Iklan Leaderboard

Jumaat, 1 Januari 2016

6 Kutuk-kutuk pun masih sanggup layan dan sokong

Kadang2 kita ni dalam kuat2 mengutuk drama, filem dan novel cinta melayu yang merapu2 macam perempuan kena kahwin paksa dengan anak orang kaya yang belajar kat oversea tapi last2 layan juga. Dalam kuat2 kutuk rancangan2 hiburan, layan juga rancangan Gegar Vaganza. Kuat2 mengata ahli politik last2 sokong juga. Dalam kuat2 tegur orang lain tu, mereka pun buat juga benda yang sama. Orang kita ni suka cakap lebih tapi tak serupa bikin.

Sebab tu benda2 merepek lagi mereputkan pemikiran ni langsung tak terjejas dan sentiasa popular di pasaran kerana ramai yang masih layan. Sesetengah tu diorang tahu benda ni merepek tapi mereka tetap nak layan sebab mereka memang suka benda2 yang merepek. Sama seperti pemimpin2 kita yang suka cakap merapu2, kena kutuk macam mana pun mereka takkan terjejas kerana ada sahaja macai yang sanggup menjilat dan mempertahankan kenyataan dungu mereka.



* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik [REVOLUTION] yang baru. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: kutuk mengata novel drama filem cinta melayu reput pemikiran ahli politik jilat macai layan sokong

6 ulasan:

  1. Proottt kt muka anon kt bwh aku! Hoi noob..ko x pegi semayang jumaat ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cıɞѧı sєяosʟı mєʏѧmѧя jѧԀı ѧňoň pяOoţţ Ԁmuҡѧ mѧţ mѧsєʟѧň , һoı ňooɞ ҡo ×ţɢҡ ċєяıţѧ ţν3 jm 7 ɞєsţ sıѧʟ

      Padam
  2. Selamat tahun baru 2016 noob..semakin bertambah umur..semakin berkurang rezeki kita..semakin dekat kita ngn kubur..
    Diharap masuk tahun baru ni kurang la gejala kentut merata2 ni..aku nak komen pun malas dah..hahaha..
    Anyway..selamat bercuti dan jom pegi solat jumaat kepada yg mengaku muslim bertelur..
    -lanun-

    BalasPadam
  3. Apa ni noob? Budak perempuan yg didakwa kena culik dgn van putih ditemui bersuka ria bersama teman lelaki..1MALAYSIA kena game,,proott dimuka zyra roxx

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasa la tu .. start daripada atas najib , mat selan & the geng kaki kencing ... sampai peringkat bawah .. budak baru nak tumbuh bulu .. kaki kencing. at last kita semua kena kencing

      Padam
    2. Oh Rozana

      Kuhapus sajak yang kutulis untukmu
      Bukan hanya serangkap, tapi seluruh
      Demi hatimu yang kian pandai menelaah
      Tiada lagi bisjut & royi

      Oh Rozana
      Luruh airmata bangla yang kujanji jatuh
      Bukan hanya setitik rintik, tapi menggerimis
      Meski sesungguhnya kurasa bisjut & royi
      Bisjut & royi yang bernilai RM10K

      Oh Rozana
      Kau ingat kau pernah mendapat RM10K
      Pada titian jembatan antara bisjut & royi
      Pada bebukit yang meninggi julang
      biar aku tahu ada jejaka bangla menujumu

      Oh Rozana

      Tapi nilai 10K itu banyak
      mereputkan bisjut & royi
      Jejaka bangla berselimut jelaga melengit

      Oh Rozana

      Andai kau mampu mencari RM10K lagi
      Lalu RM10K kau gunakan membeli bisjut & royi

      Nak bisjut?

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...