Iklan Leaderboard

Rabu, 9 Disember 2015

10 Infrastruktur kelas pertama, minda kelas ketiga

Tiada guna suatu kemajuan itu jika hanya infrastruktur sahaja yang kelas pertama tetapi minda, mentaliti dan akhlak kita masih kelas ketiga. Untuk membangunkan infrastruktur kelas pertama tidaklah sukar, ada duit, ada kepakaran, ada pekerja yang boleh diimport dari luar, semua boleh jadi. Namun nak membangunkan minda, mentaliti dan akhlak kelas pertama tidaklah semudah membangunkan infrastruktur kelas pertama.

Pelukis: Aika


Tak dinafikan kebanyakan infrastruktur dan kemudahan di negara kita memang kelas pertama, namun semua tu tak guna jika mentaliti kita masih di kelas ketiga.

Ada tong sampah canggih pun kalau masih malas nak buka penutup sampah tiada guna juga.
Ada tandas awam canggih pun kalau masih malas nak flush lepas berak tak guna juga.
Ada kereta mahal pun kalau masih parking di tempat letak kereta OKU tak guna juga.
Ada lampu isyarat canggih pun kalau lampu merah pun tak mahu berhenti tak guna juga.
Ada rumah besar kalau hanya untuk berkhalwat dan berzina sia2 juga.


* * * * * * * * * *

Jangan lupa untuk mengundi komik "Antara Cinta & Sahabat" untuk Cabaran Komik Online Malaysia 2015  di sini -



Jangan lupa juga untuk mengundi. Undian anda sangatlah berharga buat kami. Cara untuk mengundi adalah dengan klik pada BINTANG MERAH SEBELAH KANAN sekali di bahagian bawah komik tersebut seperti gambar ini:


Mohon undi sebelum tarikh tutup pada 10 Disember 2015.

Jasa baik anda amatlah kami hargai dan aku akhiri dengan ucapan jutaan terima kasih.

* * * * * * * * * *

* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik [REVOLUTION] yang baru. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: infrastruktur kelas pertama mentaliti kelas ketiga

10 ulasan:

  1. Saya dah undi,anda bagaimana? ProooooooooooooooTTTTTTTTTTTTTT creeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTTTTTTTTTTTT arghh lega baq hang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cibai sirosli meyamar jadi anon prott dmuka ko

      Padam
    2. INFOTUYULMESIR: tuyul ini sangat kecil ukurannya,kira-kira tingginya 5cm-6cm,tuyul ini dapat dilihat dengan mata terbuka Jika (NAMA) sudah Memberikan Minyak khusu bagi anda yang ingin Kontrak atau ingin Beli tuyul.
      orang lain tidak dapat melihatnya. Bagaimana merawatnya..?? Sangat mudah ,tuyul ini sangat canggih & tidak merepotkan, tuyul ini tidak suka netek pada ibu-ibu, tuyul kepunyaan mbah hanya perlu 1 buah kamar khusus tempat tuyul bermain & istirahat serta butuh KUNYIT DAN SUSU BIASA yang sering Diminum anak-anak, seperti SUSU CAP BENDERA, anda tidak usah takut atau repot, karena Kunyit banyak Dijual di pasar-pasar terdekat di kota anda, itupun hanya diberikan jika si tuyul akan bertugas mencuri uang/perhiasan, tuyul ini sangat setia dengan majikannya. Berapa harganya..?? khusus untuk tuyul biasa mbah patok harga yaitu 1,7MILIAR, dan jangan Khwatir, karena ada sistem ngontrak, Hanya 5Jt/ tahun, dan Bisa menghasilkan uang sekitar 20jt/Hari. Tuyul Mesir pintar sama seperti tuyul lainnya, tetapi terdapat perbedaan yaitu Memiliki Pakean yang Bagus dan topi yang kayak seperti Jin dan Jun, atau Tuyul dan Mbak Tuyul ,selain itu Tuyul Mesir dapat berlari lebih kencang daripada tuyul biasa, lebih pintar mencuri uang/perhiasan, oleh karena itu disebut tuyul spesial, kenapa begitu..?? karena banyak Paranormal atau para ahli hikmah mengakui sulit untuk menangkap TUYUL MESIR karena lari'nya cepat seperti kilat, hanya segelintir dukun sakti saja yang bisa menangkapnya, itupun harus menggunakan ilmu khusus yang sudah sangat langkah.
      SISTEM KONTRAK DARI KAMI :
      1.SISTEM KONTRAK TUYUL BIASA : Rp 15Jt DALAM WAKTU1
      TAHUN
      SISTEM KONTRAK TUYUL SPESIAL:Rp 25 Jt DALAM WAKTU 1 TAHUN
      &PENGHASILAN BISA MENCAPAI ATAU BAHKAN LEBIH 20Jt DALAM 1 HARI.
      2 SISTEM BELI: HARGA 1,7 MILIAR
      HANYA SEHARGA 1,7 MILIAR
      Anda dapat memesan tuyul biasa atau tuyul MESIR silahkan
      TLP :
      082-369-439-555
      (KI ARIB WIDODO
      anda juga biasa dapatkan angka goib yang akurat tembus 100%dan pasti jebol.
      info selengkapnya silahkan ANDA Hub:BELIAU

      Padam
    3. we life in fakap society. nothing can change it

      Padam
  2. Silap dialog dlm komik tu.yg kapel tu bukan ajak gi hotel.tp ajak balik rumah.ingtlah..tiada tempat yg lebih selamat utk berkhalwat melainkan rumah sendiri. Sebab tuhan je yg boleh judge.duhhhh

    BalasPadam
  3. Ya, mentaliti rakyat malaysia banyak yang shit,

    contoh ayat: kebanyakan pemandu myvi dan vios rakyat malaysia atas jalanraya mentaliti memang shit

    BalasPadam
  4. sebab infrastruktur boleh dibeli, tapi keperibadian yg baik tak boleh dibeli dan takde dijual.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cibai sirosli meyamar jadi anon prott dmuka ko

      Padam
    2. apa yg ko mengarut ni jibai..

      -sirosli-

      Padam
  5. Kita sedar akan masalah mentaliti, tapi yang aku tengok tak ada usaha dari pihka tertentu utk baiki mentaliti. Majulah macam mana pun, kalau mentaliti tetap di zaman batu, maka batulah jawabnya.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...