Iklan Leaderboard

Rabu, 20 Januari 2016

21 Mana perginya lelaki, wanita dan semua orang baik?

Ada lelaki berkata, mana pergi perempuan-perempuan melayu terakhir?
Ada perempuan berkata, mana pergi lelaki-lelaki melayu yang baik?

Ada melayu berkata, mana pergi orang-orang cina yang baik?
Ada cina berkata, mana pergi orang-orang melayu yang baik?

Ada orang tua berkata, mana pergi budak-budak muda yang baik?
Ada anak muda berkata, mana pergi orang-orang tua yang baik?

Ke mana perginya semua orang yang baik2 dalam dunia?


Macam mana nak jumpa orang yang baik kalau kita sendiri pun tak reti hormat orang dan layan orang lain macam sampah?

Treat others how you want to be treated.
We pray but never move, we say but never do.
Don't sit around and wait for a miracle to come.

The world is actually full of good people.
If you can't find one...

BE ONE.



P/S: Jangan lupa untuk membeli buku Buasir Otak: The Komik. Cara pembelian boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: tak jumpa orang lelaki perempuan melayu terakhir cina tua muda baik jadilah satu

21 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cibѧi sıяosʟı gѧy яupєnyѧ pяooooţţţţ ċяєєєєєţţţţţ Ԁmuҡѧ ѧyѧm ѧpєяiҡѧ

      -ayam aperika-

      Padam
    2. Tayangan tanpa seurat benang!
      https://www.youtube.com/watch?v=htyO6fJ-kWc

      Padam
  2. Balasan
    1. pяooooţţţţ ċяєєєєєţţţţţ Ԁmuҡѧ sıяosʟı , ѧʏѧm ѧpєяıҡѧ & jıɞɞy яѧzѧҡ✌

      -mѧTmѧsєLѧň-

      Padam
  3. singgah petang http://jmbelog.blogspot.my/

    BalasPadam
  4. Selagi masih ada yang berpegang teguh dengan Al Quran dan sunnah..in sha Allah ada yang baik baik...cari jugalah kebaikkan dalam diri kita sendiri..gilap..moga boleh dicontohi..dan hargai kebaikkan orang lain supaya mereka selesa dengan kita..amin.

    BalasPadam
  5. nak orang baik dengan kita, kita dulu kena baik dengan orang. itu je petuanya.

    http://sayapejuangbahasa.blogspot.my/2016/01/apa-tujuan-sebenar-undang-undang-digubal.html

    BalasPadam
  6. hmmm...betul juga =o

    http://seronoknyermelukis.blogspot.my/

    BalasPadam
  7. hmmm...betul juga =o

    -ziraroket-

    BalasPadam
  8. hmmm...betul juga =o

    http://kartunster.blogspot.my/

    BalasPadam
  9. Dah jadi laki aku.. Alhamdulillah

    BalasPadam
  10. Macam mana nak jumpa yang baik kalau baik orang tak pernah dikongsi. Kita rasa sekeliling kita jahat sebab kita sendiri lebih suka berkongsi keburukan orang lebih dari kebaikan orang.

    BalasPadam
  11. Aku lelaki jahat... :(

    BalasPadam
  12. Jadi baik boleh.tapi biar tegas dan bertempat

    BalasPadam
  13. kebetulan dua tiga hari ni asyik terjumpa dengan lelaki-lelaki patah.. :p mana pergi lelaki perkasa...? hikkssss...

    :)

    BalasPadam
  14. Cite pasal jodoh..kalau baik org itu, insyaAllah jodohnya pun org yg baik gak...sama jugak di other way round, kalau buruk perangai org 2, jodohnya pun sama gak.

    So, u want something good, you need to show good about yourself 1st. Typikal melayu..semuanya nak perfect kpd diri kita yg sememangnya hempeh serba serbi. Nak berjaya, tp xnak berusaha pun

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...