Rabu, 27 November 2013

26 Pengajaran kepada wanita yang mahu bercinta

Baru2 ini tersebar isu pelajar wanita Universiti Malaysia Pahang upload gambarnya bersama kekasihnya dalam keadaan yang tidak berapa menyedapkan mata memandang di Facebook miliknya dan mempunyai status pasal mengandung anak luar nikah dan Jakim tak boleh buat apa2.



Pertama kali bila aku baca berita pasal tu dan tengok kat Facebook awek tu, aku dah tau yang bukan dia sendiri yang upload gambar tu. Aku dah dapat agak yang upload gambar tu dan yang upload status tu adalah pakwe dia yang mungkin dah putus dan dia lakukan kerana nak balas dendam dengan memalukan ex-awek tersebut dengan upload gambar2 panas mereka ketika masa2 tengah hangat berkapel. Ia terbukti apabila pelajar perempuan tersebut tampil dan buat laporan polis mendakwa yang akaun Facebook tersebut adalah akaun palsu dan gambar2 tak senonoh itu disebarkan oleh bekas teman lelakinya. Aku percaya mungkin ada gambar2 lain yang masih ada dalam simpanan lelaki jahanam tersebut yang boleh dia gunakan untuk mengugut dan balas dendam kat ex-awek dia.

Aku taknak cakap apa sangat pasal awek tu, cukuplah atas apa yang dah dia lalui, tak perlulah kita tambah penderitaan dia lagi dengan mengutuk, menghina dan sebagainya. Semua orang melakukan kesilapan, aku percaya dia dah pun sedar akan kesilapan masa lalunya itu.

Cuma kisah ini harap dapat dijadikan pengajaran pada orang lain terutama adik2 kita yang tengah nak membesar dan baru nak kenal dunia ni.

  • Zaman sekolah tak payah nak bercinta bagai, korang tak matang, budak lelaki yang korang suka tu pun tak matang lagi, nak cari duit sendiri pun tak pandai lagi.
  • Jangan percaya kepada lelaki 100% sekalipun korang cinta dan angau kepadanya.
  • Jangan sekali2 serahkan tubuh badan korang untuk diromen diratah oleh teman lelaki anda selagi belum ada ikatan perkahwinan yang sah. 
  • Kalau korang mengandung anak luar nikah, yang rugi korang, teman lelaki korang boleh lepas tangan cabut lari buat tak tahu, kalau kena tangkap pun mungkin penjara dan denda sahaja, tapi korang yang pening kepala nak jaga sampai ke tua.
  • Bila tak sanggup memikirkan kena jaga sorang2 anak luar nikah tambah pula malu kepada keluarga dan masyarakat, tu yang amik jalan mudah gugurkan anak dan buang bayi merata2 kat dalam longkang, jamban, semak dan lain2.
  • Jangan sesekali bagi password Facebook, Twitter, email, online banking, no. pin ATM dan lain2 kata laluan yang penting kepada pakwe korang. Banyak dah aku jumpa kes macam ni bukan sahaja kat Internet malah berlaku di kalangan kawan2 terdekat aku. Semua password dibaginya dekat pakwe dia, last2 pakwe dia control hidup dia jadi macam hamba. Bila minta putus diugut macam2 siap pakwe dia update benda bukan2 kat Facebook dia. So terpaksa la libatkan mak bapak dan polis dalam hal macam ni.
  • Dan peringatan ini untuk semua perempuan tak kira yang bercouple atau dah jadi bini orang, jangan sekali2 bagi pakwe atau laki korang ambil gambar atau rakam video korang tengah buat hubungan seks ke, tengah mandi ke, tengah kencing ke pakai kamera atau handphone. Masa bercinta tengah bahagia memang tak rasa apa, tapi bila ada yang dah clash atau cerai, gambar dan video tu yang boleh dijadikan bahan untuk ugut korang, last2 bila tersebar video klip 3gp melayu korang kat Internet masa tu menyesal pun tiada guna kerana ia telah pun menjadi hak milik Internet buat selama2nya

Yang si jantan pun satu hal. Cukuplah dah dapat macam2 masa tengah couple, tak payah jadi bangsat dan dayus sangat sampai ugut dan malukan ex-awek ko bila dah putus. Aku tahu kau heartbroken, sakit hati, rasa gelisah, emosi tak menentu, sedih jiwa raga kena tinggal awek tapi kau tu orang jantan, berlambak lagi perempuan kat dunia ni ko boleh cari. Kau ingat dengan malukan ex-awek ko dia boleh nak kembali kepada ko ke?

People change, things go wrong, shit happens but life goes on.




tags: mahasiswi pelajar student perempuan wanita awek universiti malaysia pahang ump fatihah hakema kemaeiyz https://www.facebook.com/kemaeiyz aeiyz dann aizuddin mazlan https://www.facebook.com/aeiyz.dann/ status facebook fb jakim jaip perlu siasat upload muatnaik gambar lucah tak senonoh separa bogel peluk cium raba ramas khalwat bilik hotel cherating video klip melayu 3gp buat laporan polis dayus bangsat murahan

26 ulasan:

  1. http://malaysiamilitarypower.blogspot.com/2013/11/kejadian-pencerobohan-tentera-laut.html

    BalasPadam
  2. kdg2 kita pn bmbang tkut bnda ni trkna kt fmily kta.... mntk dijauhkn bnda2 mcm ni...

    BalasPadam
  3. masalah lelaki akn peragai c1ba1 niamahai emo cam k1maks ..yg buat benda pelik2 ugut2 org post benda aib org post komen lucah.. dan sbginya

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa c1ba1 ko komen niamahai kejadah apa???

      Padam
    2. CahayaAmanah, sila gunakan perkataan yang betul ketika memberi komen. Terima Kasih.

      -Presiden KoTe

      Padam
  4. http://mymedialab.blogspot.com/2013/10/7-sifat-cina-malaysia-yang-wajar-melayu.html

    BalasPadam
  5. NAUZUBILLAH..MINTAK JAUH DR SEMUA YG TERSEBUT PADA SELURUH AHLI KELUARGA DAN KENALAN JUGAK SAHABAT2 KU

    BalasPadam
  6. Bila noob nak online macam biasa..rindu plak hahaha... tak boleh nak komen lebih sbb sy pompuan wlpn tak ada pakwe. nak menyesal pn dah terlambat

    BalasPadam
  7. bila noob nak buat entry pasal ahmad ahmad ammar... yang mati syahid di bumi turki.. yang mahu mempelajari sejarah dan dawlah uthmaniyyah?

    saya request dan masih tertunggu-tunggu entry perjuangan arwah :)

    BalasPadam
  8. laki tu mmg lahanat, tpi pmpuan ni pn sama je lahanatnya..buat ank pndai,skrng padn muka ko kahkah

    BalasPadam
  9. masing2 kena ada iman.. Baru lah kuat.....

    BalasPadam
  10. kawan aku pun ada sorang. ex dia guna fb dia, upload gambar dia pakai bra saja. agaknya time kapel dulu dia dok kasi la kot. sampai lecturer pun pm aku. mamat ni siap pm lg kawan2 gambar tak tutup aurat dia.kesian.

    dengan org dia cakapah superimpose. aku tgk haram tak superimpose. tapi senyap je lah. apa nak komen lelebih, aib orang.

    janganla tak pandai sngt, dok bagi jantan free-free gambar tak semenggah korang. dengan husband pun jgn, mau hp ilang menangis pun x guna.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku pun masih simpan lagi gambar bogel ex-aku.. tak tau nak buang ke apa..sayang pulak..

      Padam
  11. presiden kote anjing..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nuck juan anak keling gay.

      -presiden KoTe

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
    3. Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

      Padam
  12. Aku xtau nak kata apa kecuali sgt setuju dgn ulasan psychic zero.
    Syg kapel boleh, tp kena lebih sygkan diri sendiri.

    If you dont love yourself, how the hell are you going to love others?

    BalasPadam
  13. minta dijauhkan untuk family anak cucu aku nanti.. aamiiiinnn

    BalasPadam
  14. oho..baru mantap PON dengan PZ gabung tulis entri bebanyak..hahaha

    BalasPadam
  15. saya baru lepas dapat anak perempuan 2 hari lalu...menangis dan luluh hati saya melihat gambar pembuangan bayi di atas...mohon mereka yang berniat mahupun berbuat demikian bertaubat lah, tetapi jika tidak, tunggulah pembalasannya...Subhanallah.

    BalasPadam
  16. Aku pun dah x phm ngan budk2 zaman sekarng nieh...makin ditegur makin menjadi...

    BalasPadam
  17. PZ punya artikel pon mantap la!

    Jantan dayus!!! bak kata bini Mat YO

    BalasPadam
  18. haa kes camni same ngan kes sorg minah y aku knl. kesian gile bile ex bf die buat mcm2 ntuk buruk kan minah ni kat blog, n instagram! tula,.bile sedap2 x ingat smpai hanyut. salah sndiri jugak. murah sgt n mainkan pasaan laki. skang minah tu nak kawin pon dah x senang. bapak kesian..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.