Khamis, 31 Disember 2015

6 Sebab kenapa aku tak suka jumpa kawan lama

Kadang2 aku tak suka jumpa kawan2 lama, pergi gathering atau majlis reunion member2 sekolah dan kawan2 universiti dulu melainkan jumpa kawan dan sahabat yang aku betul2 rapat sahaja bukan kerana sombong, tetapi kerana memikirkan ramai antara mereka yang masih suka ejek-mengejek macam budak2 sekolah, lagi teruk kena bahan dan dimalukan depan pasangan kita, suka compare siapa yang paling berjaya, yang kerja paling bagus, yang gaji paling besar, yang paling kaya, bini siapa paling lawa, silap haribulan nak tarik join MLM, dan yang paling aku tak suka adalah kerana mereka masih suka ungkit dan bukak cerita2 lama sedangkan kita sudah lama move on.

Grow up lah geng, kita dah nak masuk tahun 2016 dah, lagi beberapa tahun tahun 2020. Ubah mentaliti tu, jangan toleh belakang lagi dan terus maju ke depan.

Pelukis: Renjer.


Lagi artikel berkaitan:


* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik [RELOADED] yang baru. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: sebab kenapa tak suka jumpa kawan rakan sahabat lama sekolah rendah universiti taman kampung kolej cerita lama ungkit

6 ulasan:

  1. Aku malas sebab member lama ajak join MLM. Siap kena kepung dgn upline dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jibai anon meyamar jadi ayam aperika. proot d muka sirosli & semua org.

      Padam
    2. Hoi bangang! Apasal kau suka2 petik nama org, yg tkde kena mengena dgn cerita ni? Dpt hadiah ke kentut kn org ni?







      Proott dmuka cEro

      Padam
  2. Cıɞѧı ѧʏѧm ѧpєяıҡѧ mєʏѧmѧя jѧԀı sıяosʟı pяooţţ Ԁmuҡѧ Tanpa nama 847

    BalasPadam
  3. Giler kentot dh korang semua ni. Prroooottt crettt kt muka sirosli menyamar jd ayam aprika


    proootttttt...fuh lega baq hang

    BalasPadam
  4. SAHOCA the worst student gathering on earth.....

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.