuhu. tgk dah xramai yg nak komen blog ni. si plain pun dah menghilang..

    BalasPadam
  6. kes FB tu org yang sama je tu.. tgk gaya penulisan dah tau... sapo yang caya tu memang buta hati la kot.. hahhaha... apapun salam maal hijrah buat semua....

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...