Sabtu, 12 Disember 2015

19 Ketahian yang sering berlaku di stesen minyak

Cara yang betul untuk mengisi minyak di stesen minyak hanya ada 4 langkah je:

1. Hentikan kenderaan di pam minyak.
2. Bayar kat kaunter atau pakai kad.
3. Isi minyak sampai selesai.
4. Blah dari situ.

Nak keluar duit kat ATM ke, beli jajan ke, rokok ke, pergi tandas ke, semua benda tu tak termasuk dalam 4 langkah ni. Hidup tu jangan asyik nak menyusahkan orang lain. Cuba peka sikit. Perangai tahi macam ni Amran Fans pekerja oil & gas pun panas tahu?!

Pelukis: Budoxe Lee. Layari blog beliau di Budoxesquire's blog.


* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik [REVOLUTION] yang baru. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: isi minyak pam tunggu menyusah orang lain lama

19 ulasan:

  1. ProoooooooooooooooooooooooTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT kat muka Tanpa Nama arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh lega gila babi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cibai sirosli meyamar jadi anon proott dmuka ko

      Padam
    2. ko ni bangang ke apa sirosli. proot dmuka ko

      Padam
  2. 5.Golek golekkan kepingan syiling bermagnet/kad jimat minyak dikeluarkan oleh syarikat MLM supaya minyak tak cepat habis sebab ion molekul minyak petrol menjadi lebih kecil

    BalasPadam
  3. harap tak bertemu dengan manusia dan makhluk sebegini...
    minta dijauhkan...

    BalasPadam
  4. Noob..memandangkan dah makin kurang pengomen2 tegar kat sini,aku nak mintak lari tajuk sikit..

    Aku nak mintak pendapat rakan2 pengomen n noob sendiri..

    Aku dah keja selama 7 taun..keja sendiri..satu bidang saja..biasa la keja sendiri ni ada pasang surut dia..korang faham la kan..

    Aku penah buat rancangan nak slowdownkan bisnes ni dan buat bisnes baru bila aku umur 30..sebab bagi aku bisnes yg aku jalankan sekarang ni adalah bisnes pengangkutan yang makin lama makin berkurang sumbernya..(malaysia ni kecik aje).

    Masalah bermula bila aku dah mula hilang semangat dan takde passion nak teruskan bisnes ni macam mula2 aku start dulu..

    Yang ni bukan aku nak menuduh atau rasis..tapi orang bukan melayu akan cari kaum dia untuk support bisnes dorang..melayu pun sama cari kaum lain jugak..walaupun harga yg aku tawarkan amat la berpatutan..siap boleh tawar menawar lagi..tambah aku pulak jenis tak bekira dengan bangsa sendiri..tapi bangsa sendiri yg buat taik..banyak kali dah terkena..tapi alhamdulillah..aku masih ada customer tetap walaupun makin kurang..

    Bertambah parah dengan kejatuhan nilai RM+GST ni..kerja banyak yg slow..aku betul2 terasa ngn dua benda ni..salah satu sebab customer aku lari..

    Aku pulak nak kawin taun depan..persiapan dah 50%..dah dua kali aku postpone tarikh..

    Soalannya,adakah ni waktu yg sesuai untuk tukar kerja?kalau aku tukar kerja,kerja apa yg sesuai?sebab aku dah biasa kerja sendiri,aku kekok nak keja ngn orang atau mintak gomen sebab takde pengalaman..aku nak buat bisnes sendiri yg lain..

    So aku nak mintak pandangan,cadangan rakan2 pengomen buasir otak ni..cacian,makian yg meruntuhkan jiwa aku tolong la jangan bagi..sebab memang aku tengah down sekarang ni lepas ditikam dari belakang bisnes partner aku sendiri dua ari lepas..orang yg aku didik sejak 3taun dulu dari zero sampai berjaya dari aku sendiri sebab mulut dia laju+power yakinkan klien dari aku..

    Mintak tolong yek rakan2 B.O..terima kasih..

    *tak payah la bagi nick macam selalu..noob paham kot..

    BalasPadam
    Balasan
    1. senang je.sertai la seminar bagaimana hendak menjadi jutawan dlm masa satu hari program terpaksa kaya oleh prof dr dato ir ayer liur seri ajijan ottaman..
      mesti ko xrisau dah pasal duit

      -sirosli-

      Padam
    2. Salam anon. Sorry baru sempat nak balas komen ko. Kalau tanya aku, aku pun tak boleh nak bagi advise sangat sebab aku sendiri kerja makan gaji dan tak berpengalaman buat bisnes sepenuh masa. Macam ko dah 7 tahun buat bisnes dan masih mahu terus berbisnes dan tak mahu kerja makan gaji, dan memandangkan cari duit adalah keutamaan ko memandangkan tahun depan pun ko dah nak kawin, so apa yang aku boleh fikirkan adalah ko kena fokus untuk cari duit, dan apabila ko desperate untuk cari duit, ko kena ready untuk sanggup buat apa2 kerja asalkan halal.

      Tapi apa2pun aku rasa ko kena gunakan Internet dan FB sebagai medium untuk buat marketing. Tengok mamat yang jadi rider hantar barang tu atau muallaf yang jual donut 10 sen tu, lepas viral terus bisnes dia kencang. Mungkin ko pun boleh cuba cara yang sama, boleh try minta admin fanpage2 glamor seperti Amran Fans atau Rani Kulup viralkan bisnes ko cakap la nak bantu usahawan melayu ke apa, mana tahu diorang boleh viralkan dan boleh bantu ko tingkatkan bisnes ko.

      Aku rasa itu je kot aku boleh fikir, lain2 pasal bisnes tu mungkin ko boleh rujuk kepada yang lebih pakar.

      Padam
  5. Satu lagi..lupa..aku ni tak pandai sangat IT2 ni..so tak payah la suggest bisnes online ke,buat blog ke..fesbuk aku pun dah betahun tak bukak..masih guna mesej yg oldskol (bebayar)..tgh rancak guna whataps..

    BalasPadam
    Balasan
    1. join McD.ada career path dan tak kisah lapisan umur

      Padam
    2. tu la silap ko. tak pandai IT sangat. at least ko kena ada post online sebab kalau orang google ada la juga business ko keluar dalam suggestion so orang boleh tahu.

      suggestion aku ko try jela buka business baru sebab ko sendiri cakap business dah slow. untung lambat biasa la slow2 kayuh kawan. kalau nak cepat mashuk kena la banyak modal. kalau dah sikit lambat la untung.

      buat business ternak lembu weh. mashuk. aku nak buat tapi tak ada tanah je. biasa la dok kl mana nak ada tanah. sob sob

      Padam
  6. Err..mc.d tu bukan under pengurus ke?ke ada situasi lain selain mengadap customer?

    Aku teringin nak bukak bisnes sendiri yg melibatkan perut manusia jugak..macam pertanian atau penternakan..sebab demand dia semakin meningkat tiap2 taun bebanding keja aku sekarang yg menghabiskan satu sumber secara berjemaah..

    Tapi masalahnya aku nak berenti sebelum waktunya,so modal aku pun kecik jugak laa..takkan aku nak pindahkan semua dana ke satu bisnes yg tak pasti atau lambat menjana untung kan?

    Komen lagi..biar otakku ni makin cerah dan tak terbelit..yang aku tau,aku nak kerja lagi seminggu sebelum aku nak cuti sampai hujung taun sambil memikirkan hala tuju aku..

    BalasPadam
    Balasan
    1. buat je bisnes nasik lemak seringgit tepi jalan. jual pg sampai tgh ari. untung gak tu smpi beratus shari. modal pyn kecik. telur rebus sebiji tu ko potong 18..

      Padam
    2. Ummm..aku pun ada terfikir jugak pasal nasik lemak tu..nampak bodoh2 tapi income boleh tahan..serupa jual pisang goreng jugak..pasal ternak lembu tu ada kawan aku nak tolong..aku kuar modal n dia tolong jaga..bg gaji bulan ke komisen ke kat dia..join lembu dia yg dah dekat 100 ekor tu..sebab aku pun takde tanah jugak..

      Betul la tu..aku mmg dari dulu tak minat bidang IT ni..mmg bengap sikit pasal komputer pun..layan B.O ni pun pasal kuota internet free sebab aku guna maxis128..

      Tima kasih la rakan2 yg bagi idea..kalau ada bagi lagi..aku sedia untuk menghadamnya..

      Padam
  7. Oh Rozana

    Tanpa sapa dan bertanya…
    kilatan tatapanmu telah bercerita tentang bisjut & royi

    mengadu disaat hadir gundahku,
    menghadirkan bisjut bukan royi seperti yang kuingin…

    tanpa sedar ceritamu
    ‘tentang cintamu yang kian membara padanya’
    telah memikat jejaka bangla

    Oh Rozana

    kau tak peduli setiap kata yang kau urai
    tentang bisjut & royi
    membuat nafasku mendengus perih..

    Oh Rozana

    sekian lama jalinan kita semai,
    kini terlerai seperti bisjut & royi
    alunan lagu rindu
    menarik perhatian jejaka bangla
    dalam sepi aku bertanya…
    berapa lagi tinggal bisjut & royi?

    Nak bisjut?

    BalasPadam
  8. Memang bikin panas org cenggini. Eloknya angkat keta dia tapuk dalam parit

    BalasPadam
  9. pergh~ kuar kat blog buasir otak tu. thx bos

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.