Iklan Leaderboard

Selasa, 15 Disember 2015

7 Buang sampah ke luar asalkan dalam kereta bersih

Ini adalah kegagalan orang Malaysia dari dulu sampai sekarang iaitu suka hati mak bapak buang sampah mereka baik plastik, bungkusan makanan, puntung rokok, tin minuman, botol, pampers penuh tahi dan najis anak dari tingkap kereta mereka ke luar atas jalan raya. Logik mereka tak mengapa kat jalan raya, bahu jalan, tempat letak kereta dan tempat2 lain kotor, asalkan dalam kereta mereka bersih dan tiada sampah. Kenapa tak buang je diri sendiri keluar dari kereta? Yalah, perangai macam tu pun sampah juga.

Pelukis: Aika

Lain2 artikel berkaitan:

* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik Volume 1. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: buang sampah ke luar asalkan dalam kereta bersih perangai tahi

7 ulasan:

  1. Kalau sampah masyarakat nk buang kt mana? ProooooooooooooooooooooTTTTTTTTTTTTTT creeeeeeeeeeeeeereeeeeeeeeeeeeeeeTTTTTTTTTTTTTTTT arghh lega baq hang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cibai sirosli menyamar jadi Seriously proott dmuka ko

      -sirosli-

      Padam
  2. Mentaliti sebegini yang perlu lebih didikkan..

    BalasPadam
  3. Aku buat jugak..baru dua jam tadi..hahaha..(malu pulak)..tapi aku buang dalam utan..maaf diterima tak?(garu2 kepala).

    BalasPadam
    Balasan
    1. HUTAN TU KAT MANA? KAU DUDUK DALAM HUTAN ATAU TEPI HUTAN?

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...