Iklan Leaderboard

Jumaat, 11 Disember 2015

5 Usah jadi muka tembok yang suka ambil kesempatan

Kita ni janganlah jadi muka tembok yang suka mengambil kesempatan mendapatkan nama dan kredit atas hasil usaha orang lain. Kalau kita memang tiada apa2 kaitan dengan sesuatu pencapaian atau kejayaan tu tak perlulah kita nak klaim kredit. Serius, takde rasa malu ke? Orang lain penat2 berusaha menghasilkan sesuatu, kita tanpa rasa bersalah klaim yang kejayaan itu adalah hasil usaha atau disebabkan jasa kita, sedangkan hakikatnya kau tak buat apa2 atau takde apa2 sumbangan pun. Malu la, malu!

Pelukis: Az Masterart.

Lagi artikel berkaitan:

* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik [RELOADED] yang baru. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: ambil kesempatan muka tembok tak malu klaim nama kredit hasil usaha orang lain

5 ulasan:

  1. Ini macam cerita ikut pengalaman aje :P hehehe

    BalasPadam
  2. minta dijauhkan perangai sedemikian...

    BalasPadam
  3. Preeeeeetttttt.....aaahhhh.....lega baq hang....

    BalasPadam
  4. Perangai macam ni sama macam perangai bila kita buat sesuatu yang mengagumkan pastu ada orang kata "eleh, aku pon boleh buat..."

    Kalau boleh buat kenapa tak buat lg awal lagi? Neraka!

    BalasPadam
  5. bosan asyik promote buku je.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...