Rabu, 24 Jun 2015

3 Makanan yang sedap, tahan lama dan serba boleh

Makanan apa yang sedap, tahan lama dan serba boleh yang boleh dimakan begitu sahaja, dijadikan inti mahupun dimakan bersama dengan pelbagai juadah dan makanan Melayu? Sudah tentulah serunding!

Jom dapatkan segera Serunding dari Kelantan.

Serunding asli homemade dari Kampung Laut Kelantan ni memang sedap dan lazat, tahan lama dan boleh di makan dengan pelbagai hidangan. Bau serunding ni pun dah sedap belum lagi makan.


Serunding merupakan sejenis masakan yang dibuat dengan rempah dan dimasak sehingga kering, dan kadangkala berminyak (terutama serunding daging) agar tahan lama. Ia dimasak dan dikacau tanpa henti hingga betul-betul kering kerana dengan cara itu saja ia akan tahan lama. Serunding boleh dimakan dengan nasi himpit, ketupat nasi/pulut, ketupat daun palas, lemang, dijadikan inti dalam pulut bakar, inti dlm karipap mini atau popia mini dan lain-lain.

Resepi tradisional turun temurun dijamin sedap :
  • Daging berkualiti dan dicarik halus
  • Dimasak menggunakan dapur kayu untuk aroma istimewa
  • Sentiasa segar dan baru dimasak setiap minggu
  • Boleh disimpan pada suhu bilik dan tahan lama

Produk yang ditawarkan:
  • Serunding daging tempatan 250 gram: RM18
  • Serunding ayam 250 gram: RM18
  • Serunding ikan 250 gram: RM12
  • Mini karipap: RM32 sekilo
  • Mini popia: RM32 sekilo
Serunding Ayam dan Daging
Serunding Ikan
Mini Karipap
Mini Popia

Dapatkanlah yang asli, sedap lagi murah!

P/S : Makan serunding dengan nasi air kosong pun menyelerakan..

Sesiapa nak order nak buat bekal bulan puasa atau untuk hari raya, boleh PM Puan Alia Haryani di Facebook beliau - https://www.facebook.com/alia.haryani
atau Whatsapp 012-921 8016.




tags: beli jual serunding online daging ayam ikan popia karipap kampung laut kelantan sedap lazat resepi alia haryani bantu ibu tunggal sakit kanser harga murah

3 ulasan:

  1. comey mini karipap tu....
    -mat saha-

    BalasPadam
  2. Saya dah cuba serunding Alia Haryani...2 kg, licin. Harum bau rempahnya dan dagingnya sangat sedap dan mabeles. Nak order lagi sb dah tinggal sejemput jek.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.