Iklan Leaderboard

Ahad, 13 Disember 2015

10 Anak melayu takde kerja baling batu dari jejambat

Segelintir anak2 melayu kita ni, memang dah takde kerja sangat ke sampai kerjanya baling2 batu dari jejambat/jejantas ke kenderaan2 yang lalu lalang di bawah? Memang dah tiada kerja sangat ke? Itu je ke pencapaian anak2 melayu macam ni? Memang dah tiada kesedaran moral dan sivik ke?




Perangai bangang macam ni ingatkan baru rupanya dah lama. Gambar2 di atas merupakan antara kes2 paling teruk pernah berlaku sebelum ni yang pernah berlaku di negara kita. Apa ke bangang sampai batu bata pun boleh dibuat main2?

Baru2 ini di Perlis pihak polis berjaya menangkap budak2 melayu yang memang dah takde kerja ni. Berita sepenuhnya boleh rujuk FB Azlan Man dan juga Perlis Permai Lagi Mempersona.



Kalau tengok komen2 kat FB tu, banyak lagi kes2 baling batu dari jejambat yang berlaku di seluruh negara. Anak2 muda Palestin baling batu ke arah tentera Israel demi perjuangan mempertahankan negara dan agama, anak2 muda kita baling batu sebab suka2 dah takde benda lain yang lebih berfaedah nak dibuat.

Itu belum cerita orang yang mempertikai jahitan doktor macam jahit guni. Ingat jahit kulit dan daging manusia macam jahit labuci ka?


Mentaliti macam ni nak menuju negara maju? Memang lambat lagi la.




tags: budak bangang nakal takde kerja baling baru atas kereta dari jejambat jejantas flyover doktor jahit kaki guni viral surgical suture pakar bedah

10 ulasan:

  1. Tanpa Nama xde kerja memaki di ruang komen orang........... Prrrroooooooooooot~~!! arghhh lega kentut kat muka Tanpa Nama... lega gua habaq kat hang!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko bangang ke hapa rosli? Ko dgn ayam aprica sama2 bangang!perlu ke sebut ank melayu admin? Nk jadi jht sapa saja boleh tk perlu ckp ank melayu..bangang punya rosli

      Padam
    2. Tak perlu guna dialek utara. Cerita baling batu kat perlis, ko guna dialek utara. Boleh jadi yg baling batu tu sedara mara, adik bradik atau anak sedara ko agaknya? Tanpa nama 4.42 am, aku sokong pendapat ko, satu bdak meleis buat keje maka jika brlaku je baling batu...dia adalah bdak neleis walaupun berlaku di zimbabwe.

      Padam
    3. Dah ditangkap dah pun yang baling tu anak melayu, nak buat macam mana. Yang duk merempit, dok kat pusat serenti tu pun anak bangsa kita jugak. Kalau masalah anak india anak cina lain pulak, tapi sebab blog ni mostly orang melayu je baca, maka aku terpaksa highlight sikap buruk yang biasa berlaku di kalangan orang melayu lebih2 lagi benda yang menyusahkan orang ramai supaya korang pun tak berbuat benda yang sama.

      Padam
    4. sirosli bkn melayu.. proott

      -sirosli-

      Padam
    5. anak melayu dgn anon sama2 bangang.. prooottt lega baq ang..

      - wakil sirosli-

      Padam
    6. Cibai sirosli meyamar jadi anon proott dmuka ko

      Padam
  2. Macam Will Smith kata, anak-anak dulu-dulu dengan anak-anak sekarang sama je bangangnya, tapi anak-anak dulu-dulu bangang diam-diam. Anak-anak sekarang bangang terang-terangan.

    BalasPadam
  3. satu hari nanti mereka ni baling kena kereta keluarga sendiri lepas tu terus mati kemalangan keluarga mereka...

    BalasPadam
  4. so, Apa lagi, Mintalah ganti rugi kat bebudak tu, bayar balik harga cermin depan tu. BUkan murah, RM 1,700.00 kalau kereta import. Kalau tak de, baling batu kat budak tu pulak, apa rasanya.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...