Khamis, 16 Januari 2014

28 Kaya di usia muda lebih cepat melalui hiburan

Patutlah budak2 zaman sekarang berlumba2 nak jadi artis, pelakon, penyanyi, belajar main gitar dan rakam video nyanyian, buat tarian bangang lagu Shae Sayang upload kat Youtube, malah ibu bapa pun banyak yang menggalakkan anak mereka masuk segala bentuk rancangan hiburan yang ada tak kira la Idola Kecil, Akademi Fantasia, Raja Lawak dan lain2 lagi. Yelah, mana tahu kalau bertuah dapat la jadi jutawan di usia yang muda macam 5 orang artis wanita ini.


Muda2 lagi pendapatan2 para artis wanita ini sudah mencapai lebih RM1 juta setahun walau Najwa Latif menafikan laporan tersebut dan berkata pendapatan tahun lalu kurang dari RM500K, namun di umur 18 tahun beliau telah mampu membeli sebuah kereta dan kondominium di Shah Alam. Ini baru yang dilaporkan dalam suratkhabar, belum yang tak dilaporkan lagi. Kalau kena gaya, bukan setakat jutawan malah boleh dapat pangkat Dato' lagi di usia yang muda.



Kalau kau belajar tinggi2 ambil ijazah/master sampai 5 6 tahun, kerja dalam bidang professional jadi jurutera, doktor, arkitek, peguam, dengan gaji RM8,000 sebulan, walau umur dah hampir 30 tahun, pendapatan tahunan nak capai RM100K pun masih susah. Melainkan kau dilahirkan sebagai anak orang kaya dan inherit syarikat bapa kau, atau mungkin anak menteri atau kerabat, atau mungkin menang peraduan "1 Million Money Drop", maka nak jadi jutawan dalam usia muda adalah tidak mustahil.

Selain daripada tu, kalau nak jadi jutawan juga, jadilah artis, kalau join MLM pun belum tentu jadi jutawan, jadi lebih kaya dari sekarang tu mungkin. Kalau kat luar negara tu, jadi ahli sukan pun boleh jadi jutawan di usia muda. Namun rezeki masing2 malah sudah pun ditentukan, tapi itulah hakikat dan realitinya zaman sekarang bukan sahaja di Malaysia malah di seluruh dunia pun, kerana sesungguhnya zaman ini adalah zaman di mana hiburan itu sudah menjadi darah daging dan sebati dalam diri manusia, malah ia lebih diangkat dan dihargai oleh ramai orang berbanding ilmu dan cabang2 profesional yang lain.




tags: jelitawan jutawan 5 artis wanita selebriti perempuan pendapatan hasil seni dan duta produk kontrak lumayan penyanyi pelakon yuna shila amzah neelofa najwa latif soo wincci kaya berada banyak duit rm 1 juta usia muda beli rumah kondominium kereta hamba hiburan apabila manusia berkiblatkan hiburan

28 ulasan:

  1. Noob, ramai susah sekarang jadi tak menghairankan ramai nak jadi kaya. tp ingat kaya dunia tak sepenting kaya akhirat. biar gaji cukup cover semua pembelajaa asalkan kurang hutang, hidup senang dan berkat dunia akhirat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak cepat kaya, jom masuk PKR!

      Padam



    2. Seorang budak yang berusia 7 tahun ingin
      sekali mengetahui apakah maksud
      BEROMEN... Pele, CIBAI. Lalu dia terus
      bertanya kepada ibunya... Aiman: Mak
      apa maksud BEROMEN?? lalu c ibu
      menerangkan...BEROMEN itu maksudnya
      MEMASAK nak.. (Kerana c ibu tidak mahu
      c anak mengetahui maksud sebenar
      perkataan kotor tu). AIMAN: PELE tu apa
      mak? IBU: PELE tu PAYUNG. AIMAN:
      CIBAI tu apa mak? IBU: oh.. CIBAI itu
      KETUA KAMPUNG. Esok pagi harinya ketua
      kampung ke rumah mereka dengan
      membawa payung lalu ketua kampung
      memberi salam.. KETUA KAMPUNG:
      assalamualaikum AIMAN: Walaikumsalam
      CIBAI.. KETUA KAMPUNG: (trkejut berok
      ketua kg tp dia fikir mgkin dia salah
      dengar)mana mak bapak kau? AIMAN: ada
      BEROMEN di dapur. (Ketua kampung
      terkejut dengan kata2 c AIMAN) lalu
      bertanya lg.. KETUA KAMPUNG: Tolong
      panggilkan mereka. AIMAN: Mak !!! CIBAI
      datang. (ketua kampung bertambah
      marah dengan kata2 c AIMAN lalu ketua
      kampung pun balik tergesa-gesa tanpa
      membawa payung). AIMAN: CIBAI... PELE
      kau tertinggal... KETUA KAMPUNG: kurang
      ajar!!!!


      Padam
    3. foul ni lawak lucah....kad merah

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
  2. Pendapat yang jujur.. tapi buat lawak bodoh tentang kangkong pun boleh glamor jgk nak kaya tu susah sikit kut sebab cari pasal dengan pm hahahaha......

    BalasPadam
  3. Ak kalau boleh nk hidup sederhana tanpa hutang, tp itu mustahil la.. nk hidup xde hutang kena kaya..haha..kalau x cmna nk bli rumah kereta bagai
    #dilemahidupmakangaji

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ko x nak pinjam, rompak rompak je..tp nak rompak pun biarlah rompak org yang memang kaya.

      Padam
    2. nasihat macam haram jadah....macam wakil rakyat jugak.

      Padam
  4. Jadi pelacor pun dapat rungut keuntungan sejuta setahun taux ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah jadi pelacur, jangan lah merungut..aparaa..

      Padam
    2. g la ko melacur jauh2..

      Padam
    3. pelacur untuk disewa --> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=722364454450053&set=pcb.722364467783385&type=1&relevant_count=1

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
  5. Balasan
    1. PROOOOOOOTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KAT MUKA MAK KO DAN AYAH KO DAN SELURUH KELUARGA KO PROOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTT!!!!!!!!!















      puas?

      Padam
  6. tak sangka pasaran kecil di malaysia pun boleh buat najwa latif mampu beli kondo di shah alam.

    rasanya dia antara contoh terbaik dari segi hiburan tanahair, yang boleh mampu jadi jutawan di usia muda. artis yang tiada masalah jiwa serta tiada masalah akhlak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tula pasal... kita yg ada degree keje makan gaji ni sampai skrg xmampu nak beli rumah apartment pun... untung jadi artis

      Padam
  7. rezeki org lain2 walaupun masih rmi akui tapi masih rmi x mengakui dengan tengok gaya perlakuan seharian kita... apa2 je la, soo wincci comel la, masa masterchef artis season 2

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tulis ape smpai kene delete komen ko bnyak kali ni..

      Padam
  9. Walau diberi gaji smpi rm10 juta tp sy xnak jd penyanyi..melainkan sepenuhnya nyanyian nasyid atau marhaban...sbb kita tau nyanyi itu haram lagi2 suara org ppuan. Tepuk dada tanya iman. Biar gaji cukup makan asalkan rezeki halal n dpt keberkatan.

    Manusia zaman skrg suka membanding2kn diri dgn duit..bukan pahala. Statistik diatas just melalaikan umat islam utk abai tanggungjawab kita. Mcm ustaz shahul pencetus ummah tagine "x ngaji ceroi"

    BalasPadam
  10. Huh, bende di dah lama kot. Sejak ade mule AF dulu belambak2 rancangan naik fokus utk masuk industri hiburan je. Dari kecik smpai tua ade rancangan khas utk jadi penyanyi/pelakon/pengacara/or ape2 saje asalkan masuk tv. Yg parents on bukan main semangat lg suruh join bende2 camtu. Mane la budak2 nk minat bende2 ilmiah kalo ari2 kene suap bende hiburan.

    BalasPadam
  11. satu hakikat yang menyedihkan. anda betul. itulah realiti. belajar untuk bekerja sehingga mati.
    boleh follow saya di doknganga.blogspot.com

    BalasPadam
  12. Salam... # income rm900 sehari -FREE REGISTER tiada apa2 bayaran yang dikenakan.. (Kalau anda rasa program nie menipu..anda x rugi apa2 pun... -anda tak perlu keluar modal pun kan?? -tak perlu cari org.. -tak perlu jual atau beli barang... -syarat kelayakan : -anda ada FACEBOOK/WHATSAPP/WECHAT dan tahu guna komputer sikit2,termasuk laman sosial yang lain.. anda perlu open link di bawah dan register..anda terus dpat 25usd x 3.4 = rm 85.00.. lepas tu anda akan dapat link anda sendiri dan copy ayat2 saya ini paste kat fb/tweeter dan sebagainya.. setiap org yg buka link anda, anda akan terima ganjaran sebanyak 10usd x 3.4 = rm 34.00 mudahkan?? duit anda boleh pilih samada duit masuk ke acc bank atau cek akan dipos ke alamat rumah anda.. register PERCUMA sila isi kat sini.. xsalah kan kalau mencuba..

    http://peruserpaid.com/?ref=4307

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.