Iklan Leaderboard

Ahad, 20 Disember 2015

4 Cara terbaik untuk melakukan amalan kebaikan

Cara terbaik untuk melakukan suatu amalan, ibadah dan kebaikan itu adalah apabila kita sudah berniat, terus buat sahaja. Tak perlu pula kita sendiri mewar2kan segala amalan baik kita itu di media sosial Facebook, Twitter dan dan sebagainya. Kita mahu mendapat redha Tuhan atau mencari perhatian manusia?

Kalau orang lain yang mewar2kan mengambil gambar atau menulis kebaikan yang kita buat itu untuk memberi inspirasi kepada yang lain, itu suatu bonus. Kalau kita ikhlas melakukan kebaikan, pasti orang lain akan menghargai dan menghormati kita tanpa kita sendiri terhegeh2 mencari penghargaan dan penghormatan orang lain.

Pelukis: cEro. Layari blog beliau di cErolian: nULL & aLterNate.


* Komik di atas adalah sedutan daripada buku Buasir Otak: The Komik Volume 1. Ada banyak lagi komik menarik di dalam buku Buasir Otak: The Komik ini. Untuk membeli boleh klik pada gambar di bawah:

Buasir Otak: The Komik




tags: tips cara terbaik melakukan membuat amalan ibadah kebaikan pahala upload status post entry di media sosial facebook

4 ulasan:

  1. Insaf bila baca entri ni noob..seolah2 memerli diri sendiri..















    ProooooooooooooooTTTTTTT creeeeeeeeeeeeeeeeeeeeTTTTTTTT arghh lega baq hang

    BalasPadam
    Balasan
    1. cibai ayam aperika meyamar jadi noob. prooot d muka sirosli lega baq ang..

      Padam
    2. Gila babi, babi pn tk gila macam ni.

      Padam
  2. Kentut & cirit dkt seriously adalah satu kebaikan. Jom prooooottttttt dkt muka seriously

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...